کد خبر : 1984490 | 13 آذر 1402 ساعت 12:03 | 38.4K بازدید | 60 دیدگاه

روی ژوائو پنالتی شد

داد اسطوره هم در آمد: حق بارسا را خوردند (عکس)

مارکو فان باستن هم مثل خیلی از کارشناسان داوری باور نمی‌کرد داور دیشب خطای هرموسو روی فلیکس را برای بارسا پنالتی نگرفته است.

داد اسطوره هم در آمد: حق بارسا را خوردند (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، بارسا دیشب توانست در مونتجوئیک با یک گل اتلتیکو را شکست دهد و به رتبه سوم لالیگا برسد. این برد برای بارسا بسیار حیاتی بود و از دست دادن امتیاز فاصله با رئال و خیرونا را بیشتر می‌کرد.

این بازی یک صحنه بحث برانگیز داوری نیز داشت و بارسایی‌ها اعتقاد داشتند که روی ژوائو فلیکس پنالتی رخ داده و چه بسا در نیمه اول می‌توانستند با دو گل برتری به رختکن بروند.

1962222

در دقیقه 42 بازی و در چند قدمی دروازه، ژوائو ابتدا به توپ ضربه زد که یان اوبلاک با واکنشی به موقع توانست آن را مهار کند اما اتفاق مهم ثانیه‌ای بعد از ضربه ژوائو رخ داد زمانی که ماریو هرموسو پای ژوائو را لگد کرد اما داور این صحنه را پنالتی تشخیص نداد. ستاره پرتغالی بارسا از درد به زمین افتاد و با دخالت پزشکان به بازی برگشت و جالب اینکه VAR هم روی این صحنه دخالت نکرد.

کارشناسان داوری اسپانیا هرکدام برداشت‌های مختلفی نسبت به این صحنه داشتند و برخی معتقد بودند پنالتی رخ داده و برخی دیگر گفته‌اند چون خطا بعد از ضربه ژوائو بوده و او بدون مشکل به توپ ضربه زده بود، داور تصمیم درستی گرفت.

1777171

مارکو فان باستن، اسطوره فوتبال هلند، که این بازی را برای زیگو اسپورت کارشناسی می‌کرد، باور نداشت که داور پنالتی اعلام نکرده است و گفت: «باورنکردنی است. چطور داور سوت نزد؟ این اتفاق در میانه زمین برای هرموسو حداقل یک کارت زرد و حتی کارت قرمز به همراه داشت ولی درون محوطه جریمه حتی خطا هم اعلام نشد؟»

دیدگاه‌ها