کد خبر : 2000587 | 18 بهمن 1402 ساعت 23:36 | 25.7K بازدید | 4 دیدگاه

اوسیمن و یاران به فینال جام ملت‌های آفریقا رسیدند

نیجریه با پیروزی ۴-۲ مقابل آفریقای جنوبی در ضربات پنالتی به فینال جام ملت‌های آفریقا صعود کرد‌.

اوسیمن و یاران به فینال جام ملت‌های آفریقا رسیدند

به گزارش "ورزش سه"، در اولین بازی مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آفریقا، نیجریه و آفریقای جنوبی به مصاف همدیگر رفتند. در این بازی نیجریه تا آستانه صعود پیش رفت اما آفریقای جنوبی در لحظات پایانی بازی را به تساوی کشید و در نهایت در ضربات پنالتی نیجریه موفق به صعود به فینال شد.

نیجریه با حذف ۱-۰ آنگولا در مرحله یک‌چهارم نهایی به نیمه‌نهایی رسیده بود و آفریقای جنوبی هم که در وقت‌های قانونی و اضافه مقابل کیپ ورد به تساوی بدون گل رسیده بود، در ضربات پنالتی به پیروزی ۲-۱ دست یافت.

1988306

بازی این دو تیم در نیمه اول پایاپای دنبال می‌شد و هر دو تیم موقعیت‌هایی داشتند اما هیچ توپی از خط دروازه‌ها رد نشد. در نیمه دوم نیجریه کمی بهتر بازی کرد و تروست اکونگ از روی نقطه پنالتی موفق به به ثمر رساندن گل اول نیجریه شد.

پس از این گل آفریقای جنوبی سراپا حمله شد اما نیجریه به خوبی از دروازه‌اش دفاع کرد. در دقیقه ۹۰ بالاخره حملات آفریقای جنوبی جواب داد و آنها موفق شدند توسط موکوئنا از روی نقطه پنالتی به گل برسند.

درنهایت بازی به وقت‌های اضافه رفت و در دو نیمه ۱۵ دقیقه به‌جز اخراج ککانا در دقیقه ۱۱۵ از آفریقای جنوبی شاهد اتفاق خاصی نبودیم تا بازی به پنالتی برود.

1988304

در ضربات پنالتی موکوئنا و کاکگوپا از آفریقای جنوبی و آینا از نیجریه پنالتی‌های خود را از دست دادند و درنهایت نیجریه به پیروزی ۴-۲ رسید. آنها در فینال برابر برنده دیدار ساحل عاج و کنگو قرار می‌گیرند.

دیدگاه‌ها