کد خبر : 2001555 | 23 بهمن 1402 ساعت 09:31 | 390 بازدید | 0 دیدگاه

انتظار از رکابزنان در قهرمانی آسیا

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: اعزام بانوان به مسابقات پیست قهرمانی آسیا حمایتی است اما از مردان انتظار مدال داریم.

انتظار از رکابزنان در قهرمانی آسیا

به گزارش "ورزش سه" رسول اسدی در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی انتظار از مدال‌آوری رکابزنان پیست در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ بیان کرد: اعزام در بخش بانوان به‌صورت حمایتی است اما در بخش مردان انتظار مدال داریم و امیدوارم این اتفاق رخ دهد. تیم خوبی در رده جوانان داریم و حتی در رده جوانان بانوان هم شینا واحدی رکابزن خوبی است و شانس مدال دارد.

او در مورد کم شدن تعداد مدال‌های پیست ایران در سال‌های اخیر گفت: چندین سال قبل ماده چهار کیلومتر تعقیبی تیمی را منحل کردند. در حالی‌که ماده مهمی است و بقیه ماده‌ها هم از آن تغذیه می‌شوند. تا الان نتوانسته‌ایم این رشته را احیا کنیم. البته به سرعت هم نمی‌توان کاری کرد اما بعد از قهرمانی آسیا در نظر داریم روی جوانان کار کنیم تا یک تیم در رده جوانان بسازیم. در بخش سرعت هم فاصله زیادی بین ایران و بقیه کشورها افتاده است. تجهیزات ما به روز نیست و پیست چوبی هم نداریم. رکابزنان نیمه استقامت تا حدودی می‌توانند این مسئله را پوشش دهند اما در بخش سرعت نیاز به پیست چوبی است.

اسدی ادامه داد: برخی‌ها ممکن است بگویند چرا رکابزنان سرعت با تعداد کمتر اعزام می‌شوند اما وقتی پتانسل و زیر ساخت نیست چرا باید تعداد نفرات زیادی را اعزام کنیم. البته کسانی که با وجود این مشکلات و سختی‌ها استعداد دارند و تک ستاره هستند، آنها را اعزام می‌کنیم. برطرف کردن فاصله‌ای که در بخش سرعت رخ داده نیاز به زمان دارد.

رئیس فدراسیون در مورد آغاز به کار مربی خارجی دوچرخه‌سواری گفت: قرار بود هفته گذشته کار را شروع کنیم اما کسالت داشت. درخواست‌هایش را فرستاد و همه چیز مهیا است تا تست‌ها را انجام دهیم و نتایج را برای مربی بفرستیم. تست‌هایی را در نظر دارد انجام شود از این رو با کمیته ملی المپیک صحبت کردیم تا این تست‌ها در آکادمی ملی المپیک انجام شود. پس از هر جلسه تمرینی نیز فایل نتایج تمرینات را برایش ارسال می‌کنیم.

دیدگاه‌ها