کد خبر : 1997273 | 05 بهمن 1402 ساعت 15:42 | 91.2K بازدید | 21 دیدگاه

برای لژیونرها ضرب‌الاجل تعریف شد؛

گروکشی فدراسیون فوتبال علیه قهرمان اروپا

جنگ بزرگی میان فدراسیون فوتبال ایران با باشگاه مایورکا پالما اسپانیا در راه است و ناقوس‌های آن از همین حالا به صدا در آمده. پیچ و تابی که قربانیان اصلی‌اش ستاره‌های فوتسال خواهند بود.

گروکشی فدراسیون فوتبال علیه قهرمان اروپا

به گزارش "ورزش سه"، همه چیز آرام به نظر می‌رسید و پیش‌بینی می‌شد مسئله حضور بازیکنان لژیونر فوتسال ایران که در لالیگا اسپانیا توپ می‌زنند و رویاهایشان را در یکی از بزرگ‌ترین لیگ‌های دنیا دنبال می‌کنند، پس از سلسله مراتب اداری و نامه‌نگاری‌های دو فدراسیون فوتبال ایران و اسپانیا که به تصمیم باشگاه پالما منوط می‌شد، ستاره‌های فوتسالیست جواز همراهی تیم ملی را در جام ملت‌های آسیا به‌دست می‌آورند و تعامل همکاری برقرار می‌شود. تا اینکه وادیلو سرمربی پالما طی مصاحبه‌ای با یکی از برنامه‌های تلویزیونی ایران، ضمن تکذیب نامه‌نگاری فدراسیون فوتبال ایران با باشگاه اسپانیایی، صراحتا اعلام نمود که به بازیکنان تیمش در مسیر قهرمانی لیگا ناسیونال احتیاج دارد و برنامه تاکتیکی تیمش وابسته به حضور آنهاست. 

1982874

پایان تماس آنتونیو وادیلو با برنامه تلویزیونی آغاز ماجرا بود و آن شب آژیرهای قرمز را در فوتسال ایران به صدا در آورد. نگرانی‌ها پدیدار شد و استرس در بند بند وجود لژیونرها و مربیان تیم‌ملی رخنه کرد و سوالات پُرشماری را در ذهن اهالی فوتسال ایجاد کرد. آیا به راستی مکاتبه‌ای صورت گرفته؟ آیا حسین طیبی، مسلم اولادقباد، سعید احمدعباسی و سالارآقاپور را در جام ملت‌های آسیا در اختیار خواهیم داشت؟ 

1982879

اما نکته قابل توجه درباره این موضوع حاشیه‌ساز این است که فدراسیون فوتبال ایران در تاریخ یکم دِسامبر 2023 طی نامه‌ای به فدراسیون فوتبال اسپانیا خواهان تعامل با آن‌ها و باشگاه پالما شده که ظاهراً مربی تیم پالما اسپانیا از این موضوع بی‌خبر است. فدراسیون در نامه خود برای‌شان توضیح می‌دهد که جام ملت‌های آسیا خارج از تقویم فیفادی است و تیم ملی فوتسال برای موفقیت در این رقابت‌ها به ستاره‌هایش در تیم‌های پالما و والدپیناس نیازی مبرم دارد. اما موضوعی که تعامل بین دو باشگاه اسپانیایی و فدراسیون فوتبال را سخت می‌کند، زمان برگزاری مسابقات اسپانیا است. 

در واقع تیم پالما اسپانیا در مقطعی که تیم ملی فوتسال ایران درگیر جام ملت‌های آسیا است باید خود را آماده رویارویی با تیم‌های خائن و الپوزو مورسیا کند. این دو تیم از مدعیان قهرمانی محسوب می‌شوند و در جدول فعلی لیگا ناسیونال، پالما با 31 امتیاز در جایگاه سوم، الپوزو مورسیا با 32 امتیاز بالای سرشان یعنی در رده دوم و همچنین تیم خائن با 29 امتیاز در مکان پنجم جدول جای گرفته‌اند. در سوی دیگر تیم والدپیناس اسپانیا که از سعید احمدعباسی بهره می‌برد، در تلاش خواهد بود تا در جمع هشت تیم پایانی راه پیدا کرده و جواز حضور در دور حذفی را کسب کند. 

ورژن لیگا ناسیونال به این شکل است که هشت تیم برتر راهی مرحله بعدی می‌شوند و طبق جدول تیم‌های (یک با هشت _ دو با هفت _ سه با شش و چهار با پنج جدول، به‌صورت رفت و برگشت مقابل یکدیگر به میدان می‌روند و سرانجام چهار تیم به مرحله نیمه‌نهایی صعود خواهند کرد). تیم والدپیناس هم‌اکنون با 23 امتیاز در رده دهم لیگ به‌سر می‌برند و اختلافشان با تیم هشتم جدول فقط 2 امتیاز است. والدپیناس نیز در تاریخ حضور تیم ملی فوتسال ایران در جام ملت‌های آسیا، باید در دربی در آلبالی به مصاف مانزانارس برود که برایشان سوای جایگاه جدولی از اهمیت فوق‌العاده حساس و خاصی برخودار است.

1982880
از طرف دیگر سه ستاره لژیونر فوتبال ایران سعید احمدعباسی بازیکن والدپیناس، مسلم اولاد قباد و سالارآقاپور بازیکنان پالما، سرباز هستند که به لطف پیراهن تیم ملی و نامه فدراسیون فوتبال به سازمان نظام وظیفه، مجوز خروج از کشور برایشان صادر می‌شود و هر سه ماه یکبار باید برای تمدید آن اقدام کنند. سعید احمدعباسی پس از بازی دوستانه با روسیه یعنی ۲۹ آذر ماه برای خروج خود اقدام کرد و پس از یک ماه کِش‌وقوس پیرامون تمدید ویزایش به اسپانیا بازگشت. اما این بازیکن باید ۲۹ اسفند به ایران بازگردد تا بار دیگر مجوز خروج خود را تمدید کند.

احتمال دارد فدراسیون فوتبال ایران برای اینکه باشگاه‌های اسپانیایی را تحت فشار قرار دهد، مجوز خروج بازیکنان لژیونر را فقط تا ۲۹ اسفند صادر کند. در حال حاضر مسلم اولاد قباد و سالار آقاپور در ایران حضور دارند و باید برای خروج از کشور به زودی با نامه فدراسیون به سازمان نظام وظیفه مراجعه کنند. 

1982875

در همین راستا شنیده‌ها حاکی از آن است که فدراسیون برای دو لژیونرش فقط تا اواخر اسفند درخواست مجوز کند تا آن‌ها در تورنمنت ویتنام و جام ملت‌های آسیا، تیم ملی را همراهی کنند.‌ اگر چنین اتفاقی رخ بدهد، بدون شک واکنش منفی در اسپانیا و اروپا را در پی خواهد داشت. به‌طوری که شاید تمامی اروپا برای همیشه قید بازیکنان ایرانی را بزنند و بازتاب فاجعه‌باری را در رسانه‌های بین‌المللی داشته باشد.

تورنمنت چهارجانبه ویتنام در تقویم فیفادی است و باشگاه‌ها ملزم هستند تا بازیکنان‌شان را در اختیار تیم‌های ملی بگذارند، اما جام ملت‌های آسیا خارج از تقویم فیفادی بوده و تیم‌ها می‌توانند بدون هیچ دردسری با حضور بازیکنان خود در اردوهای ملی مخالفت کنند.

1982873

هر چه که باشد، زورآزمایی فدراسیون فوتبال و دو باشگاه‌های اسپانیایی از همین حالا آغاز شده و باید دید فدراسیون فوتبال از چه طریقی برای حضور بازیکنانش در جام ملت‌های آسیا استفاده می‌کند. آن‌ها ابتدا از راه تعامل وارد شده‌اند و اگر جواب مثبتی نگیرند، احتمال دارد پلن‌ بعدیشان گروکشی باشد!

دیدگاه‌ها