کد خبر : 1986520 | 22 آذر 1402 ساعت 14:38 | 45.5K بازدید | 135 دیدگاه

موعود بنیادی‌فر داور شهرآورد شد؛

فوری: دربی با VAR برگزار می‌شود

با اعلام خداداد افشاریان، دربی ۱۰۲ با کمک داور ویدئویی برگزار خواهد شد.

فوری: دربی با VAR برگزار می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، در ابتدای هفته شایعه برگزاری دربی حساس پایتخت با حضور VAR منتشر شد و این موضوع کم‌کم رنگ جدی به خود گرفت و حالا به طور رسمی اعلام شد که برای اولین بار در طول تاریخ، دربی بزرگ تهران با کمک داور ویدئویی برگزار خواهد شد.

در جلسه شنبه شب اعضای کمیته داوران درباره کسب اجازه از فیفا برای استفاده از VAR در دربی بحث شد و بعد از آن افشاریان جلسه‌ای را با مهدی تاج داشت. رایزنی‌های فدراسیون فوتبال با فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا ادامه یافت تا بتوانند مجوز استفاده از تکنولوژی کمک داور ویدئویی را دریافت کنند و حالا رسما این اتفاق رخ داده است.

سایت فدراسیون فوتبال با انتشار یک پیام ویدئویی از خداداد افشاریان، رییس کمیته داوران، خبر از برگزاری دربی با VAR داد. این اولین بار در یک مسابقه داخلی ایران است که از این تکنولوژی استفاده خواهد شد.

1898222

خداداد افشاریان گفت: بعد از تلاش‌های فراوان فدراسیون فوتبال و در رأس آن آقای مهدی تاج و با تشکر از وزیر ورزش و همه کسانی که تلاش کردند برای بازی فردا، سرانجام تایید نهایی را از فیفا گرفتیم. با شرکتی که در دبی مستقر است، هماهنگی شده و این شرکت امشب آخر دقت می‌رسد.

او در مورد داوران دربی گفت: ان‌شاءالله فردا VAR را با داوران ایرانی، آقای موعود بنیادی‌فر، قاسمی، ایلدروم و آقای بیژن حیدری و کمک داور ذخیره آقای محمدرضا منصوری خواهیم داشت.

رییس کمیته داوران اضافه کرد: امیدوارم فردا از این بازی لذت ببرید، برای اولین بار VAR در کشور اجرا شود و بتوانیم از فوتبال به شکل قاطع و عدالت‌مندانه لذت ببریم. خیلی متشکرم از همه کسانی که در این موضوع به ما کمک کردند.

دیدگاه‌ها