کد خبر : 2001640 | 23 بهمن 1402 ساعت 15:06 | 2.9K بازدید | 1 دیدگاه

رونمایی از نمادهای عروسکی المپیک زمستانی ۲۰۲۶

نمادهای عروسکی بازی‌های الکپیک و پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۶ به‌صورت رسمی رونمایی شدند.

رونمایی از نمادهای عروسکی المپیک زمستانی ۲۰۲۶

به گزارش "ورزش سه"، طی مراسمی در جشنواره موسیقی سن رمو و پس از بررسی بیش از ۱۶۰۰ ایده و پیشنهاد ارسالی سرانجام تینا و میلو به عنوان دو نماد عروسکی (mascot) بازی‌های المپیک و پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۶ معرفی شدند.

تینا و میلو خواهر و برادری با رنگ‌های مختلف هستند که به ترتیب نماد عروسکی بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۶ و بازی‌های پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۶ خواهند بود. نام آنها از نام دو شهر میزبان این بازی‌ها انتخاب شده است؛ تینا برای کورتینا و میلو برای میلان. اگرچه این دو نماد بسیار شبیه به یکدیگر هستند، اما هر کدام شخصیت متفاوت و منحصر به فرد خود را دارد.

تینا، دختری که به عنوان نماد عروسکی بازی‌های المپیک زمستانی شخصیتی خلاق و واقع‌گرا دارد. او در شهر زندگی می‌کند و عاشق نمایش و کنسرت است. تینا از قدرت زیبایی و توانایی آن برای دگرگونی وحشت دارد و شعار او "رویای بزرگ" است.

1990099

میلو، پسری که به عنوان نماد عروسکی بازی‌های پارالمپیک زمستانی، شخصیتی رویاپرداز است. او عاشق شوخی، بازی در برف و اختراع سازها‌ی موسیقی در اوقات فراغت خود است. هیچ چیز نمی‌تواند جلوی شخصیت مقاوم او را بگیرد. اگرچه او بدون پنجه به دنیا آمده، اما یاد گرفته با استفاده از دم خود راه برود و شعار او این جمله است: "موانع مانند ترامپولین هستند." (ترامپولین تشک‌هایی هستند که با پریدن روی آنها می‌توانید به ارتفاع بالاتری برسید).

هر دو نماد عروسکی بازی‌های المپیک و پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۶  پیامی خوش‌بینانه و مثبت را در ظاهر، احساس و رفتار خود به مخاطب منتقل می‌کنند.

پیش از این کمیته برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۶ با همکاری وزارت آموزش کشور ایتالیا از دانش‌آموزان مدارس این کشور دعوت کرده بود تا ایده‌های خود را برای نمادهای عروسکی این بازی‌ها ارسال کنند.

در نهایت پس از دریافت بیش از ۱۶۰۰ پیشنهاد و ایده، دو نفر در فهرست نهایی برای انتخاب قرار گرفتند و در یک نظرسنجی نمادهای عروسکی نهایی این بازی‌ها انتخاب شد.

همچنین کمیته برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۶ برای آنکه اشتیاق و هیجان بیشتری را برای مخاطبان خود ایجاد کند، ۶ دانه برفی که به‌صورت شخصیت‌های کارتونی طراحی شده‌اند را در کنار تینا و میلو قرار داده است.

دیدگاه‌ها