کد خبر : 1993897 | 22 دی 1402 ساعت 17:23 | 49.9K بازدید | 36 دیدگاه

عملکرد ناموفق مهمترین کوچ فوتسال به فوتبال؛

پروژه بزرگ محمدرضا ساکت در سپاهان شکست خورد

سپاهان درحالی نتایج خوبی در لیگ برتر زنان نمی‌گیرد که این تیم در ابتدای فصل با انجام یک ریسک بزرگ به دنبال قهرمانی در این مسابقات بود.

پروژه بزرگ محمدرضا ساکت در سپاهان شکست خورد

به گزارش ''ورزش سه''، هفته هشتم لیگ برتر فوتبال زنان درحالی امروز با انجام سه دیدار پیگیری شد که فقط شهرداری سیرجان موفق به برتری مقابل حریف خود شد و دو مسابقه دیگر بین تیم‌های سپاهان اصفهان – کانی کردستان و نماینده البرز – آوا تهران، با تساوی به اتمام رسید. این درحالی بود که انتظار می‌رفت سپاهان مسابقه نسبتا راحتی را مقابل حریف کردستانی خود پشت سر بگذارد و بتواند در خانه خودش از سد این تیم بگذرد اما این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. سپاهان درحالی امروز موفق به برتری مقابل کانی کردستان نشد که این تیم تا پیش از مصاف با طلایی پوشان تنها ۳ امتیاز کسب کرده بود. 

سپاهانی‌ها که در طول ۶ فصل گذشته همواره جزو مدعیان اصلی برای کسب قهرمانی در لیگ برتر زنان بودند، هیچوقت موفق به فتح جام لیگ برتر زنان نشده‌اند و به نظر می‌رسید مدیران این تیم پیش از آغاز لیگ شانزدهم با تغییرات گسترده به دنبال حضور پرقدرت در مسابقات این فصل هستند اما تا اینجای فصل شاهد نتایج خوبی از این تیم نبودیم. 

محمدرضا ساکت در حد فاصل پایان لیگ پانزدهم و آغاز لیگ شانزدهم تصمیم گرفت با مریم ایراندوست، سرمربی اسبق طلایی پوشان ادامه همکاری ندهد و از نیلوفر اردلان به عنوان سرمربی جدید این تیم رونمایی کرد. این درحالی بود که ایراندوست در لیگ پانزدهم موفق به اخذ بهترین نتایج تاریخ تیم فوتبال زنان سپاهان شده بود و برای اولین بار این تیم را به عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر رساند اما به دلیل آنچه در آن برهه از زمان ''بومی گرایی'' عنوان شد؛ مدیران تیم سپاهان و شخص محمدرضا ساکت تصمیم به قطع همکاری با مریم ایراندوست گرفتند.  

1955322

با تصمیم مدیران سپاهان، نیلوفر اردلان، سرمربی موفق و جوانی که در سه سال گذشته در سطح اول فوتسال زنان ایران درخشیده بود و در طول همین سه سال موفق به کسب یک نایب قهرمانی با سایپا و دو قهرمانی با پیکان شده بود، به عنوان یکی از شاخص‌ترین چهره‌هایی که از فوتسال به فوتبال کوچ می‌کنند؛ راهی مستطیل سبز شد تا به گفته خودش ''چالش جدیدی را تجربه کند'' اما حالا با گذشت ۸ هفته از لیگ برتر زنان، عملکرد سپاهان در فصل جاری قابل دفاع نبوده و این تیم نتایج مطلوبی کسب نکرده است تا حداقل تا اینجای کار، این انتقال مهم را شکست خورده بدانیم.  

اگرچه اردلان از نظر رفتاری و ایجاد روحیه تیمی جزو بهترین مربیان زن ایران است اما تا به اینجای فصل تاکتیک‌های او کارساز نبوده و سپاهان موفق به ارائه یک نمایش خوب نبوده است. طلایی پوشان با گذشت ۸ هفته از رقابت‌های لیگ برتر زنان تنها موفق به کسب ۱۲ امتیاز شده‌اند و هم اکنون در جایگاه پنجم جدول ۱۰ تیمی قرار دارند. باید دید سپاهان در ادامه راه و ۱۰ هفته پایانی لیگ برتر زنان موفق به بهبود جایگاه خود خواهد شد یا خیر.

دیدگاه‌ها