کد خبر : 1984003 | 11 آذر 1402 ساعت 14:11 | 67.9K بازدید | 6 دیدگاه

سرپرست تازه‌واردی که سالن را بهم ریخت!

پشت‌پرده دعوا و درگیری در فینال لیگ کشتی

اعتراضات عجیب سرپرست تیم هوتن واکنش مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون کشتی را در پی داشته است.

پشت‌پرده دعوا و درگیری در فینال لیگ کشتی

به گزارش "ورزش سه"، خیلی از کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که فینال لیگ برتر کشتی آزاد با توجه به حضور ستاره‌های نامدار داخلی و خارجی در ترکیب دو تیم هوتن و بانک شهر با حساسیت و جذابیت بالایی دنبال شود. 

در حالی که به نظر می‌رسید تیم هوتن که 5 بر 3 پیش افتاده بود، بتواند از دو مبارزه آخر در اوزان 74 و 79 کیلوگرم در یک کشتی برنده شود و جام قهرمانی را بالای سر ببرد، اما همه چیز به سود بانک شهر پیش رفت تا شاگردان رضا یزدانی بتوانند با وجود تساوی 5-5 به دلیل امتیاز فنی بیشتر کاپ قهرمانی را از آن خود کنند.

1961258

اما این مسابقه حواشی بسیاری داشت که نقش اول آن را سرپرست تیم هوتن بازی می‌کرد. میثم کاوه، سرپرست تیم نایب قهرمان لیگ که سابقه خاصی پیش از این در کشتی نداشته، بعد از قطعی‌شدن شکست تیمش به یکباره اعتراضات زیادی را نسبت به داوری دو دیدار اوزان 70 و 74 کیلوگرم مطرح کرد. این شخص علاوه بر اعتراض و انتقاد به سازمان لیگ و داوران، در کنار تشک با عوامل اجرایی مسابقه هم درگیری فیزیکی داشت. 

حمید یاری، رییس سازمان لیگ کشتی، در واکنش به این اتفاقات می‌گوید: "من سرپرست هوتن را نمی‌شناسم، اما ظاهرا آدم فوتبالی است. خودش هم در مصاحبه‌اش گفت که اصلا کشتی را نمی‌شناسد، ظاهرا فکر می‌کند جو اینجا هم مثل فوتبال است. البته کتک‌کاری به آن شکل هم نبود، هل دادن بود، که بین او و یکی از اعضای هیئت تهران که برای کمک به نظم سالن آمده بود، اتفاق افتاد."

در حالی که سرپرست هوتن اجازه نداد کشتی‌گیران این تیم حتی کاپ نایب قهرمانی را دریافت کنند و کاپ را به شکل عجیبی روی زمین گذاشت، رییس سازمان لیگ کشتی او را یک شخص فوتبالی می‌داند.

1961259

از سوی دیگر محمد مصلایی‌پور، رییس کمیسیون داوران کشتی هم به اتفاقات داوری فینال واکنش نشان داده و می‌گوید: "یکی در کشتی امیرمحمد یزدانی با حریف روس یکی دو صحنه مشکوک پیش آمد که درخواست چلنج نشد و یکی هم در مبارزه یونس امامی با دیگر کشتی‌گیر روسیه که اینجا هم چلنج ندادند. اینکه یک مربی‌ این کار را نکرده باعث نمی‌شود عملکرد داوری زیر سؤال برود. ما طبق سند و کتاب قانون اتحادیه جهانی رأی دادیم و کسی نمی‌تواند خرده بگیرد. تا جایی که من دیدم هیچ مشکلی نبود. اینکه هر کسی به خاطر یک پوئن، تازه اینکه کارشناس داوری نیست و علم و دانش این کار را ندارد، سر میز ژوری آمده و بی‌احترامی کند، نه در شأن داوری ماست و نه در شأن فدراسیون کشتی."

البته که شلوغی و بی‌نظمی به دلیل ازدحام جمعیت در سالن هفتم تیر به قدری بود که حتی وزیر ورزش هم در مصاحبه خود اعلام کرد بهتر این مسابقه در سالن 12 هزار نفری برگزار می‌شد، اما به نظر می‌رسد تنش‌ها و کری‌خوانی بین دو تیم فینالیست از قبل وجود داشته و در حاشیه دیدار فینال به اوج خود رسیده است.

دیدگاه‌ها