کد خبر : 2000226 | 18 بهمن 1402 ساعت 03:40 | 16.1K بازدید | 13 دیدگاه

استقبال قطری‌ها از انتخاب داور کویتی

قطری‌ها از انتخاب داور کویتی‌ برای دیدار نیمه نهایی‌جام ملت‌های آسیا برابر ایران راضی به نظر می‌رسند.

استقبال قطری‌ها از انتخاب داور کویتی

به گزارش ورزش سه، انتخاب احمد العلی به عنوان داور دیدار تیم‌های ملی قطر و ایران در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا واکنش‌های مختلفی را به دنبال داشت و حتی در کنفرانس مطبوعاتی پیش از مسابقه نیز مورد اعتراض سعید عزت‌اللهی قرار گرفت.

اما با این حال اعضای تیم ملی قطر و همچنین هواداران و مطبوعات این کشور از این انتخاب خرسند هستند و از زمان اعلام این موضوع به تمجید از تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌پردازند.

روزنامه الوطن قطر درباره این داور کویتی نوشت: قرار شد رویارویی قطر و ایران را احمد العلی کویتی که یکی از داوران نخبه کویت و قاره آسیا محسوب می‌شود، قضاوت کند. کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا با توجه به تجربه و شایستگی بالای العلی، او را انتخاب کرده است.

این روزنامه سپس به تمجید از سوابق این داور پرداخت و نوشت: العلی پیش از این قضاوت دیدارهای جام جهانی جوانان اخیر در آرژانتین و بسیاری از دیدارهای جام ولیعهد در کویت، قضاوت تعدادی زیادی از مسابقات جام خلیج فارس و لیگ قهرمانان آسیا را نیز بر عهده داشت.

این تمجیدها در شرایطی توسط روزنامه قطری منتشر شده که احمد العلی در سال 2016 وارد لیست بین المللی شده، اما در پی تعلیق فوتبال کویت نزدیک هفت سال فقط مسابقات داخلی کویت را قضاوت کرده است و بنابراین تجربه بالایی برای قضاوت این دیدار حساس و سرنوشت‌ساز ندارد.

دیدگاه‌ها