کد خبر : 1985610 | 18 آذر 1402 ساعت 11:55 | 23.2K بازدید | 4 دیدگاه

قابی زیبا از دو مربی اصیل فوتبال ایران؛

دو رفیق، دو هم‌نشین، دو همدم همیشگی (عکس)

در حاشیه دربی فوتبال زنان، تقابل مریم ایراندوست و مرضیه جعفری، قاب‌های جذابی را به ثبت رساند.

دو رفیق، دو هم‌نشین، دو همدم همیشگی (عکس)

به گزارش “ورزش سه”، دیروز مهمترین تقابل نیم فصل اول فوتبال زنان بین دو تیم کرمانی خاتون و شهرداری سیرجان برگزار شد و نهایتا این مسابقه با نتیجه ۱ بر ۱ به پایان رسید. اما فارغ از هیجان بالای این مسابقه و نتیجه‌ای که رقم خورد؛ تماشای دو مربی باتجربه فوتبال زنان در یک قاب لحظات زیبایی را برای علاقه‌مندان فوتبال زنان رقم میزد.

وقتی در کوچه خیابان‌های شهر حرف از فوتبال زنان می‌زنیم، نام مریم ایراندوست نخستین واژه‌ای است که از مردم می‌شنویم؛ خیلی‌ها هنوز فکر می‌کنند دختر نصرت خان هنوز هم سرمربی تیم ملی زنان است. ایراندوست همانی‌ است که تیم دوست داشتنی ملوان را در سال ۸۴ راهی لیگ برتر کرد تا الان ملوان را باتجربه‌ترین تیم فوتبال زنان بدانیم. دختری که به گفته خودش، طبقه دوم خانه پدری را به خوابگاه دختران فوتبال‌دوست ملوانی تبدیل کرده بود و در گل‌و‌لای زمین‌های انزلی، برای رسیدن به هدفی بزرگ می‌جنگید. برای شکستن تابوهایی که حالا بعد از ۱۶ سال، راه رسیدن به آن‌ها سهل شده است.

1964158

مرضیه جعفری اما موردتوجه عوام نیست؛ مربی باتجربه‌ای که با ۹ قهرمانی به همراه خاتون بم، پُرافتخارترین مربی لیگ برتر زنان است. غم چهره او همیشه آشکار است؛ برای یافتن علت آن‌ هم نیاز نیست راه سختی را طی کنید. زلزله بم، از دست دادن پسر نوجوان در دوران کرونا و سپس مرگ برادر عزیزی که نقش غم را تا همیشه روی صورت خواهرش نشاند. جعفری محبوب مردم بم است؛ حرفه‌ای اما بی‌ادعا، او نه برای سرمربی‌گری تیم ملی تلاش می‌کند و نه چیزی را حق خودش می‌داند.

1964159

تصویر ثبت‌شده از این دو مربی دوست‌داشتنی فوتبال زنان در دیدار دیروز، شاید زیباترین تصویر نیم فصل فوتبال زنان بود.

دیدگاه‌ها