کد خبر : 1989348 | 04 دی 1402 ساعت 04:40 | 18.5K بازدید | 9 دیدگاه

برف و سرما عامل تغییر شد

جی لیگ در گرما: ژاپن و یک تغییر بزرگ

لیگ ژاپن قرار است از سال ۲۰۲۶/۲۷ با فرمت جدیدی دنبال شود‌.

جی لیگ در گرما: ژاپن و یک تغییر بزرگ

به گزارش "ورزش سه"، ظهر امروز در توکیو مسئولان برگزاری مسابقات لیگ ژاپن درباره سیستم جدید شروع مسابقات در جلسه‌ای حضور پیدا کردند تا طبق فرمت جدید، از سال ۲۰۲۶/۲۷ لیگ ژاپن شروع به فعالیت کند.

در این جلسه که امروز برگزار شد، کمیته اجرایی مسابقات درباره شیوه برگزاری مورد نظرشان توضیحاتی را به نمایندگان باشگاه‌ها ارائه داد و در نهایت هم این فرمت با اکثریت آرا تصویب شد.

طبق فرمت جدید مسابقات لیگ ژاپن با آغاز ماه شهریور از سر گرفته می‌شود و تا خرداد هم ادامه خواهد داشت تا به این شکل لیگ ژاپن نیز به مانند سایر کشورهای آسیایی یکپارچه شود و دیگر مسابقات باشگاهی خود را به صورت سالانه برگزار نکند. 

1970794

جی لیگ ژاپن از زمان افتتاح آن در سال ۱۹۹۳ با فرمت بهار/ پاییز برگزار می‌شد و در این مدت بارها و بارها موضوع تغییر شرایط فصل فوتبالی ژاپن مطرح شد، چرا که از طرفی نقل و انتقالات بازیکنان با دیگر کشورها تداخل داشت و همچنین گرمای تابستان موجب تشدید مشکلات فیزیکی تیم‌های ژاپنی می‌شد و البته شایان ذکر است در فرمت فعلی هم مخالفانی داشت که معتقد بودند برخی از تیم‌های ژاپنی نمی‌توانند در فصل زمستان بارش برف را مدیریت کنند و این به ورزشگاه‌ها آسیب خواهد زد.

دیدگاه‌ها