کد خبر : 1993369 | 20 دی 1402 ساعت 13:02 | 64K بازدید | 33 دیدگاه

آيا بهناز طاهرخانى مى‌تواند به فوتبال برگردد؟

باور نکردنی: بی خبری کاپیتان تیم ملی از درگذشت ملیکا

بهناز طاهرخانى كاپيتان تيم ملى در بيستمين جام ملت‌های فوتبال زنان ٢٠٢٢ آسيا، هنوز از درگذشت هم تيمى‌اش مليكا محمدى خبر ندارد.

باور نکردنی: بی خبری کاپیتان تیم ملی از درگذشت ملیکا

به گزارش “ورزش سه”، بهناز طاهرخانی، مليكا محمدى و زهرا خواجوی سه بازيكن اصلی تیم ملی فوتبال زنان ايران و باشگاه خاتون بم، بامداد سوم دی ١٤٠٢ دچار سانحه‌ی مرگبار رانندگی در خودروی تیبا شدند که منجر به درگذشت ملیکا محمدی شد‌. واقعه‌ی اسفبار و اسفناکى كه ورزش ايران را به شوكى تلخ فرو برد تا دو بازيكن مطرح و سرشناس ديگر هم زمين گير شده و به نظر دوره‌ى نقاهت آنها طولانى‌تر از زمانى معقول براى بازگشت به ميادين فوتبال ارزيابى شود.

مراسم‌هاى بدرقه‌ى پيكر مليكا محمدى در اين مدت در سه شهر و ورزشگاه مختلف، یعنی ورزشگاه فجر شهر بم، حافظيه شيراز و ورزشگاه آزادى تهران برگزار شد تا پس از آن، پیکر بی‌جان او به آمريكا، محل زندگى خانواده ستاره درگذشته‌ى تيم ملى منتقل شود. در اين بين زهرا خواجوى هم كه وضعيت مطلوب‌ترى نسبت به بهناز طاهرخانى داشت، زودتر از بيمارستان به تهران منتقل شد تا شرايط درمان دروازبان اول اين روزهاى تيم ملى كه دچار آسيب‌هاى روحى و جسمى در ناحيه لگن پا و دست شده بود پيگيرى شود.

1976973

اما وضعيت بهناز طاهرخانى كه در رقابت‌هاى مقدماتى جام ملت‌ها و مرحله نهايى بيستمين دوره جام ملت‌هاى زنان آسيا به انتخاب مريم ايراندوست سرمربى وقت تيم ملى و به دلیل مصدومیت زهرا قنبری (کاپیتان اول تیم ملی) به عنوان كاپيتان اول فوتبال زنان ايران انتخاب شده بود، متفاوت پيش رفته است.

بهناز طاهرخانى كه در میان اهالی فوتبال زنان به بِنی معروف است؛ در اول خرداد ١٣٧٤ و تاكستان استان قزوين به دنيا آمده است. بازيكنى كه از سيزده سالگى تا امروز كه ٢٨ ساله محسوب مى‌شود در همه رده‌هاى سنى تيم‌هاى ملى فوتبال به عنوان يكى از يازده بازيكن اصلى به ميدان رفته است.

او بازيكنى با قابليت حضور در پست‌هاى مختلف شناخته مى‌شود كه جايگاه تخصصی‌اش در تركيب تيم ملى دفاع چپ است. او امسال در تركيب باشگاه خاتون بم به عنوان دفاع راست استفاده مى‌شد و در تيم ملى به فراخور در پست‌هاى دفاع چپ، هافبك چپ و حتى هافبك راست به ميدان مى‌رفت. البته بنى تجربه بازى در دفاع وسط را هم داشته و حتى با تيم نوجوانان كشورمان به عنوان بازيكن فوروارد و نوك به ميدان رفته است.

سبك بازى بهناز طاهرخانى به گفته فوتبالى‌ها شبيه به گتوزوى ايتاليايى است. بازيكنى با اخلاق، فنى، چغر، دونده، با سرعت بالا، تكنيكى، ريز نقش، مطیع، با روحيه‌ى پيروزى طلبى و در خدمت تيم كه به گفته هم‌بازیانش تحمل شکست خوردن را ندارد. بازیکنی كه تا لحظه آخر و به صدا درآمدن سوت داور مسابقه با هر نتيجه‌ای که به دست آمده باشد باز هم در زمين مى‌جنگد. 

1976974

كاپيتان تيم ملى و ستاره‌ى باشگاه خاتون بم دهم دى ماه از بيمارستان مرخص شده و چهار روز بعد با هواپيما به تهران و بعد تاكستان منزل پدرى خود منتقل شد. بهناز طاهر خانى هنوز تا امروز يعنى بيستم دى ماه و هفده روز بعد از درگذشت مليكا محمدى از وقوع اين اتفاق تلخ خبر ندارد و به خواست پزشكان معالج به او خبرى گفته نشده و نبايد گفته شود، چون هر شوكى با توجه به خونريزى مغزى و لخته خونى كه در سر او وجود داشته برايش مناسب نيست.

درحال حاضر  وضعيت كاپيتان تيم ملى در جام ملتهاى آسيا بهتر از قبل است اما هنوز هوشیاری او به شرایط مطلوبی نرسیده و همچنین درد گردن او را اذیت می‌کند.
او مى‌تواند راه برود ولی بايد از گردنبند محافظ گردن استفاده كند تا مهره گردنش كه به شدت آسيب ديده تكان نخورد.

و اما سوال مهمى كه ذهن را مشغول مى‌كند اين است كه آيا بهناز طاهرخانى مى‌تواند به فوتبال برگردد؟

تنها نگرانى براى بازگشت بهناز طاهرخانى از رقابت‌هاى سال آينده و هفدهمين دوره‌ى ليگ برتر به زمين فوتبال، خونريزى محدود مغزى و لخته‌هاى خون موجود در سر اوست كه در ساعات اوليه وقوع تصادف اتفاق افتاده و چند روز اخير با معاينات پزشكان متخصص بررسى خواهد شد. در حال حاضر كه او ادامه شانزدهمين دوره ليگ برتر فوتبال زنان ايران و بازى براى باشگاه خاتون بم را از دست داده، مى‌تواند راحت حرف بزند اما هنوز مطالبى هست كه در ذهن و خاطرش نمى‌تواند به یاد بياورد.

تحريريه "ورزش سه" براى بازگشت قدرتمندانه بهناز طاهرخانى و زهرا خواجوى ستاره‌هاى تيم ملى به زمين فوتبال لحظه شمارى مى‌كند و اميدواريم باشگاه‌ها و ورزشكاران حرفه‌اى كشورمان با رعايت تمام اصول و قواعد حرفه‌اى ورزش قهرمانى، كمتر دچار چنين حادثه‌هاى تلخى شوند.

حوادثى كه علامت سوال‌های بيشمارى را در ذهن تداعى مى‌كند كه بى شك جواب‌هایش در كليت موضوع، مى‌تواند چندان خوشايند نباشد.

✍🏻 پوريا تابان

دیدگاه‌ها