کد خبر : 1979370 | 21 آبان 1402 ساعت 12:12 | 9.4K بازدید | 1 دیدگاه

المپیکی شدن ناهید کیانی 99 درصدی شد

ناهید کیانی ستاره تیم ملی تکواندوی دختران در کمتر از یک هفته با 2 طلا در تورنمنت پاکستان و اردن خود را به پاریس نزدیک‌تر کرد.

المپیکی شدن ناهید کیانی 99 درصدی شد

به گزارش "ورزش سه"، تیم تکواندوی دختران هفته قبل روزهای شلوغی را پشت سر گذاشت. تیم اول در تورنمنت پاکستان موفق به گرفتن 1 طلا و 1 نقره توسط ناهید کیانی و مبینا نعمت‌زاده شد. بعد از آن هم در جام ریاست فدراسیون جهانی به میزبانی اردن، مجدداً توسط کیانی 1 طلا و توسط نعمت‌زاده 1 برنز گرفت.

کیانی حالا با دبل طلایی‌اش مسیر سهمیه المپیک پاریس را برای خود هموارتر کرد تا جایی که مینو مداح سرمربی تیم ملی معتقد است سهمیه ستاره تیمش از طریق رنکینگ 99 درصد قطعی است و بقیه شاگردانش هم در مسابقات سهمیه قاره‌ای شانس خود را امتحان خواهند کرد.

سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان در این خصوص به ایران ورزشی گفت: "ما به اهدافمان به طور کامل رسیدیم. نیاز داشتیم ناهید کیانی برای نزدیک شدن به سهمیه المپیک 40 امتیاز از این 2 مسابقه بگیرد که خوشبختانه کمتر از یک هفته 2 طلا گرفت. سهمیه ناهید کیانی از طریق رنکینگ به احتمال 99 درصد قطعی است اما همچنان باید دست نگه داشت تا تکلیف به طور کامل مشخص شود اما اگر کسب سهمیه ناهید قطعی شود ممکن است با تصمیم کمیته فنی ناهید در مسابقات گرنداسلم حضور پیدا نکند."

وی همچنین در خصوص دیگر تکواندوکار دختر ایران می گوید: "با توجه به اختلاف امتیازی که بین نعمت‌زاده و نفر پنجم رنکینگ المپیکی ایجاد شده است، بازیکن ما شانسی برای کسب سهمیه از طریق رنکینگ ندارد و برای ایشان کسب سهمیه قاره‌ای را برنامه‌ریزی کرده‌ایم. من از اول درخواست مربی‌ای را داشتم که قابلیت هماهنگی با ملی پوشان در اردوها را داشته باشد و بتواند در نبود من به تیم ملی کمک کند. ضرورت داشت من در این مقطع و در مسیر کسب سهمیه همراه کیانی و نعمت‌زاده باشم. مهروز ساعی هم در ایران ماند تا باقی نفرات را برای حضور در جام جهانی آماده کند. در کره فقط یک مربی می‌تواند کنار زمین باشد و مطمئن هستم که ساعی به راحتی می‌تواند تیم را در شیاپ‌چانگ کره هدایت کند."

دیدگاه‌ها