کد خبر : 2002735 | 28 بهمن 1402 ساعت 09:28 | 4.5K بازدید | 0 دیدگاه

تاثیر مربی کره‌ای مثبت است

چاره‌ای جز کسب سهمیه المپیک نداریم

عضو تیم ملی ریکرو بانوان ایران گفت: کارمان در مسابقات کاپ جهانی ترکیه سخت است ولی چاره‌ای جز کسب سهمیه نداریم.

چاره‌ای جز کسب سهمیه المپیک نداریم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، سه رویداد مهم تیراندازی با کمان«مسابقات قهرمانی جهان، بازی‌های آسیایی هانگژو و مسابقات قهرمانی آسیا» جهت کسب سهمیه المپیک پاریس در حالی به پایان رسیدند که کمانداران کشورمان موفق نشدند در این مسابقات به نتیجه برسند.

کمانداران کشورمان در حال حاضر باید شانس خود را در آخرین مرحله که خردادماه سال آینده به میزبانی ترکیه برگزار می‌شود، امتحان کنند. این مرحله روزهای ۱۵ و ۱۶ ژوئن ۲۰۲۴ (۲۶ و ۲۷ خرداد ۱۴۰۳) در آنتالیا برگزار خواهد شد.

مبینا فلاح، در خصوص روند تمرینات تیم ملی برای شرکت در این مسابقات اظهار داشت: تمرینات ما در قالب تیم ملی بیش از یک سال و نیم است که در جریان است و ما به صورت منظم و مداوم در اردو هستیم. هدفمان کسب سهمیه المپیک در رقابت‌های کاپ جهانی ترکیه است.

وی افزود: ترکیه آخرین فرصتی است که ما می‌توانیم مجوز حضور در بازی‌های المپیک پاریس را به دست بیاوریم. مسابقات قهرمانی آسیا آبان ماه در بانکوک برگزار شد که من در یک قدمی المپیک به دلیل یک امتیاز کمتر سهمیه را از دادم. اتفاق تلخی بود ولی ورزش همین است و باید با این شدن‌ها و نشدن‌ها کنار آمد.

ملی پوش ریکرو بانوان در ادامه گفت: در بازی‌های آسیایی هم این شانس را داشتیم و حتی تیم میکس ما برای نخستین بار بین ۴ تیم قرار گرفت اما متاسفانه تلاش هایمان در این رویداد هم منجر به کسب سهمیه نشد. اتفاقات اخیر انگیزه ما را کم نکرده است و سعی می‌کنیم در همین یک فرصتی که باقی مانده خودمان را به المپیک پاریس برسانیم.

فلاح با اشاره به اینکه شرایط در ترکیه خیلی سخت‌تر است، توضیح داد: در مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی رقبای ما همه از کشورهای اطراف بودند، ولی در کاپ جهانی تمام رقبای جهانی می‌آیند که مانند ما برای سهمیه تلاش کنند قطعا کار در ترکیه خیلی دشوارتر خواهد بود. ما چاره‌ای جز کسب سهمیه نداریم. امیدوارم بتوانیم در این مدت باقی مانده به آن آمادگی مطلوب برسیم.

وی در پایان با بیان اینکه تمرین با مربی کره‌ای تاثیرگذار بوده است، گفت: کره مهد تیروکمان دنیاست قطعا استفاده از مربیان این کشور هم می‌تواند باعث رشد این رشته در کشورهای مختلف شود. در این مدتی هم که ما با مربی کره‌ای تمرین می‌کنیم شاهد اتفاقات خوبی بودیم. برای مثال بعد از ۱۲ سال در یک سال گذشته ۲ رکورد ملی شکسته شد، در بازی‌های آسیایی در بخش میکس موفق شدیم جزء ۴ تیم اول قرار بگیریم. من فکر می‌کنم مربی کره‌ای کاری که باید می‌کرده را انجام داده است.

دیدگاه‌ها