کد خبر : 1988086 | 28 آذر 1402 ساعت 16:55 | 25.2K بازدید | 37 دیدگاه

ماجرای اعزام سرهنگ به ورزشگاه دستگردی

علیفر: هیچ نقطه ضعفی در زندگی ندارم

من هر چیزی را می‌بینم گزارش می‌کنم اما در دربی نباید هر چیزی را که می‌بینی گزارش کنی و باید یکی به نعل بزنی و یکی به میخ که فردا کسی شاکی نباشد.

علیفر: هیچ نقطه ضعفی در زندگی ندارم

به گزارش ورزش سه، صدای علیفر از نوبرانه‌های بازی هوادار - سپاهان در ورزشگاه دستگردی اکباتان بود. او که در جایگاه گزارشگر ورزشگاه اکباتان قرار گرفته با پیراهن سرخ و کت و شلوار بازی را از کنار زمین گزارش می‌کند و البته چندان تن صدای خود را بالا نبرده است.

علیفر در شرایطی اقدام به این کار کرده که خیلی وقت بود او را در گزارش مسابقات داخلی ندیده بودیم.

جالب اینکه بعد از پایان پخش زنده مسابقه فوتسال تیم‌های ملی ایران و روسیه، وقتی قرار شد ادامه دیدار هوادار - سپاهان آغاز شود، تن صدای سرهنگ از دقیقه 40 این بازی کاملا تغییر کرد و او بعد از سلام و علیک با بینندگان شبکه ورزش یکباره مدل گزارش خود را تغییر داد.

علیفر پس از پایان مسابقه در‌ جمع خبرنگاران حاضر شد و در گفتگویی با آنها درباره حضور کمرنگ خود در مسابقات داخلی صحبت کرد.

علیفر در ابتدا در خصوص مسابقه امروز گفت: بازی نابرابر بود. سپاهان از بازیکنان باتجربه و بسیار بهتر برخوردار بود و از قبل پیش‌بینی می‌شد که سپاهان این بازی را ببرد. سپاهان با فوج بازیکنان خوبی که در اختیار دارد، امید اول قهرمانی است و الان هم با وجود اینکه چهار امتیاز از این تیم کسر کرده‌اند، با اختلاف دو امتیاز در صدر جدول قرار می‌گیرد. البته انشاالله رقابت طوری باشد که طرفداران فوتبال تکلیف را از قبل ندانند و رقابت بین سپاهان، استقلال، پرسپولیس، ملوان و تراکتور برقرار باشد. اما تیم شایسته می‌برد و سپاهان هم تیم خوبی از نظر مهره است. این تیم مربی خوب و سازمان منظمی هم دارد اما بدون بازیکن خوب، نمی‌شود قهرمان شد. سپاهان هم تیم خوبی است و هم بازیکنانش امسال بسیار خوب هستند و امیدواریم لیگ در هفته‌های آینده باز هم‌ تماشایی باشد.

او درباره دلیل حضور ‌کمرنگ خود در بازی‌های لیگ برتر توضیح داد: من از مدیران خواهش کردم که من را به استادیوم نفرستند. من ۲۹ سال است خدمتگزار ورزش کشور و سازمان صداوسیما هستم. بعد از ۲۹ سال اگر من را در سرما و گرما و شلوغی‌ها و بی‌نظمی‌ها به ورزشگاه نفرستند و من بازی‌های خارجی را در پخش گزارش کنم، ممنون مدیرانم هستم. به هر حال امروز کسی نبود و فورس ماژور تماس گرفتند و گفتند سریع برو و بنده هم آمدم.

علیفر در واکنش به اینکه امروز هر دو تیم از دفاع خطی استفاده کردند، گفت: مهم نیست. به هر حال دید آدم‌ها در کار تخصصی فوتبال و کار تفریحی تماشاگران متفاوت است. این موضوع تکرار مکررات است و صحبت کردن درباره آن جالب نیست. دفاع خطی پوشش ندارد و طبیعتا مهاجمان خیلی زود با دروازه‌بان تک به تک می‌شوند.

سرهنگ علیفر در پاسخ به اینکه امسال جای چه چیزی در لیگ خالی است، گفت: اینجا جای این بحث نیست و نیاز به زمان دارد اما در یک کلمه بخواهم بگویم، امید به آینده!

علیفر درباره اینکه چرا تاکنون دربی پایتخت را گزارش نکرده است، گفت: این بحث هم مثل دفاع خطی تکراری است و من بارها گفته‌ام. روراست و بی رودربایستی بگویم من صراحت لهجه دارم دارم و چیزی را که می‌بینم، گزارش می‌کنم. با همه این اوصاف و با اینکه بارها هم به خاطر این موضوع محروم شدم، تحمل کردم و ۲۹ سال در این مسئولیت خودم ماندگار بودم. معمولا کسی که صدا یا تصویرش پخش می‌شود، معمولا دوام ندارد و ۳-۴ سال بیشتر نمی‌ماند. من ۲۹ سال است که خدمتگزار هستم، چون اصلا نقطه ضعف ندارم. نمی‌گویم دوستانم دارند اما من ندارم. من افسر پلیس بودم و تا سرهنگی به این مملکت خدمت کردم و ۲۹ سال است به سازمان صداوسیما کمک می‌کنم و بی حاشیه هستم. دلیل اینکه که پرسپولیس و استقلال را گزارش نکردم، صراحت لهجه است. من هر چیزی را می‌بینم گزارش می‌کنم اما در آن بازی نباید هر چیزی را که می‌بینی گزارش کنی و باید یکی به نعل بزنی و یکی به میخ که فردا کسی شاکی نباشد.

او در پایان در واکنش به اینکه هواداران دوست دارند یکی از کلمات معروف او را در دربی هم بشنوند، با خنده گفت: توی دروازه.

دیدگاه‌ها