کد خبر : 1980768 | 27 آبان 1402 ساعت 16:57 | 41.7K بازدید | 55 دیدگاه

انقلاب در فوتبال: قانون جدید ونگر در آستانه اجرا

به احتمال زیاد قانون جدید آفساید در فوتبال از فصل ۲۵-۲۰۲۴ اجرا خواهد شد.

انقلاب در فوتبال: قانون جدید ونگر در آستانه اجرا

به گزارش "ورزش سه"، قوانین جدیدی در حال بحث و آزمایش برای ورود به فوتبال هستند. یکی از این قوانین، تغییر اساسی در قانون آفساید است.

این طرح توسط آرسن ونگر از مدت‌ها پیش ارائه شده و به گزارش مارکا، پس از طی کردن مراحلی در آستانه ورود کامل به فوتبال است. در این قانون فقط زمانی آفساید اعلام می‌شود که تمام بدن بازیکن مهاجم کاملا از بازیکن حریف جلوتر باشد و اگر قسمت کمی از بدن او در آفساید باشد، هیچ‌گونه آفسایدی در نظر گرفته نمی‌شود.

این قانون در ماه‌های گذشته در مسابقات مختلف لیگ‌های جوانان سوئد و ایتالیا مورد آزمایش قرار گرفته است و تغییرات و نتایج آن راضی‌کننده بوده است.

داوران معتقدند تست‌های اول این قانون رضایت‌بخش بوده است و روح قانون فعلی را اصلاح می‌کند و بدون شک به نفع فوتبال هجومی خواهد بود. سوال اینجاست که آیا مدافعان هم همین فکر را می‌کنند؟ فیفا اصرار زیادی بر این تغییر دارد که به معنای یک انقلاب کامل و مطلق در فوتبال است. آمارها از تست و آزمایش این قانون نیز همین را می‌گویند.

1955695
1955696

طبق خبر مارکا این قانون به احتمال زیاد از فصل بعد یعنی فصل ۲۵-۲۰۲۴ اجرا خواهد شد.

یکی از گل‌هایی که اخیرا به دلیل آفساید رد شد و اگر این قانون به کار گرفته می‌شد، داور آن را مردود اعلام نمی‌کرد، گل سوم رئال به براگا در بازی رفت مرحله گروهی این فصل چمپیونزلیگ بود که توسط وینیسیوس زده شد و فقط شانه او از بازیکن حریف جلوتر بود، در حالی که طبق قانون ونگر، فقط در صورتی که کل بدن بازیکن از حریف جلوتر باشد آفساید اعلام خواهد شد.

دیدگاه‌ها