کد خبر : 1999654 | 15 بهمن 1402 ساعت 10:00 | 1.7K بازدید | 0 دیدگاه

واکنش جواد داوری به حواشی لیگ بسکتبال

رئیس فدراسیون بسکتبال ایران نسبت به حواشی چند وقت اخیر لیگ برتر ایران واکنش نشان داد.

واکنش جواد داوری به حواشی لیگ بسکتبال

به گزارش "ورزش سه" جواد داوری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حواشی چند هفته اخیر لیگ برتر بسکتبال مردان ایران به دلیل رفتار هواداران تیم‌هایی مثل شهرداری گرگان، نفت آبادان، کاله مازندران و...، توضیح داد: ابتدا باید بگویم که تماشاگران سرمایه‌های اصلی ما هستند. مخاطب اگر باشد یعنی همه کارهایی که ما کرده‌ایم درست بوده و خواهد بود. نمی‌شود آن‌ها را حذف کنیم. نه تنها در کشور ما که در همه کشورها بعضی تماشاگر نماها هم هستند که باعث ایجاد حواشی می‌شوند و بحث آن‌ها جدا است.

او ادامه داد: ما برای هواداران تیم‌های مختلف خصوصا تیم‌های پر هواداری مثل گرگان و آبادان احترام قائلیم چون سرمایه‌های فدراسیون بسکتبال هستند. با این حال اما ما برای رسیدگی به امور لیگ، سازمان لیگ را ایجاد کردیم تا مستقل باشد و ما هم به‌عنوان فدراسیون اصلا در کار این سازمان دخالت نمی‌کنیم. سعی می‌کنیم از امور این سازمان دوری کنیم چون مسائل دیگر وظیفه فدراسیون است. از نظر من سازمان لیگ الان خوب پیش می‌رود و ایراداتی هم هست که باید برطرف کنیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال درباره تغییرات آرای کمیته انضباطی در هفته‌ اخیر که حواشی را هم به همراه داشت،‌ توضیح داد: وقتی بحث انضباطی و حقوقی می‌شود یکسری اهرم‌ها هستند که باید از آن‌ها استفاده کنیم چون ناچارا باید ما اقداماتی که پیشگیرانه هستند را انجام دهیم. طبیعتا وقتی رای‌ها صادر می‌شوند، دوستان هر رای که می‌آید را به کمیته تجدید نظر و استیناف ارجاع می‌دهند که اگر اعتراضشان مورد قبول باشد، رای نهایی تغییر می‌کند.

او در پاسخ به این سوال که چرا فدراسیون در اطلاع رسانی حکم‌هایی که تغییر کرده بودند ضعیف عمل کرد، توضیح داد: پنج‌شنبه‌ها شاید خود ما سرکار باشیم اما دبیرخانه تعطیل است و چهارشنبه بعد از ظهر تیم نفت آبادان اعتراض داشته است، این موضوع دیگر دست من نیست و رای را هم کمیته حقوقی داده و من در آنجا برخلاف اینکه می‌توانم عضو باشم، عضو نیستم. من شنبه در جلسه‌ای بودم و ساعت ۱۲ بود که به فدراسیون رسیدم و رای کمیته استیناف هم بعد از ظهر بود که مشخص شد. ضمن اینکه وقتی اعتراض نفت به حکم صادر شده از سوی قاضی مورد قبول واقع می‌شود، من نمی‌توانم کاری کنم.

داوری گفت: متاسفانه ما یکسری تماشاگر نما داریم که به این مسائل دامن می‌زنند و می‌خواهند طرفداری از یک تیم خاص را به ما بچسبانند، در حالی که ما به دنبال یک محیط سالم برای بسکتبال هستیم. 

او درباره مشکلات میزبانی تیم‌های شهرستانی به دلیل نداشتن شرایط استاندارد در سالن‌ها نیز گفت: هفته قبل بنده یک جلسه‌ با سازمان لیگ داشتم و درباره همین مسائل که اگر نمی‌شود سالن را کنترل کنند، با اعضای این سازمان صحبت کردم. ما همیشه یک نامه به اداره کل ورزش استان و هیئت استان می‌زنیم تا شورای تامین شرایط را بررسی کند تا تکلیف مشخص شود. در مسابقات آسیایی هم تیم‌های ما مشکل میزبانی دارند که خوب نیست.

جواد داوری افزود: بحث دوم فحاشی بود که ما در این رابطه خوب عمل کردیم و کنترل شد، هرچند که تماشاگر برای ما مهم است اما اگر قرار باشد که محیط به سمتی برود که مهمان، میزبان، داور و کادر اجرایی مسابقات مورد توهین قرار گیرند نمی‌شود کنار آمد و باید برخورد کنیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال، درباره زمان ورود هاکان دمیر، سرمربی تیم ملی به ایران نیز گفت: فکر کنم ۲۲ یا ۲۳ بهمن او وارد ایران شود اما این زمان دقیق نیست. اردوها نیز در همان تاریخ آغاز خواهد شد تا آماده مسابقات پیش رو شویم. 

دیدگاه‌ها