کد خبر : 1998344 | 10 بهمن 1402 ساعت 03:22 | 8.6K بازدید | 3 دیدگاه

می‌دانم هواداران از نتایج نیم‌فصل رضایت نداشتند؛

آلکاراز: من پزشک اورژانس تیم‌ها هستم!

سرمربی نساجی ابراز امیدواری کرد بتوانند جایگاه جدولی این تیم را بهبود ببخشند.

آلکاراز: من پزشک اورژانس تیم‌ها هستم!

به گزارش "ورزش سه"، لوکاس آلکاراز حدود یک ماه قبل هدایت نساجی مازندران را برعهده گرفت و جانشین سید مهدی رحمتی شد که البته هنوز تجربه پیروزی را به دست نیاورده و پس از تعطیلات باید مقابل آلومینیوم اراک قرار بگیرد، اما مهم‌تر از آن باید در لیگ برتر شرایط تیمش را بهبود ببخشد و بتواند تیمش را از رده پانزدهم بالا بیاورد و از خطر سقوط نجات بدهد که در این باره با ایسنا صحبت کرده است.

پس از یک ماه همکاری با بازیکنان نساجی، در مجموع تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

قبل از آمدن به اینجا، بیشتر بازی‌های تیم را در لیگ قهرمانان آسیا نگاه کردم، بازیکنان تیم در آن مسابقات سعی کردند با سختی بازی کنند که همین باعث شد برخی نفرات مصدوم شوند. الان سعی ما این است که همان نفرات مصدوم را برگردانیم و از لحاظ فنی بیشتر با تیم کار کنیم و سطح کیفی بازیکنان را ارتقا دهیم تا تیم بتواند سبک کاری که می‌خواهم را انجام بدهد. این تغییر باعث شود که نتایجمان را بهبود ببخشیم و جایگاهمان را هم در جدول تغییر بدهیم تا تیم را به رتبه‌های بالاتر ببریم.

1972752

دلایل خاصی برای کنار گذاشتن چند بازیکن داشتید؟

در همه کشورهای دنیا در فوتبال، در نقل و انتقالات تیم‌ها دست به تغییرات می‌زنند و ما از بازیکنانی که از ما جدا شدند تشکر می‌کنیم. سعی می‌کنیم یک سری بازیکنان را به جای این بازیکنان به تیم اضافه کنیم تا کادر بازیکنان را به نحوی که می‌خواهیم ارتقا دهیم. این مسئله‌ای است که وقتی شما نیاز به بهبود بخشیدن مسائل فنی دارید، در نقل و انتقالات باید یکسری تغییرات انجام دهید تا به اهدافی که می‌خواهید دست پیدا کنید. این تصمیمات بر اساس ضعف فنی و مشکلات اخلاقی بازیکنان گرفته نشده، بر اساس هیچ مشکلی نبوده، به هر حال باید کادر بازیکنان تیم را طوری تنظیم کنیم که در آینده بتوانند تفکرات فنی و سبک بازی فوتبالی که مدنظرم است را بهتر درک کنند و عملی کنند. به همین دلیل باید دست به یکسری تغییرات بزنیم تا بتوانیم بازیکنان را طوری انتخاب کنیم که هدفمان را در زمین پیاده کنیم. موضوع دیگری وجود ندارد.

مانند اغلب تیم‌هایی که شما انتخاب کردید، نساجی هم با بحران سقوط در رده‌های پایین جدول دست و پنجه نرم می‌کند...

من نقش پزشک اورژانس را برای برخی تیم‌ها بازی کرده‌ام (با خنده.) من البته با تیم‌هایی هم کار کرده‌ام که برای بالای جدول هم رقابت می‌کردند، در فینال جام حذفی بازی کردند یا جایگاه تثبیت شده‌ای در جدول لیگشان داشتند. اکثرا در ۳۰ سالی که مربیگری کردم با تیم‌هایی همکاری داشتم که در خطر سقوط بودند. در نساجی هم این شرایط را داریم. هدف اول ما این است که در سریع‌ترین زمان ممکن مصدومان را به شرایط ایده‌آل برگردانیم و دیگر اینکه بازیکنان جدیدی را به کادر اضافه کنیم.

شرایط تیم چطور است؟
از زمانی که برای آماده‌سازی تیم داریم استفاده کنیم و بعد از نقل و انتقالات، برنامه‌های تمرینی را به نحو احسن دنبال کنیم و تیم را برای بازی‌های سخت مخصوص مقابل هوادارانمان آماده کنیم. این را می‌دانم که هواداران ما در اکثر بازی‌ها تیم خودشان را حمایت کردند و باید تیمی بسازیم که از حمایت هواداران استفاده کرده و خوب عمل کنیم. واقعا به حمایت هواداران نیاز داریم. متوجه هستم که مقداری از نتایج به دست آمده ناراحت هستند و این طبیعی است. الان باید کنار هم باشیم و با حمایت آنها این مرحله را پشت سر بگذاریم تا به جایگاه کیفی مورد نظر برسانیم.

دیدگاه‌ها