کد خبر : 1980632 | 26 آبان 1402 ساعت 22:11 | 113.6K بازدید | 69 دیدگاه

تکلی که روی پای علی دایی زدم، زندگی‌ام را عوض کرد؛

ستاره فوتبال ایران هنوز با این درد زندگی می‌کند

ایمان مبعلی معتقد است خطا روی علی دایی روی عدم حضور او در جام جهانی ۲۰۰۶ تاثیرگذار بوده است.

ستاره فوتبال ایران هنوز با این درد زندگی می‌کند

به گزارش ورزش سه، در دیدار سوپرجام سال ۸۳ تیم‌های فولاد و صبا در شرایطی برابر یکدیگر قرار گرفتند که این مسابقه با یک صحنه جنجالی همراه بود و ایمان مبعلی با یک تکل خشن پای علی دایی را مورد اصابت قرار داد و از زمین اخراج شد؛ صحنه‌ای که از نظر مبعلی باعث عدم دعوت او به جام جهانی ۲۰۰۶ شد.

ایمان مبعلی امروز در حاشیه بازی خیریه پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس پس از مدت‌ها برابر خبرنگاران حاضر شد و در خصوص حضور در این مسابقه گفت: خیلی خوشحالم که این شانس را داشتم که در این مسابقه شرکت کنم. این بچه‌های پروانه‌ای واقعا دوست داشتنی هستند و خدا به خانوداه‌شان صبر بدهد. اميدوارم همه مردم به این بچه‌ها کمک کنند. من یک انتقاد از دولت بکنم؛ بیماران خیلی زیادی داریم که جزو بیماران خاص هستند و من فکر می‌کنم دولت با یک برنامه‌ریزی می‌تواند به آنها کمک کند و دست همه‌شان را بگیرد. دوستانی هم که می‌توانند، باید کمک کنند.

مبعلی که در‌ حال حاضر در فوتبال امارات مشغول مربیگری است، در این باره گفت: من دو سال است در دبی هستم. پارسال مربی ۱۲ ساله‌های شباب الاهلی بودم و توانستم با آن تیم قهرمان شوم و امسال مربی ۱۳ ساله‌ها هستم. ۶-۷ بازی از لیگ گذشته و خدا را شکر فعلا صدر جدول هستیم. کار راحت نیست اما با تمام وجودم کار می‌کنم و انشاالله که بتوانم نماینده خوبی برای کشورم باشم.

1883895

وی درباره احتمال بازگشت خود به ایران عنوان کرد: من ۳-۴ سال آخر فوتبالم به فکر مربیگری بودم و همانقدر که فوتبال را دوست داشتم، مربیگری را هم دوست داشتم. دو سه سال در ایران به عنوان کمک مربی در فولاد، نساجی و بادران حضور داشتم اما متاسفانه هیچوقت پیشنهادی از هیچ تیمی حتی در لیگ دسته یک و دو و سه نداشتم. این باعث شد مقداری نسبت به ایران دلسرد شوم و تصمیم گرفتم به امارات بروم.

بازیکن سابق فولاد در وا‌کنش به اینکه انتظار می‌رود از او در فوتبال خوزستان استفاده شود، گفت: متاسفانه این اتفاق رخ نداد. من واقعا فولاد را دوست دارم اما فعلا این شانس نصیب من نشده است. تمام تلاشم را می‌کنم تا انشاالله در آینده اگر فرصتی باشد به بچه‌های کشور خودم کمک کنم.

مبعلی درباره اینکه خداحافظی از فوتبال و ورود به مربیگری سخت و مافیایی است، اظهار داشت: برای خیلی‌ها سخت است اما برای بعضی از دوستان خیلی راحت است. خیلی راحت تیم گیرشان می‌آید و شانس خیلی زیادی به آنها داده می‌شود. نمی‌خواهم نقد کنم ولی انشاالله این شانس به همه داده شود، نه فقط یک تعداد بازیکن و مربی خاص.

1645257

او در مورد شرایط تیم ملی ایران گفت: تیم ملی را رصد می‌کنم. هر ایرانی، تیم ملی را دوست دارد اما من یک حس خوبی به این تیم ملی دارم و با تمام وجودم آرزو می‌کنم در جام‌ ملت‌ها قهرمان شود. آقای قلعه‌نویی یک مربی بومی هستند که در فوتبال ایران خیلی زحمت کشیده‌اند. من در‌ جام ملت‌های قبلی، بازیکن آقای قلعه‌نویی بودم؛ او بدشانسی آورد و در‌ پنالتی به کره جنوبی باختیم و از این تیم برکنار شد. به نظر من حقش بود که یک فرصت دیگر به او داده شود و در این برهه این فرصت به او داده شده است. با تمام وجودم آرزو می‌کنم این تیم قهرمان آسیا شود، هم به خاطر آقای قلعه‌نویی و هم کمک‌هایش که ۴-۵ تا از آنها هم‌بازی‌های من بودند. من به عنوان هوادار همیشه آرزو می‌کنم تیم ملی موفق باشد.

بازیکن سابق ایران در خصوص همدلی و اتحاد بازیکنان گفت: خیلی خوب است. خیلی از بازیکنان تیم ملی در تیم‌های مختلف هم‌بازی‌های من بودند و من حس خوبی به این تیم ملی دارم و برای آنها آرزوی موفقیت می‌‌کنم.

1547506

مبعلی درباره عدم دعوت به جام جهانی ۲۰۰۶ عنوان کرد: این موضوع مربوط به خیلی وقت پیش بود و گذشت. من یک خطا انجام دادم که دخیل بود و تاثیر داشت اما ناشکر نیستم و شاید مسیر زندگی‌ام تغییر کرد. شاید اگر آن اتفاق رخ نمی‌داد، من در ایران بازی می‌کردم و آن سال به جام جهانی می‌رفتم و پس از آن اتفاقات دیگری رخ می‌داد. شاید هم نه. به خاطر همین هم با حسرت به قدیم برنمی‌گردم و می‌گویم شاید خیری در آن بوده است. از شرایطی که برایم اتفاق افتاد، راضی هستم.

او در پاسخ به اینکه آیا تماشای مسابقات تیم ملی در جام جهانی ۲۰۰۶ باعث حسرت او نمی‌شد، گفت: من واقعا ندیدم. من سه جام ملت‌ها بازی کردم و حقم بود که یک جام جهانی بازی کنم اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. شاید مسیر فوتبالی‌ام تغییر‌ می‌کرد.

بازیکن سابق استقلال در خصوص شرایط این تیم نیز گفت: تا الان خیلی خوب بوده است. علی‌رغم مشکلات و حاشیه‌هایی که پیش از فصل داشتند، تا الان با تلاش و سختکوشی و یک‌دل بودن توانستند نتیجه بگیرند. قطعا در ادامه لیگ ممکن است وارد چالش‌هایی بشوند. مهم این است که خیلی زود از این چالش‌ها خارج شوند.

دیدگاه‌ها