کد خبر : 1999867 | 16 بهمن 1402 ساعت 00:34 | 17.9K بازدید | 15 دیدگاه

رسمی: نیویورک میزبان فینال جام جهانی!

فیفا اعلام کرد که نیویورک میزبان فینال جام جهانی 2026 آمریکا خواهد بود.

رسمی: نیویورک میزبان فینال جام جهانی!

به گزارش "ورزش سه"، فیفا در برنامه تلویزیونی زنده فرمت میزبانی جام جهانی 2026 را در حالی اعلام کرد که بر این اساس، افتتاحیه در استادیوم آزتک مکزیک برگزار خواهد شد و خارج از ایالات متحده خواهد بود.

با این حال بازی فینال به ایالات متحده سپرده شده و بر اساس اعلام رسمی، ورزشگاه نیویورک میزبان دیدار نهایی خواهد بود که 19 جولای و بعد از برگزاری 103 بازی به انجام خواهد رسید.

استادیوم مت لایف واقع در نیویورک نیوجرسی، در حالی به عنوان میزبان فینال جام جهانی انتخاب شده که این استادیوم با ظرفیت 82 هزار تماشاگر، یکی از پرتماشاگرترین فینال‌های ادوار جام جهانی را در خود خواهد داشت.

همچنین این ورزشگاه پیش از بازی فینال چهار دیدار دیگر را هم میزبانی خواهد کرد اما مهمترین بازی دیدار حساس فینال خواهد بود که باید دید بین کدام تیم‌ها برگزار خواهد شد.

1987195

این ورزشگاه پیش از این میزبان بازی‌های مهمی از جمله تقابل آمریکا با تیم‌های برزیل و آرژانتین بوده و همچنین یک بار لیونل مسی در جریان بازی برزیل و آرژانتین در این استادیوم موفق به هت‌تریک شد.

استادیوم شهر نیویورک با هزینه ساخت 1.6 بیلیون دلاری گران‌ترین سازه ورزشی در زمان خود بود و اکنون نیز با گذشت 10 سال از ساخت، یکی از مجهزترین مجموعه‌های ورزشی به شمار می‌رود.

لازم به ذکر است که جام جهانی 2026 آمریکا در 16 شهر مختلف ایالات متحده، مکزیک و کانادا برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها