کد خبر : 1995955 | 30 دی 1402 ساعت 12:26 | 30.8K بازدید | 17 دیدگاه

روزهای بهتری در راه‌ است

از این به بعد ژاپن واقعی را خواهید دید

ریتسو دوآن شکست برابر عراق را از جنبه مثبتش ارزیابی کرد و گفت ژاپن در ادامه بازی‌ها تیمی متفاوت خواهد شد.

از این به بعد ژاپن واقعی را خواهید دید

به گزارش "ورزش سه"، یک روز پس از حذف ژاپن از جام جهانی 2022 ریتسو دوآن از قدرت رهبری در ژاپن و پذیرفتن این مسئولین حرف زده بود. او یک روز بعد از شکست غافلگیرکننده اخیر ژاپن برابر عرق در جام ملت‌ها، ادعا کرد که برای ژاپن روزهای بهتری در راه است.

اگرچه او با وارد شدن به‌عنوان یار تعویضی از دقیقه 16 نیمه دوم کمی شتاب را به تیم وارد کرد، اما نتوانست کار تعیین کننده‌ای انجام دهد. پس از بازی، ریتسو دوان، هافبک فرایبورگ گفت: «تعداد شوت‌هایمان کم بود، بنابراین به این فکر افتادم که باید شوت بزنم و فکر می‌کنم می‌توانم تا حدی توانستم جوری که می‌خواستم بازی کنم. من بازیکنی سریع هستم و اگر از فرصتی که داشتم استفاده می‌کردم، اوضاع می‌توانست متفاوت شود. من هر کاری از دستم بر می‌آمد انجام دادم. زمان برای نگاه به گذشته و تسلیم شدن نیست و باید سریع شرایط را تغییر دهیم.»

1980553

ژاپن برابر عرق نمایش ضعیفی داشت و خیلی زود با یک گل عقب افتاد. وقتی قصد جبران داشت، گل دوم نیز از راه رسید و تنها در دقایق پایانی یکی از گل‌ها را جبران کرد. دوان با رقابت سخت و پرس خود تفاوت را از لحظه ورودش به زمین نشان داد ولی نتوانست ورق را برگرداند.

دوان افزود: «در حمله و در یک به یک‌ها خوب نبودیم اما نیمه دوم توانستیم شرایط دفاعی را بهبود ببخشیم. ما توانستیم توپ را بین خطوط دریافت کنیم و به جلو ببریم. فکر می‌کنم ما باید فوتبال ساده‌تری بازی می‌کردیم ولی کار را برای خودمان دشوار کردیم. موقعیت‌های خوبی برای به تساوی کشاندن بازی داشتیم از جمله خودم که متاسفانه از دست دادیم. در دو بازی گذشته، فکر می‌کنم در زمانی که خوب نبودیم. همین امر در مورد بازی مقابل ویتنام نیز صدق می‌کرد. بازیکنانی با کیفیت بالایی وجود دارند که به‌عنوان تعویض وارد زمین می‌شوند. نیمه اول بازی با عراق می‌توانست برای ما بدتر باشد ولی در نهایت با یک گل بازنده به رختکن رفتیم.

با این باخت، بردهای پیاپی که از خرداد ماه سال گذشته ادامه داشت، به عدد 10 پایان یافت. با این حال، دوان این وضعیت را مثبت ارزیابی کرد: «راستش را بخواهید، قطعا در یک مقطع زمانی متوقف خواهید شد، و من برای این اتفاق آماده بودم. این روند بردها نمی‌توانست برای همیشه ادامه داشته باشد. وقتی اوضاع بد می‌شود، به چند رهبر در تیم خود نیاز دارید. شما نمی‌توانید فقط با بازیکنان خوب پیروز شوید. به‌خصوص زمانی که همه در اروپا مسابقه می‌دهند. من این را می‌دانم. من معتقدم که هرچه رهبران بیشتری در تیم وجود داشته باشد، تیم توانایی بیشتری برای بازسازی خود خواهد داشت. فکر می‌کنم این آزمون خوبی برای ما خواهد بود تا از یک تیم خوب به یک تیم قوی تبدیل شویم. معتقدم روزهای بهتری برای ما در راه هستند و ما ژاپن واقعی را خواهیم دید.»

دیدگاه‌ها