کد خبر : 1987331 | 25 آذر 1402 ساعت 13:15 | 7.6K بازدید | 4 دیدگاه

تحریم نشست آسیایی شطرنج توسط ایران!

به دلیل تاخیر در صدور روادید توسط میزبان، تیم ملی رده‌های سنی شطرنج ایران با تاخیر به کشور امارات اعزام شد.

تحریم نشست آسیایی شطرنج توسط ایران!

به گزارش "ورزش سه"، بعد از چند روز کش و قوس بالاخره ویزای ملی پوشان شطرنج ایران برای شرکت در مسابقات آسیایی امارات صادر شد. 

شهرام عظیمی سرپرست فدراسیون شطرنج با اعلام این خبر، افزود: متاسفانه به دلیل عدم هماهنگی فدراسیون آسیایی و کشور میزبان به دلیل تاخیر صدور روادید و البته عدم صدور برای برخی از کاروان اعزامی شطرنج ایران به رقابت‌های رده‌های سنی قهرمانی آسیا در شهر العین کشور امارات، این تیم با تاخیر و بدون برخی اعضاء به مقصد اعزام شدند.

وی ادامه داد: به دلیل این اقدام علی‌رغم دریافت دعوت‌نامه و بلیت سفر به امارات توسط فدراسیون آسیایی برای حضور در مجمع فدراسیون شطرنج آسیا و به نشانه اعتراض در این نشست شرکت نخواهم کرد. رفتار میزبان و البته برگزار کننده در خصوص عدم صدور به موقع ویزا برای تیم ملی ایران حرفه‌ای و اخلاقی نبود و متاسفانه همین اقدام باعث شد فدراسیون متضرر شود چرا که در سه نوبت اقدام به اخذ بلیت پرواز برای اعزام تیم به این رقابت‌ها کردیم که دو نوبت آن باطل شد.

سرپرست فدراسیون در پایان گفت: علی‌رغم آغاز رقابت‌ها در بخش رپید و حضور تنها یک نماینده و گذشت یک دور استاندارد از نرسیدن دیگر بازیکنان ما سر میز، تلاش کردیم حتما تیم اعزام شود، خدا را شکر این اتفاق افتاد و بازیکنان از دور دوم رقابت‌های استاندارد وارد مسابقات شدند.

دیدگاه‌ها