کد خبر : 1995119 | 27 دی 1402 ساعت 06:40 | 29K بازدید | 16 دیدگاه

وینفرد شخصیت آرام‌تری داشت

حرف‌های سرپرست استقلال، شفر یا ساپینتو!

استقلال ارث پدري من نيست كه هميشه حضور داشته باشم؛ هر موقع از من كمكي بخواهند، با كمال ميل برمي‌گردم و به تيم محبوبم كمک مي‌كنم.

حرف‌های سرپرست استقلال، شفر یا ساپینتو!

به گزارش ورزش سه، بيژن طاهری كه سابقه سرپرستی و مربیگری تیم فوتبال استقلال را در کارنامه خود دارد، روز گدشته به عنوان مدير تيم كويرمقوای تهران انتخاب شد. او امروز در گفتگويي با خبرنگار ما درباره انتخاب جديدش، شرایط استقلال و همچنين عملكرد تيم ملی فوتبال در جام ملت‌ها صحبت كرد.

این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

* در رابطه با انتخاب تيم جديدتان صحبت کنید.
دو روزي هست كه با تيم جديدم قرارداد بستم. دليل انتخابم آشنايي و رفاقتي است كه با آقاي سيدجلال طباطبايي مدير عامل تيم و آقاي رضا مرتضي زاده به عنوان سرمربي تيم دارم.

* وضعيت تيم‌تان در جدول چطور است؟
ما در رتبه دوم جدول هستيم و با تيم صدرنشين فقط يك امتياز فاصله داريم که قابل جبران است و از مدعيان صعود به دسته اول به حساب می‌آییم.

* بعد از جدايي‌تان از استقلال، شرايط برایتان به چه شکل پیش رفت؟
من بعد از بازي جام حذفي از ايران رفتم و تقريبا تا شروع تمرينات استقلال خارج از كشور بودم. در آن برهه از زمان واقعا به استراحت نياز داشتم و احساس كردم كادر جديد مايل هستند تا با نفراتي كه خودشان مدنظر دارند، همكاري كنند. من هميشه استقلال را قلبا دوست داشتم و دارم و براي این تیم آرزوي موفقيت می‌كنم.

* تمايل به همكاري با آقاي نكونام را داشتيد؟
من در تمام اين سال‌ها فقط ٣ بار با آقاي نكونام برخورد داشتم و تا حالا سابقه همكاري با ايشان را نداشتم. بالطبع استقلال هم ارث پدري من نيست كه هميشه حضور داشته باشم. هر موقع از من كمكي بخواهند، با كمال ميل برمي‌گردم و به تيم محبوبم كمك مي‌كنم.

* شرايط استقلال را در نيم فصل اول چطور ديديد؟
اكثر بازيكنان همان نفرات سال قبل هستند و به نظرم تيم امسال تلفيقي از بازيكنان باتجربه و جوان است. مرادمند، حامدي فر و مهدي پور امسال خيلي عملكرد بهتری نسبت به سال گذشته داشتند. همچنين از نقش ويژه سيد حسين حسيني در درون دروازه هم نبايد بگذريم كه انصافا قبل از شروع فصل خيلي اذيت شد ولي در نيم فصل اول عملكرد درخشاني داشت و الان هم كه عضوي از نفرات دعوت شده به تيم ملي براي جام ملت‌ها هست.

* در مورد شرايطي كه سال گذشته تجربه كرديد بگویید.
واقعا يك ماه آخري كه در استقلال بودم سخت گذشت. ما طي يك ماه ٢ دربي را باختيم و واقعا حداقل مستحق جام حذفي بوديم. تيمي كه دقيقه ١٠٠ گل زد، بايد قهرمان جام مي‌شد اما متاسفانه شرمنده هواداران شديم. من بعد از باخت در دربي، تصوير پدر و پسري را ديدم كه به خاطر باخت اشک مي‌ريختند. اميدوارم امسال در يكي از جام‌ها قهرمان شويم تا هواداران خوشحال شوند.

1853519

* مدعيان كسب قهرماني ليگ را چه تيم‌هايي مي‌دانيد؟
به نظرم امسال رقابت بين استقلال و پرسپوليس و سپاهان است. تراكتور از صدر جدول كمي فاصله دارد اما هميشه بين اين ٣-٤ تيم يكي قهرمان خواهد شد. من از نزديك شاهد زحمات آقاي خطير بودم و مي‌بينم كه براي جذب اسپانسر و ساير مسائل واقعا زحمت مي‌كشد. قلباً آرزو مي‌كنم قهرمان امسال ليگ، استقلال باشد تا اتفاقات سال گذشته جبران شود.

* دلتنگ فضاي مربيگري هستید؟
قطعاً همينطور است. من كارم و زندگي‌ام فوتبال است و هر جا باشم با صداقت كار مي‌کنم. اگر پيشنهادي برای مربيگري داشته باشم، قطعا به آن فكر مي‌كنم. در حال حاضر تا پايان فصل به عنوان مدير تيم در خدمت تيم كوير تهران هستم

* در روزهاي گذشته خبر از بازگشت شفر به ايران بود. در جريان این‌ ماجرا هستيد؟
بله، اتفاقا اقاي شفر به من لطف داشتند و پيامي دادند كه اگر سرمربي صنعت نفت آبادان شوند، خواهان اين هستند كه من به عنوان مدير تيم كنارشان باشم اما همانطور كه عرض كردم در حال حاضر در خدمت تيم كوير هستم.

* هنوز با شفر و ساپينتو در ارتباط هستيد؟
بله، هنوز هم با آقاي شفر و هم با آقاي ساپينتو و هم با دستياران‌شان در ارتباط هستم. طي ساليان گذشته تجربه همكاري با آقای شفر و آقای ساپینتو را داشتم و هر دو نيز از صداقت بنده رضايت داشتند. گرچه آقاي شفر برخلاف آقاي ساپينتو شخصيت آرام‌تري داشتند.

* رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا در حال برگزاري است. بازي اول تيم ملي را ديديد؟
بازي برابر فلسطين را ديدم و شروع خوبي بود. به نظرم هر سه بازي گروهي براي ما به عنوان بازي تداركاتي خواهد بود تا تيم ما محكي جدي بخورد. معتقدم امسال قوي‌ترين تيم ملي را داريم و تعداد لژيونرهاي تيم ملي نسبت به ساليان گذشته بيشتر شده است. من واقعا از گلزني سردار آزمون و مهدي طارمي در تيم‌هاي باشگاهي‌شان لذت مي‌برم و بار‌ها گل‌هاي سردار را ديدم. اميدوارم این بازیکنان در تيم ملي هم موفق باشند.

* چه تيم‌هايي را مدعيان كسب مقام قهرماني مي‌بينيد؟
به نظرم ژاپن و ايران مدعيان اول كسب عنوان قهرماني هستند. كره جنوبي اما ٥٠ سال است كه از ايران مي‌ترسد. نيمه نهايي به كره بخوريم، قطعا اين تيم را شكست مي‌دهيم. فقط آرزو مي‌كنم در اين دوره اشتباهات بچگانه نداشته باشيم و اتفاقات بازي مقابل ژاپن كه در دوره قبلي رخ داد، براي تيم ملي تجربه شده باشد و قهرمان شويم.

دیدگاه‌ها