کد خبر : 1996090 | 30 دی 1402 ساعت 20:21 | 3.7K بازدید | 2 دیدگاه

سانچو درخشید ولی گل نزد

کلن 0-4 دورتموند: تعطیلات به زردها ساخت

دورتموند در بازی هفته هجدهم بوندس‌لیگا با نتیجه 4-0 کلن را شکست داد و همچنان رتبه پنجم را در اختیار دارد.

کلن 0-4 دورتموند: تعطیلات به زردها ساخت

به گزارش "ورزش سه"، دورتموند در بازی هفته هجدهم بوندس‌لیگا امشب میهمان کلن بود و با نتیجه 4-0 به برتری دست پیدا کرد.

ویدئو: 322450

دورتموند در این بازی موفق شد از ابتدا روی عملکرد حریف کنترل داشته باشد و با گل‌های دونیل مالن، نیکلاس فولکروگ و یوسوف موکوکو برنده از زمین خارج شود.

1981094

بازی با حملات دورتموند آغاز شده بود که در دقیقه 12 زردپوشان روی ضربه مالن پیش افتادند. یولیان برانت ضربه کرنر این بازی را با حرکت هوشمندانه با ارسال زمینی به محوطه جریمه رساند و مالن با ضربه پای راست توپ را وارد دروازه کرد.

نیمه اول بازی تحت تاثیر اقدام هماهنگ طرفداران دو تیم بود. تماشاگران حاضر در ورزشگاه به مدت 8 دقیقه پس از گل مالن سکه‌های طلایی جعلی را در اعتراض به تصویب آیین نامه سرمایه گذاران خارجی در بوندس‌لیگا به زمین پرتاب کردند.

1981097

بازی پس از این وقفه هم مجددا در اختیار دورتموند بود و این تیم موفق شد جریان بازی را حفظ کند تا تلاش‌های کلن در مقابل راه به جایی پیدا نکند و در نهایت نیمه اول به سود میهمان به پایان برسد.

دورتموند از ابتدای نیمه دوم با چند حمله خطرناک از سوی کلن می‌رفت که غافلگیر شود اما حرکت تکنیکی جیدون سانچو نتیجه را تغییر داد.

1981096

هافبک انگلیسی که به تازگی از منچستریونایتد به دورتموند بازگشته، مدافع حریف را مجبور به خطا کرد تا یک ضربه پنالتی را به سود تیمش به دست آورد. اما سانچو پشت این ضربه قرار نگرفت و نیکلاس فولکروگ آن را در دقیقه 58 به گل تبدیل کرد.

کلن هنوز این گل را هضم نکرده بود که حملات دورتموند تنها 3 دقیقه پس از گل دوم به گل تبدیل شد. روی پاس دیدنی یان ماتسن از میانه میدان، مالن با فرار به سمت دروازه حریف در موقعیت تک به تک قرار گرفت و با ضربه مطمئن آن را وارد دروازه حریف کرد.

1981093

کلن پس از این گل فشار روی دروازه دورتموند را افزایش داد و تلاش داشت تا حداقل یکی از گل‌‌های خورده را جبران کند اما عملکرد کم نقص خط دفاعی تیم حریف مانع از این اتفاق شد.

در مقابل دورتموند تا لحظات پایانی بازی موفق شد نبض بازی را در دست داشته باشد و در دقیقه 2+90 هم به گل برسد. پس از کار تیمی که در گوشه محوطه به جیمی بینو-گیتنز رسید، او توپ را با ضربه محکم به سمت دروازه ارسال کرد که یوسوف موکوکو آن را قطع کرد و با ضربه پای راست وارد دروازه کرد.

1981095

این برد موجب شد دورتموند در اولین بازی سال 2024 هم عملکرد موفقی داشته باشد و با 33 امتیاز همچنان رتبه پنجم را در اختیار داشته باشد. کلن 11 امتیازی هم همچنان در رده هفدهم جای دارد.

دیدگاه‌ها