کد خبر : 1994517 | 24 دی 1402 ساعت 23:31 | 22.2K بازدید | 29 دیدگاه

سورپرایز در ترکیب، قابل پیش‌بینی در آخر!

ماجراجویی جدید تیم ملی شروع شد

با اینکه ترکیب اولیه ایران چند شگفتی جالب و عجیب داشت، اما نتیجه همانی شد که خیلی‌ها حدس می‌زدند.

ماجراجویی جدید تیم ملی شروع شد

به گزارش "ورزش سه"، قلعه نویی و شاگردانش جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ را با برتری مقابل فلسطین آغاز کردند تا یکی دیگر از شانس‌های قهرمانی، شروع قدرتمندانه‌ای داشته باشد. این پیروزی البته نکات ویژه‌ای داشت.

بولت پرسپولیسوارثان اقتدار
وقتی قرار است تیم‌ها اولین مسابقه‌شان در تورنمنتی را برگزار کنند طبیعتا همه چیز از صفر شروع می‌شود اما تفاوتی که سبب می‌شود یکی مدعی پیروزی شناخته شود و دیگری صرفا جهت کسب تجربه و اعتبار در زمین حاضر شود، اختلاف تاریخی و عنوان‌هایشان است.

تیم ملی فوتبال ایران باوجود آنکه نزدیک نیم قرن موفق به قهرمانی قاره کهن نشده است، چنان ارثیه پر زرق و برقی از گذشتگانش به دست آورده که موجب می‌شود از همان ابتدا توقعات نسبت به خودش را در حد مدعی فتح جام بالا بداند و چاره‌ای جز نمایش قدرتمندانه نداشته باشد.

1978724

بولت پرسپولیسگل خورده‌ی خوب!
در حالی که تیم ملی به یک پیروزی پرگل دست پیدا کرده آنچه بیشتر از هرچیزی به چشم می‌آید تک گل خورده مقابل فلسطین است. احتمالا کسی انتظار نداشت دروازه بیرانوند به عنوان یکی از بهترین گلرهای جام به این زودی‌ها و مقابل رقبای درجه سه و چهار آسیایی باز شود اما چه بهتر که این اتفاق در همین بازی اول افتاد تا خیال همه از خلق رکوردهای بی خاصیتی چون صعود بدون گل خورده راحت شود و تمرکز کامل روی موضوعات مهم و اصلی باشد.

بولت پرسپولیسچیدمان هوشمندانه
دیدن ترکیب اولیه تیم ملی و حتی دوری ترابی از لیست، شاید همه را متعجب کرده باشد اما آنچه لازم بود را به ژاپن، کره، استرالیا و عربستان به عنوان رقبای اصلی رسانده است. اینکه ایران می‌تواند بدون رامین رضاییان و سردار آزمون (دو مهره کلیدی و آماده) پای به میدان بگذارد و در حضور قایدی چهره‌ای کاملا متفاوت به خود بگیرد علاوه بر آنکه کار آنالیز را برای حریفان سخت می‌کند، نوعی قدرت نمایی است.

1978726

ضمنا بازی کردن کریم انصاری‌فرد از ابتدا و به میدان آمدن امید ابراهیمی در لحظات پایانی گویای بهره گیری سرمربی از تجربه نفرات، متناسب با جریان مسابقات است که اگر به همین شیوه و با تناوب به کار گرفته شوند هم می‌توانند در جریان بازی تاثیر مثبت خودشان را بگذارند و هم در طول تورنمنت دچار خستگی و افت بدنی نشوند.

نمایش امیدوار کننده شاگردان قلعه نویی در خط حمله البته نباید به جز فوتبال دوستان را خوشحال و راضی کرده باشد. کادر فنی تیم ملی حالا یک مرحله از آماده سازی را پشت سر گذاشته و با رفع نقاط ضعف خط دفاعی و میانی باید خود را مهیای روزها و مسابقات سخت آینده و دور حذفی کند.

دیدگاه‌ها