کد خبر : 1999885 | 16 بهمن 1402 ساعت 07:50 | 12.2K بازدید | 3 دیدگاه

یک مسئله فینالیست شدن را تهدید می‌کند؛

لطیفی: نمی‌شود بهترین بازیکن ایران را انتخاب کرد

علی لطیفی می‌گوید بازیکنان تیم ملی نباید به دلیل غرور از آن ور بام بیفتند وگرنه می‌توانند به فینال صعود کنند.

لطیفی: نمی‌شود بهترین بازیکن ایران را انتخاب کرد

به گزارش "ورزش سه"، از اعتماد، تيم ملي فوتبال كشورمان در مرحله يك هشتم نهايي جام ملت‌ها در يك بازي جذاب و ديدني‌ موفق شد با نتيجه ۲ بر ۱ از سد ژاپن بگذرد تا در جمع ۴ تيم اين مسابقات قرار بگيرد. ملي‌پوشان در نيمه دوم يك سر و گردن از حريف برتر بودند و با يك كامبك رويايي جشن صعود گرفتند. بلافاصله پس از پايان مسابقه علي لطيفي پاسخگوي خبرنگار اعتماد شد. لطيفي كه در صدايش خوشحالي موج مي‌زد ابراز اميدواري كرد با انجام يك بازي منسجم مي‌توانيم به فينال بازي‌ها برسيم به شرط آنكه دچار غرور نشويم. در ادامه ماحصل اين گپ و گفت را بخوانيد.

بولت استقلالبازي با ژاپن چطور بود؟
به نظرم فراتر از انتظار بازي كرديم البته قبل از بازي هم گفته بودم همان‌طور كه ما در ساختار دفاعي دچار مشكل هستيم ژاپن هم همين معضل را دارد. اشتباهات فردي مي‌تواند سرنوشت بازي را رقم بزند كه خوشبختانه اين قرعه به نام ما افتاد. به رغم اشتباهات خط دفاعي ژاپن تيم ملي ما يك سر و گردن بالاتر از حريف بود. اگر يكي از نقدهاي كارشناسان اين بوده كه نيمه‌هاي دوم را واگذار كرديم اما حقيقتا در اين بازي قلعه‌نوعي و همكارانش در نيمه دوم تيم را متحول كرده بودند.

بولت استقلالدر نيمه اول به نظر مي‌رسيد تحت‌تاثير نام حريف قرار گرفته بوديم. درست است؟
دقيقا؛ خصوصا در ۲۰ تا ۲۵ دقيقه ابتدايي بچه‌ها هنوز به آن باور نرسيده بودند. با اينكه هر حمله‌اي كه مي‌كرديم صاحب موقعيت مي‌شديم. يكي از ضعيف‌ترين دفاع‌هايي كه در اين تورنمت ديدم خط دفاعي ژاپن بود. يكي دروازه‌بان آنها و ديگري ساختار خط دفاعي‌شان. به نظر من يك نكته‌اي كه خيلي در آن قلعه‌نوعي هوشمندانه عمل كرد اين بود كه اميد ابراهيمي را وسط گذاشت به عنوان بازيكني درگيرشونده در كنار عزت‌اللهي كه طراح است. ابراهيمي اين دوندگي را به بهترين شكل ممكن انجام داد و تك‌تك بچه‌ها خوب كار كردند. گل اول هم فوق‌العاده تاكتيكي بود. سردار در اين بازي گل نزد اما بي‌شك يكي از بهترين‌هاي تيم ما بوده، پاس گل عالي ارسال كرد او مهم‌ترين ركن تيم ما در فاز هجومي بود. البته امروز همه خوب كار كردند.

بولت استقلالبهترين بازيكن ايران سردار بود؟
ما اگر بخواهيم يك بازيكن را انتخاب كنيم نمي‌شود! كل تيم خوب بودند. مثل يك فيلم سينمايي كه خوب در مي‌آيد عمدتا بازيگران آن فيلم بازي خوبي به نمايش مي‌گذارند. دقيقا اين موضوع درباره فوتبال هم صدق مي‌كند. وقتي تمام مهره‌ها در تمامي پست‌ها شرح وظايف‌شان را خوب انجام مي‌دهند در نهايت يك بازي خوب مي‌شود با نتيجه خوب. از زمان روي كار آمدن قلعه نویي تا امروز اين بهترين بازي تيم ملي ايران بود.

1987038

بولت استقلالغيبت طارمي به چشم آمد؟
اصلا؛ چون محبي به عنوان جانشين او انتخاب هوشمندانه‌اي بود. محبي مي‌تواند نقش بازيكن تله‌گذار باشد و از قضا فضاي پشت مدافعان ژاپن كه نقطه ضعف‌شان بود ما را صاحب موقعيت كرد. ضمن اينكه سردار هم فوق‌العاده بود. همه خوب بودند. ژاپن با آن همه آوازه كنار رفت و يكي ديگر از شگفتي‌هاي جام شكل گرفت. يك نكته ديگر...

بولت استقلالبفرماييد...
فقط مي‌ترسيدم بازي به وقت‌هاي اضافه كشيده شود اگر اين اتفاق رخ مي‌داد به دو دليل كار ما سخت مي‌شد. اول، ميانگين سني ما بالا بود و نكته دوم اينكه بازي قبلي ۱۲۰ دقيقه بازي كرده بوديم.‌ در ريكاوري به مشكل مي‌خورديم. حقيقتا بايد تبريك گفت به كل مجموعه.

بولت استقلالمي‌توانيم اميدوار به حضور در فينال باشيم؟
صد در صد؛ با اين روحيه كه الان بچه‌ها دارند به نظرم اين توانايي در آنها وجود دارد فقط يك موضوع كه نگران‌كننده است كه بچه‌‌ها دچار غرور نشوند. چون ما گاهي از اين طرف بام مي‌افتيم و گاهي از آن طرف بام! مهم اين است كه كادرفني همين روحيه را به بازيكنان تيم ملي تزريق كند. مثل نيمه دوم ژاپن كه فراتر از آسيا بازي كرديم.

دیدگاه‌ها