کد خبر : 1996529 | 02 بهمن 1402 ساعت 15:42 | 4.6K بازدید | 1 دیدگاه

داوران هم نیاز به دوره دانش افزایی دارند؛

ایراندوست: دیده شدن انگیزه ما را چند برابر کرد!

مریم ایراندوست، سرمربی برتر فوتبال زنان درماه گذشته از رویه انتخاب‌ها در کانون مربیان پرده‌برداری کرد.

ایراندوست: دیده شدن انگیزه ما را چند برابر کرد!

به گزارش "ورزش سه"، از ابتدای لیگ شانزدهم زنان، هر ماه یک مربی به‌عنوان برترین مربی یک ماه اخیر فوتبال زنان انتخاب می‌شود. عنوانی که در دو ماه ابتدایی به مرضیه جعفری، سرمربی پرافتخار خاتون بم، رسید و در ماه گذشته (دی‌ماه)، مریم ایراندوست، سرمربی شهرداری سیرجان، موفق به کسب این عنوان شد. این انتخاب توسط اشخاصی که عضو این کانون هستند، یعنی دکتر بيژن ذوالفقارنسب، امير قلعه‌نوعى، حسين شمس، حميد درخشان، سيامك رحيم‌پور، بهزاد داداش‌زاده، دكتر سعيد ناصرى و همچین اعضای هیئت ژوری فوتبال زنان ایران صورت می‌پذیرد. پیرو همین انتخاب گفت‌وگوی کوتاهی با مریم ایراندوست، سرمربی شهرداری سیرجان و منتخب دی‌ماه فوتبال زنان داشته‌ایم که در ادامه خواهید خواند.

وقتی همه از فوتبال مردان حرف می‌زدند، کانون به ما انگیزه داد
سرمربی موفق شهرداری سیرجان در ابتدای گفت‌وگوی خود با «شهروند» گفت: «درخصوص کاری که کانون مربیان انجام می‌دهد و ریاست آن به عهده دکتر بیژن ذوالفقارنسب است، در ابتدا باید بگویم که سال‌ها قبل، وقتی که هنوز خودم عضو کانون نبودم، وقتی هر سال مربی برتر فوتبال زنان معرفی می‌شد و با یک لوح از ما تقدیر می‌کردند، بسیار خوشحال می‌شدیم. این اقدام آنها در شرایطی که همه جا صحبت از فوتبال مردان بود، برای ما باعث ایجاد انگیزه می‌شد. همین لوح و اینگونه تقدیرکردن از ما در حضور تمام مربیان برتر فوتبال و با حضور اصحاب رسانه باعث می‌شد با روحیه بیشتری به راه خود در فوتبال زنان ادامه دهیم. خودتان به‌خوبی می‌دانید که همواره توجه به فوتبال زنان بسیار کمتر از مردان بوده، در دو سه سال اخیر خیلی شرایط بهتر شده، هم از نظر توجه مسئولان، هم از نظر توجه رسانه‌ها و هم از نظر استقبال اسپانسرها از فوتبال زنان، شرایط بسیار بهتر از پیش شده و این اقدام کانون مربیان هم نقش موثری در دیده‌شدن کار ما داشته است.»

1964158

نحوه انتخاب مربی برتر لیگ زنان دقیقا مثل لیگ برتر مردان است
ایراندوست در مورد انتخاب‌های کانون مربیان در سال‌جاری گفت: «درخصوص امسال فکر می‌کنم همه چیز خیلی منظم‌تر از قبل درحال انجام و پیگیری است. در لیگ شانزدهم هر ماه مربی برتر فوتبال زنان انتخاب و اعلام شده است. نحوه انتخاب هم دقیقا مشابه انتخاب مربی برتر آقایان است. هیئت مدیره کانون مربیان، هیئت ژوری زنان که شامل ١٠ نفر هستند و برخی از اصحاب رسانه حق رأی‌دهی دارند. در هر ماه چهار مسابقه انجام می‌شود که مربی‌ها براساس آماری مثل تعداد پیروزی و تعداد گل‌های زده و خورده تیم‌شان امتیاز می‌گیرند و درنهایت مربی برتر ماه انتخاب می‌شود.»

٣ مربی در دی‌ماه کاندیدا بودند
سرمربی اسبق تیم‌ملی فوتبال زنان کشورمان در ادامه صحبت‌های خود گفت: «در سال‌جاری دو بار مرضیه جعفری به دلیل نتایج خوب تیم خاتون بم انتخاب شد و در دی‌ماه هم سه مربی تیم‌های خاتون بم، شهرداری سیرجان و ملوان بندانزلی به دلیل نتایج خوب تیم‌هایشان به‌عنوان کاندیدا معرفی شدند که درنهایت برای این ماه بنده به‌عنوان سرمربی شهرداری سیرجان منتخب شدم.»

داوران هم باید یک کانون داشته باشند
ایرندوست در پایان سخنان خود گفت: «ما در کانون مربیان این مورد را هم لحاظ کردیم که اگر یک مربی در طول فصل تیمش به‌طور مداوم پیروز نبوده، اما پیشرفت این مربی ملموس بوده است، او هم می‌تواند در جمع کاندیدای مربی برتر سال قرار بگیرد. فکر می‌کنم این رویکرد می‌تواند کمک شایانی در انگیزه مربیان داشته باشد. درنهایت باید بگویم که این انتخاب‌ها بخش کوچکی از کاری است که ما در کانون انجام می‌دهیم. به‌زودی باید دوره‌های دانش‌افزایی را برای مربیان فوتبال زنان برگزار کنیم که این پیشنهاد توسط هیئت مدیره درحال بررسی است. حتی این پیشنهاد را هم مطرح کردم که یک کانون به همین شکل برای داوران هم تشکیل شود تا برای مثال کلاس‌های توجیهی و دانش‌افزایی برای آنها نیز برگزار شود. در کل امیدوارم همانطور که بازیکنان روزبه‌روز درحال پیشرفت هستند، مربیان و داوران فوتبال زنان هم پیشرفت لازم را داشته باشند.»

منبع: شهروند

دیدگاه‌ها