کد خبر : 1992815 | 18 دی 1402 ساعت 11:03 | 18.5K بازدید | 7 دیدگاه

نبرد شش امتیازی خاتون و ملوان در بم؛

مهم‌ترین مسابقه نیم ‌فصل: ببر و صدرنشین شو!

خاتون بم و ملوان بندرانزلی مهم‌ترین مسابقه نیم فصل نخست را در بم برگزار می‌کنند.

مهم‌ترین مسابقه نیم ‌فصل: ببر و صدرنشین شو!

به گزارش ''ورزش سه''، آخرین و مهم‌ترین دیدار هفته هفتم لیگ برتر زنان، امروز بین دو تیم خاتون بم و ملوان بندرانزلی در ورزشگاه فجر شهر بم برگزار خواهد شد. این مسابقه از ساعت ۱۳ آغاز می‌شود و به دلایل بسیاری، می‌توان این مسابقه را مهم‌ترین مسابقه نیم فصل نخست لیگ زنان دانست. نبردی که می‌تواند در قهرمان شدن یا نشدن یکی از این دو تیم نقش به‌سزایی داشته باشد و در عین حال چشم دیگر تیم‌های مدعی نیز به این مسابقه دوخته شده است.

همه چیز تحت تاثیر درگذشت ملیکا محمدی

مهم‌ترین تفاوت این مسابقه با تمام ۶ دیدار قبلی خاتون، درگذشت ملیکا محمدی است. ملیکا بامداد سوم دی‌ماه در حادثه تصادف جان خود را از دست داد و دو بازیکن موثر دیگر خاتون یعنی زهرا خواجوی و بهنازطاهرخانی هم در همین تصادف دچار آسیب شدند. ملوانی‌ها هم قبل از این مسابقه با انتشار یک پوستر بسیار زیبا که منقش به عکس و نام ملیکا بود، یاد شماره ۱۸ فقید خاتون را زنده نگه داشتند.

1951764

دوئل رخ به رخ دو مدعی اصلی

خاتون و ملوان درحال حاضر با انجام ۶ مسابقه موفق به کسب ۱۶ امتیاز شده‌اند. تنها تیم‌های بدون شکست لیگ شانزدهم تا این هفته از رقابت‌ها این دو تیم هستند وهفته‌هاست که اختلاف این دو تیم در جدول، فقط تفاضل گل است. هر کدام از این دو تیم تا به اینجا موفق به کسب ۵ پیروزی شده و فقط در یک مسابقه متوقف شده‌اند. خاتون مقابل هم استانی خود یعنی شهرداری سیرجان موفق به برتری نشد و ملوان هم در انزلی نتوانست حریف سپاهان شود.

بزرگ‌ترین معضل مرضیه جعفری: خاتون بازیکن ندارد

خاتون بم از ابتدای فصل و حتی در مسابقات آسیایی با معضل کمبود بازیکن مواجه بود و مرضیه جعفری انتخاب چندانی برای انجام تعویض‌های تاکتیکی نداشت. حالا بعد از درگذشت ملیکا محمدی و مصدومیت شدید زهرا خواجوی و بهنازطاهرخانی، جعفری کار سختی در چینش ترکیب اصلی خود دارد. باید دید او چگونه می‌تواند جای سه مهره اصلی خود را در ترکیب تیمش پر کند و آیا در این مسابقه هم شاهد یک نمایش هجومی از خاتون خواهیم بود یا خیر.

ملوان، تیمی که بعد از ۱۴ سال جام می خواهد

اگرچه ملوان تیم بسیار ریشه‌داری در لیگ زنان است اما آخرین قهرمانی آن‌ها به لیگ دوم برمی‌گردد. آن‌ها در ۱۳ دوره بعدی موفق به فتح جام قهرمانی نشده‌اند اما امسال با کسب پیروزی‌های اقتصادی متوالی، عملکرد خیره کننده‌ای از خود نشان داده‌اند. ملوان بعد از پیروزی مقابل شهرداری سیرجان و تساوی مقابل سپاهان، حالا با سومین مدعی نیز روبه‌رو خواهد شد و باید دید که آیا می‌تواند مقابل خاتون که مدافع قهرمانی این مسابقات است هم در قامت مدعی ظاهر شود یا خیر.

1976252

کلیدی‌ها: نگین و زهرا در مقابل شبنم و افسانه

هر دو تیم ستاره‌های بسیاری در ترکیب خود دارند و هر کدام از این ستاره‌ها می‌توانند گره این مسابقه را باز کنند اما قطعا زوج نگین زندی و زهرا قنبری در خاتون که سال‌هاست در این تیم و همچنین در تیم ملی کنار یکدیگر بازی می‌کنند؛ امید اصلی خاتونی‌ها برای باز کردن دروازه مینا نافعی خواهند بود.
در مقابل زوج شبنم بهشت و افسانه چترنور، ترکیب ویرانگر ملوان در فصل جاری بوده‌اند که به همه تیم‌ها زهرشان را ریخته‌اند. باید دید این دو ستاره سال‌های قبل شهرداری سیرجان، در این مسابقه هم موفق به باز کردن دروازه خاتون خواهند شد یا خیر.

ماموریت ویژه مهدیه: جای خالی زهرا را پر کن

زهرا خواجوی در سال‌های گذشته دروازه‌بان اصلی تیم ملی و خاتون بوده است. در فصل جاری او در تمام ۶ مسابقه قبلی خاتون در ترکیب اصلی این تیم قرار داشته اما حالا با توجه به مصدومیت ناشی از سانحه تصادف، مهدیه مولایی در قفس توری خاتون قرار خواهد گرفت. مولایی در ماه‌های اخیر بیشتر در نقش مربیان دروازه‌بانان کنار خواجوی قرار داشت اما حالا  باید بعد از چندین ماه دوری، دوباره درون دروازه خاتون قرار بگیرد و جای خالی دروازه‌بان اول تیم ملی را برای این تیم پر کند.

1976244

دیدگاه‌ها