کد خبر : 1992678 | 17 دی 1402 ساعت 18:13 | 13.4K بازدید | 1 دیدگاه

پدیده آمریکایی قصد متوقف شدن ندارد!

کوکو گوف موفق شدن اولین جام فصلش را با غلبه بر الینا اسویتولینا در تورنمنت 250 امتیازی اوکلند بدست آورد.

پدیده آمریکایی قصد متوقف شدن ندارد!

به گزارش "ورزش سه"، ستاره 19 ساله آمریکایی و قهرمان اوپن 2023 آمریکا در نیویورک، بعد از اینکه در بخش هارد کورت پاییزی فصل 2023 دچار افت شد موفق شد در اولین هفته فصل 2024، با دفاع از عنوان قهرمانی‌اش نشان بدهد که قرار نیست در برابر فشار قهرمانی در گرند اسلم آمریکا تمرکزش را از دست بدهد و از عنوان قهرمانی‌اش در اوکلند دفاع کرد.

کوکو بدون از دست دادن یک ست و با رو به رو شدن با قرعه‌ای نسبتا مناسب به فینال رسید. از آن سو، اسویتولینای 30 ساله در مسیر خود اما رادوکانو و کرولین وزنیاکی را شکست داد و خسته‌تر به بازی فینال مقابل رقیب جوانش رسید. با این حال ستاره اوکراینی موفق شد با تکیه بر تجربه‌اش و حمایت هواداران نیوزلندی، ست اول را در تای برک از گوف بگیرد. اما او که در حدود یک سال قبل اولین فرزندش را به دنیا آورد، برای دو ست دیگر مقابل گوف که از نظر بدنی شاید آماده‌ترین بازیکن در جمع 10 نفر برتر باشد، حرفی برای گفتن نداشت و دو ست بعدی را با نتیجه یکسان 6-3 واگذار کرد. گوف در مراسمی سنتی و دیدنی به سبک بومیان نیوزلند جایزه خود را در کنار مادرش دریافت کرد.

1975984

البته با وجود دفاع از عنوان قهرمانی، گوف به دلیل اینکه الینا ریباکینا موفق شد قهرمان تورنمنت 500 امتیازی بریزبن شود، فردا صبح جایگاه سومی خود را از دست خواهد داد و به رده چهارم سقوط خواهد کرد و ستاره قزاق جای او را خواهد گرفت. رنکینگی که احتمالا جایگاه او در سیدبندی رقابت‌های اوپن استرالیا هم خواهد بود.

دیدگاه‌ها