کد خبر : 1982529 | 05 آذر 1402 ساعت 13:23 | 25.1K بازدید | 27 دیدگاه

معمای 97 کیلو: کامران، گلیج، محمدیان و آذرپیرا

کشتی قهرمانی ایران در حد قهرمانی جهان!

با توجه به تجمع مدعیان در وزن 97 کیلوگرم، به نظر می‌رسد پیش از المپیک شاهد دوئل‌های فوق حساسی در این وزن خواهیم بود.

کشتی قهرمانی ایران در حد قهرمانی جهان!

به گزارش "ورزش سه"، بعد از حرف و حدیث‌های فراوان و شایعات پرتعداد بالاخره دیروز کامران قاسمپور رسما خودش اعلام کرد که به 97 کیلوگرم تغییر وزن داده و قرار است برای رسیدن به المپیک در این وزن کشتی بگیرد. او قبل از این فقط یک تجربه در 97 کیلو داشت که در فینال جام جهانی مقابل کایل اسنایدر شکست خورد. همین موضوع باعث شده بود تا شایعه بازگشت قاسمپور به 86 کیلوگرم با توجه به مصدومیت حسن یزدانی مطرح شود، اما او در نهایت موضوع تغییر وزن خود را رسما اعلام کرد تا خیال هواداران حسن یزدانی راحت شود. 

1958704

از سوی دیگر اما با ورود کامران قاسمپور به وزن 97 کیلوگرم و با توجه به اینکه در این وزن هنوز سهمیه المپیک کسب نشده و هیچ کشتی‌گیری هم در چرخه انتخابی دارای شرایط ویژه‌ای نیست، می‌توانیم بگوییم یک جنگ داخلی قبل از المپیک در 97 کیلو در جریان خواهد بود. کامران قاسمپور، مجتبی گلیج، محمدحسین محمدیان و امیرعلی آذرپیرا مدعیان اصلی این وزن به شمار می‌روند. کشتی‌گیرانی که در سال‌های اخیر دوبنده تیم ملی را در مسابقات مختلف به تن کرده‌اند و حالا رویای هر کدامشان ابتدا حضور در المپیک پاریس و سپس کسب مدال خواهد بود.

1958705

بد نیست ابتدا نگاهی به چرخه انتخابی وزن 97 کیلوگرم که اخیرا از سوی کادرفنی اعلام شده بیندازیم: 

مشکینفر اول قهرمانی کشور اولین گزینه برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و یا گزینشی المپیک خواهد بود.

مشکینفر دوم و نفرات سوم مشترک، با توجه به عملکرد فنی و شرایط آمادگی، دومین گزینه برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و یا گزینشی المپیک خواهند بود.

مشکیدر صورتی‌که کادر فنی به جمع‌بندی لازم در مورد نفرات مدنظر نرسید، کشتی‌گیران موارد ۱ و ۲ به یک تورنمنت بین‌المللی اعزام و فرد منتخب برای حضور در مسابقات ذکر شده با توجه به عملکرد فنی و نظر کادر فنی مشخص خواهد شد.

اگر در این وزن کشتی‌گیر منتخب بتواند سهمیه المپیک را کسب کند و کشتی‌گیر اعزامی به قهرمانی آسیا صاحب مدال شود با توجه به سطح کیفی این مسابقات کادر فنی می‌تواند کشتی‌گیر اعزامی به مسابقات المپیک را انتخاب و یا نسبت به انجام یک تورنمنت و یا انتخابی اقدام نماید."

با این شرایط همه مدعیان این وزن باید از مسابقات قهرمانی کشور که 21 تا 24 آذرماه برگزار می‌شود، شرکت کنند. شاید سطح مسابقات قهرمانی کشور در وزن 97 کیلوگرم در حد مرحله نهایی انتخابی تیم ملی و حتی یک رقابت جهانی باشد؛ جایی که کامران قاسمپور دارنده دو مدال طلای جهان، مجتبی گلیج دارنده مدال برنز جهان، محمدحسین محمدیان ملی پوش ایران در المپیک توکیو و امیرعلی آذرپیرا دارنده مدال طلای امیدهای جهان باهم برای رسیدن به مدال طلا می‌جنگند. شاید کم‌تر کسی تصور می‌کرد که رقابت قهرمانی کشور تا این حد مورد توجه قرار بگیرد، اما در فاصله 8 ماه مانده تا المپیک یک نبرد تمام عیار را در وزن 97 کیلوگرم شاهد خواهیم بود.

دیدگاه‌ها