کد خبر : 1999049 | 12 بهمن 1402 ساعت 19:06 | 44.9K بازدید | 57 دیدگاه

پایان تورنمنت برای سومین مهره دفاعی؛

قاب تلخ مقابل سوریه، بحرانِ نگران کننده در تیم ملی!

شب گذشته و در هیاهوی دیدار نفس‌گیر ایران و سوریه متوجه شدیم که در ادامه مسابقات دیگر خبری از مجید حسینی نخواهد بود.

قاب تلخ مقابل سوریه، بحرانِ نگران کننده در تیم ملی!

به گزارش "ورزش‌سه"،  مجید حسینی در اولین دیدار تیم ملی مقابل فلسطین از روی نیمکت کارش را آغاز کرد تا شجاع و کنعانی‌ دو بازیکن قلب خط دفاعی تیم ملی باشند. اما در ادامه مصدومیت شجاع سبب شد تا حسینی خیلی زود حضور در این تورنمنت را پیش از پایان نیمه اول مسابقه نخست تیم ملی تجربه کند.

در بازی دوم شجاع از لیست بیرون گذاشته شد تا با ریکاوری آماده بازی سوم شود. حسینی و کنعانی‌زادگان در کنار هم قرار گرفتند، اما باز هم اتفاقات مسابقه در قلب خط دفاعی علیه فوتبال ایران بود و این‌بار مجید حسینی با آسیب‌دیدگی در دیدار مقابل فلسطین مجبور به ترک زمین شد تا روزبه چشمی در آن مسابقه برای دقایقی در پست دفاع میانی بازی کند.

در بازی سوم مقابل امارات بار دیگر شاهد شکل‌گیری زوج شجاع و کنعانی‌ بودیم که به نظر زوج ایده‌آل تیم ملی در این تورنمنت در قلب خط دفاعی به شمار می‌رود، اما وقتی بازی تمام شد، امیر قلعه‌نویی می‌دانست که در بازی بعدی به دلیل دو کارته شدن کنعانی‌زادگان مجوز استفاده از او را ندارد.

در شرایطی که هواداران تیم ملی یک شب سخت را با تماشای عملکرد تیم ملی مقابل سوریه پشت سر گذاشتند، یک خبر تلخ دیگر هم در شادی گل مهدی طارمی توجهات را جلب کرد و بازیکن‌های تیم ملی با کنار هم قرار دادن پیراهن‌های حسینی و محرمی به‌صورت غیرمستقیم از پایان جام برای حسینی هم خبر دادند. هنوز به‌صورت دقیق از مدت دوری حسینی خبری در دست نیست، اما این بازیکن به یقین ادامه مسابقات را از دست داده و ممکن است مصدومیت او هم مانند صادق محرمی بسیار شدید و طولانی باشد. در غیر این‌صورت شاید بازیکنان تیم ملی پیراهن حسینی را در کنار صادق در شادی پس از گل نمایش نمی‌دادند.

در مصاف با سوریه چشمی و خلیل‌زاده در قلب خط دفاعی کنار هم بازی کردند که در مجموع نمایش آنها رضایت‌بخش و هماهنگ نبود و حالا تیم ملی روز شنبه باید به مصاف ژاپن و مهاجمان سریع این تیم برود و این در حالی است که قلعه‌نویی در قلب خط دفاعی با توجه به مصدومیت مجید حسینی، 3 مدافع میانی تخصصی در اختیار دارد.

1985752
1985756
1985757
1985758

با این وصف امیر قلعه‌نویی حالا در آستانه مصاف با ژاپن شرایطی بحرانی در قلب خط دفاعی دارد. حسینی از دسترس خارج شده و از طرف دیگر کادر فنی نظر مثبتی برای میدان دادن به سامان فلاح به‌عنوان یکی از جوانان دعوت شده به اردوی تیم ملی ندارد.

در این صورت انتخاب مشخص قلعه‌نویی برای این مسابقه سخت و نفس‌گیر خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان خواهد بود، اما خطر مصدومیت و محرومیت باعث می‌شود که نگرانی درباره این پست مهم تیم ملی از بین نرود. شجاع در حال حاضر کارت زرد دریافت کرده و در صورتی‌که مقابل مهاجمان سرعتی ژاپن دست از پا خطا کند، دیدار نیمه نهایی را از دست خواهد داد. که در این صورت باز هم باید شاهد تغییر اجباری زوج قلب خط دفاعی تیم در یک تورنمنت فشرده باشیم که نهایتا 7 مسابقه برای تیم‌های فینالیست به همراه دارد.

1985759

به هر حال وضعیت تیم ملی در پست دفاعی میانی مهم‌ترین چالش امیر قلعه‌نویی در قطر بوده و باید دید در شرایطی که بدشانسی‌های متعدد نیز تصمیمات سرمربی تیم ملی را پررنگ‌تر کرده، درنهایت این تورنمنت برای فوتبال ایران و قلعه‌نویی چطور و با چه نتایجی و البته چه عملکردی در خط دفاعی که پاشنه آشیل تیم ملی به شمار می‌رود، خاتمه پیدا خواهد کرد.

1985761
تیم ملی که تاکنون چهار مسابقه در جام ملت‌های 2023 برگزار کرده، سه گل دریافت کرده که دو تای این گل‌ها از نقطه پنالتی به ثمر رسیده است. نگران کننده‌‌تر اینکه مدافعین و دروازه‌بان تیم ملی در 4 بازی اخیر 3 ضربه پنالتی به حریفان داده‌اند که البته یکی را بیرانوند در مصاف با امارات گرفت.

دیدگاه‌ها