کد خبر : 1993850 | 22 دی 1402 ساعت 14:25 | 26.6K بازدید | 11 دیدگاه

سامان و سعید، دابل پیوت شیک ایران (عکس)

سامان قدوس و سعید عزت‌اللهی، دو هافبک ایران، در‌ تمرینات آماده و بانشاط ظاهر می‌شوند.

سامان و سعید، دابل پیوت شیک ایران (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، سعید عزت‌اللهی و سامان قدوس به احتمال فراوان دو‌ هافبک اصلی و ثابت ایران در جام‌ملت‌های آسیا خواهند بود و امیر قلعه‌نویی حساب ویژه‌ای روی این بازیکنان خواهد کرد.

سعید و سامان دو بازیکن با قابلیت‌های فنی متفاوت مکمل خوبی برای هم خواهند بود، البته حضور سامان مسئولیت‌های سعید را در زمین بیشتر خواهد کرد.

البته به دلیل سبک بازی که سامان دارد مسئولیت‌های عزت‌اللهی را در فاز دفاعی بیشتر می‌کند، حضور یک هافبک بازیساز و هافبک تخریبی در‌ دابل پیوت همان‌قدر‌ که آزادی عمل بیشتری به هافبک‌باز‌ی‌ساز می‌دهد مسئولیت‌های هافبک دفاعی را بیشتر می‌کند.

1977699

در این سبک سامان با توجه به آزادی عملی که در حملات دارد و خیال راحت از پشت سر آزادنه در زمین حرکت می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود یارگیری او در زمین سخت شود و فرصت حضور در‌ حملات، بازی‌سازی و‌شوت‌زنی بیشتری در‌ اختیارش باشد.

البته حالت دیگری هم در‌ اختیار قلعه‌نویی قرار دارد که با استفاده از روزبه چشمی و سعید عزت‌اللهی ایران را به سبک دابل ۶ (دو بازیکن پست شش) به میدان بفرستد و تمام حفره‌های خط دفاعی و میانی را با حضور دو‌ بازیکن تخریبی پوشش دهد.

اما قابل پیش‌بینی ترین ترکیب خط هافبک ایران به ویژه در بازی‌های گروهی استفاده از قدوس و یکی‌ از بازیکنان پست شش خواهد بود.

دیدگاه‌ها