کد خبر : 1986058 | 19 آذر 1402 ساعت 20:59 | 30.1K بازدید | 41 دیدگاه

پرسپولیس با آرامش به استقلال رسید

هوادار مهم‌تر از دربی، این هم سند! (عکس)

پرسپولیس در شرایطی مقابل هوادار با یک گل به خودی از سد حریف گذشت که شاید تصور می‌شد با توجه به نمایش اخیر مقابل الدحیل کار راحتی مقابل این تیم داشته باشد.

هوادار مهم‌تر از دربی، این هم سند! (عکس)

به گزارش "ورزش سه" پرسپولیس با وجود شکست غافلگیرکننده مقابل الدحیل، نمایش درخشانی در آن بازی داشت و طبق آمار، بهترین بازی فصل خود را در آن دیدار به نمایش گذاشت. مطابق کیفیت آن بازی، انتظار می‌رفت این تیم مقابل هوادار که قاعدتاً کیفیتی پایین‌تر از الدحیل دارد، شرایط بهتری داشته باشد و نتیجه خوبی بگیرد؛ اما استرس نبردن در هفته‌های اخیر، در تمام طول مسابقه و به‌خصوص نیمه دوم تأثیر منفی بزرگی روی بازیکنان این تیم گذاشته بود.

پرسپولیس در نیمه نخست بازی با هوادار شکل بهتری داشت و با مالکیت بالا موقعیت خلق می‌کرد؛ اما با شروع نیمه دوم کمی عقب رفت و به‌خاطر همان استرس عجیب، بیشتر رو به بازی کنترلی آورد و حملاتش همه‌جانبه و گسترده نبود. این اتفاق البته به‌صورت ناخودآگاه در تیم و بین بازیکنان رخ داد؛ چراکه یحیی گل‌محمدی مدام از بازیکنانش می‌خواست به نیمه زمین حریف بیایند و در امور تهاجمی حاضر باشند تا حریف جلو نیاید و البته پرسپولیس به گل اطمینان‌بخش دست یابد که لحظاتی این اتفاق می‌افتاد اما دوباره ریتم خراب می‌شد و تیم او عقب می‌رفت.

با این وجود، در این مسابقه سه تصویر جالب ثبت شده که نشان می‌دهد پرسپولیسی‌ها برای رسیدن به این برد حتی با نتیجه‌ای خفیف، چقدر استرس داشتند و چقدر مهم بود که قبل از دربی و بعد از اتفاقات اخیر، هر طور شده برنده باشند و با شرایط روانی بهتری آماده بازی بزرگ پنج‌شنبه شوند.

1964984

اولین تصویر مربوط به شادی گل بود که بازیکنان جشن گل را با سرمربی شان برپا کردند تا هم از او بعد از اتفاقات اخیر حمایت کنند، هم یک‌دلی و هم‌دلی‌شان را به رخ بکشند. البته اهمیت این گل نیز باعث شد تا بازیکنان شادی خود را با سرمربی‌شان تقسیم کنند و به نوعی از زیر فشار خارج شوند.

تصویر دوم مربوط به صحنه‌ای بود که بیرانوند به‌خاطر وقت تلف‌کردن در نیمه دوم کارت زرد گرفت؛ اتفاقی که به‌صورت طبیعی در بازی تیمی مثل پرسپولیس مقابل تیمی مثل هوادار تقریباً بعید است رخ دهد؛ اما بیرو خودش هم تأکید کرد گاهی لازم است بازی از جریان بیفتد.

1964987

تصویر سوم باز هم مربوط به بیرو است و شادی عجیب او بعد از سوت پایان مسابقه و قطعی‌شدن برد تیمش. کاپیتان پرسپولیس بعد از سوت اشکان خورشیدی، طوری شادی کرد که انگار تیمش در یک بازی بزرگ مقابل حریفی قدرتمند پیروز شده و این سه امتیاز یکی از مهم‌ترین سه امتیازهای فصل بوده که به نظر می‌رسد اگر بخش اول و دوم این مسئله مصداق نداشته باشد، برای بیرو و پرسپولیسی‌ها بخش سوم کاملاً مصداق داشته است.

1964986

دیدگاه‌ها