کد خبر : 1995402 | 28 دی 1402 ساعت 01:11 | 8.2K بازدید | 14 دیدگاه

من نمی‌توانم برای تیم گل بزنم؛

سرمربی تاجیکستان: خوشحالم که مقابل قطر دفاع نکردیم

سرمربی تیم ملی تاجیکستان پس از شکست یک بر صفر مقابل قطر از عملکرد داور این بازی ابراز نارضایتی کرد.

سرمربی تاجیکستان: خوشحالم که مقابل قطر دفاع نکردیم

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی تاجیکستان که در اولین مسابقه خود در‌ جام ملت‌های آسیا برابر چین به تساوی رسیده بود، در دومین دیدارش نیز موفق به کسب پیروزی نشد و با یک گل مقابل قطر شکست خورد.

اما گل برتری قطر در این بازی در شرایطی توسط اکرم عفیف به ثمر رسید که پیش از باز شدن دروازه تاجیکستان، برخوردی بین بازیکن این تیم و داور رخ داد که داور در یک تصمیم بحث برانگیز دستور به ادامه بازی داد؛ تصمیمی که واکنش پیتر شگرت، سرمربی تیم ملی تاجیکستان را نیز به دنبال داشت.

شگرت در کنفرانس مطبوعاتی پس از پایان بازی گفت: چیزی که من می‌دانم این است که وقتی بازیکنی با داور برخورد می‌کند، بازی باید متوقف شود، اما با این حال من گل را قبول دارم. این یک حرکت فوق العاده از اکرم بود‌. او یک بازیکن شگفت انگیز است. با این حال شاید داور بعداً دلیل دریافت این گل را توضیح دهد.

اما پس از خروج مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا از سالن کنفرانس، شگرت رو به خبرنگاران کرد و با خنده گفت: می‌خواهید در مورد داور چه بگویم؟ همه چیز را دیده‌اید.

1979955

تاجیکستان که برای اولین بار در جام ملت‌ها شرکت می‌کند، مقابل چین و قطر عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت، اما فرصت‌های زیادی را از دست داد و باز هم گلی به ثمر نرساند. شگرت در این باره گفت: من خودم نمی‌توانم گل بزنم. تنها کاری که می‌توانم انجام دهم این است که بازیکنان را در موقعیت گلزنی قرار دهم. این موضوع ممکن است به دلیل عدم اعتماد به نفس یا عدم توانایی بازیکنان باشد. مهاجمانی مانند کریستیانو رونالدو، کیلیان امباپه و ارلینگ هالند نادر هستند و شما آنها را در همه جا پیدا نمی‌کنید. ای کاش من هم چنین بازیکنانی داشتم. تنها امید من این است که این تیم را توسعه دهم و اولین گل تیم را در مسابقات به ثمر برسانم.

وی افزود: ما می‌توانستیم به دفاع تکیه کنیم و از ضدحملات راضی باشیم، اما این سبک من نیست. تنها چیزی که می‌خواستم خلق موقعیت بود و اگر موفق نمی‌شدیم این کار را انجام بدهیم، احساس پشیمانی می‌کردم. فوتبال یک بازی هوشمندانه است.

شگرت در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد که تیمش در برابر لبنان تمام تلاش خود را می‌کند تا با کمک نتیجه بازی قطر، به مرحله یک هشتم نهایی راه یابد.

دیدگاه‌ها