کد خبر : 2002768 | 28 بهمن 1402 ساعت 12:25 | 79.1K بازدید | 123 دیدگاه

پایان ماه عسل مهاجم آرژانتینی در تهران

هشدار به بلانکو: تنها لالیگایی استقلال نکونام است!

گوستاوو بلانکو روز گذشته چند فرصت خوب گلزنی داشت، ولی در باز کردن دروازه صنعت نفت ناکام بود.

هشدار به بلانکو: تنها لالیگایی استقلال نکونام است!

به گزارش "ورزش سه"، دیشب شاگردان جواد نکونام موفق شدند با ارائه یک نمایش منطقی و مالکانه با تک گل مهدی مهدی‌پور از سد تیم قابل احترام صنعت نفت بگذرند. در نقطه مقابل، برزیلی‌های آبادان با سهراب بختیاری‌زاده توانستند نمایش بهتری نسبت به نیم فصل اول ارائه دهند تا هواداران این تیم امیدوار به روزهای خوش در ادامه فصل با مدافع سابق تیم ملی ایران باشند.

با پیروزی مقابل صنعت نفت، استقلال توانست رکورد صددرصدی پیروزی در بازی های خانگی خود را حفظ کند تا از این حیث آمار جالب توجهی برای جواد نکونام ثبت شود. در این بازی، مهدی مهدی‌پور و صالح حردانی که جایگزین کوین یامگا شده بود، بهترین نمایش خود را ارائه کردند و به نوعی ستاره‌های آبی پوشان در دیدار دیشب بودند. اما شاید موضوعی که می‌توانست شیرینی این پیروزی را دوچندان کند، گلزنی گوستاوو بلانکو در این مسابقه بود.

مهاجم آرژانتینی در دیدار برابر صنعت نفت تمام تلاشش را برای گلزنی به کار گرفت ولی هر بار در ضربات نهایی بدشانس بود. بازیکنی که در ابتدای فصل، پس از جنجال‌های فراوان و فسخ قرارداد با تیم ایبار حاضر در لالیگا۲ به استقلال پیوست، شب گذشته در کارهای تهاجمی تیمش اثرگذار بود و چند پاس کلیدی به هم‌تیمی‌هایش داد ولی موقعیت‌هایش وارد دروازه نشدند و در طی مدت حضور خود در ایران فقط یک بار موفق به گلزنی شده است.

1991774

گوستاوو در ۱۰ حضور خود در ترکیب استقلال مجموعا ۵۷۵ دقیقه به میدان رفته که تنها یک بار در مقابل تراکتور موفق به گلزنی برای استقلال شد و در سایر بازی‌های رسمی تا کنون نتوانسته پاس گل یا گلی را به ثمر برساند. اگرچه بخشی از این آمار ضعیف به عملکرد خود گوستاوو برمی‌گردد، اما گفتنی است او بارها در بازی‌ها بخصوص در بازی دور رفت مقابل فولاد هافبک‌های استقلال را در موقعیت گلزنی قرار داد اما ضعف هافبک‌های آبی پوشان باعث شد تا گوستاوو نتواند آمار خود را حداقل از حیث ثبت پاس گل بهبود بخشد و یا حتی در مواردی اگر کمی خوش شانس‌تر بود، می‌توانست گل‌های بیشتری برای آبی‌ها به ثمر برساند.

او در بازی شب گذشته برابر صنعت نفت نیز تلاش زیادی برای گلزنی انجام داد و بدشانس بود که ضربات او راهی به درون چارچوب پیدا نکردند. بلانکو یک پاس استثنایی و سطح بالا برای چشمی ارسال کرد که منجر به تک به تک شدن او با پیام پارسا شد و یک مرتبه دیگر نیز توپ را برای سهرابیان کاشت که شوت مدافع پیش تاخته آبی‌ها را سنگربان صنعت نفت دفع کرد.

آنچه واضح است این است که گوستاوو بلانکو که با کارنامه معمولی و با سابقه بازی در تیم‌های ایبار اسپانیا، شاختار دونتسک اوکراین، آنتالیا اسپور ترکیه و آرسنال آرژانتین به استقلال پیوسته، هنوز موفق نشده انتظارات هواداران استقلال را برآورده کند و فاصله زیادی با آن ستاره‌ای که همگان منتظرش بودند، دارد.

باتوجه به حضور گزینه‌های داخلی همچون ارسلان مطهری که خاطرات شیرینی را برای هواداران آبی رقم زده، کمترین انتظار از یک مهاجم خارجی این است که از بازیکنان داخلی بهتر عمل کند و آمار مطلوب‌تری به ثبت برساند، اگرچه همه ما می‌دانیم که مشخصات فنی و فیزیکی این دو کاملا با هم متفاوت است.

البته دور از انصاف است به این مطلب اشاره نکنیم که فصل تازه برای گوستاوو شروع شده و در بازی‌های نیم فصل اول باتوجه به آمادگی جسمانی او چندان نمی‌توان به عملکرد او در زمین خرده گرفت.

درحال حاضر آنچه که به نظر می رسد این است که ماه عسل گوستاوو در ایران به اتمام رسیده و این بازیکن آرژانتینی بایستی هرچه زودتر ورژن لالیگایی و مطلوب هواداران را از خود به نمایش بگذارد.

نکته جالب این است که طی این ۱۰ هفته تا به حال انتقاد چندان جدی‌ای به عملکرد گوستاوو از جامعه هواداری وارد نشده، این در حالی است که در نمونه‌های مشابه به‌عنوان مثال نسخه فرهاد مجیدی - رودی ژستد خیلی زود هواداران انتقاد خود را به این خرید فرهاد مجیدی در شبکه‌های مجازی اعلام کردند و عملکرد ژستد دستاویزی برای انتقاد از استقلال فرهاد مجیدی شده بود.

حال بایستی منتظر ماند و دید، این بازیکن آرژانتینی که پس از جنجال‌های فراوان به عضویت استقلال درآمده، در ۱۴ هفته باقی‌مانده چه عملکردی را از خود به جای می‌گذارد. البته در دفاع از بلانکو گفته شده که وظیفه او برای استقلال فراتر از گلزنی و کمک به دفاع تیمی و بردن دوئل‌های تک به تک است، اما به هرحال مهاجم یعنی گل.

آمار بلانکو در پنج فصل اخیر به شرح زیر بوده است:

او در فصل 2022 – 2023 با پیراهن ایبار در 33 مسابقه به میدان رفت و پنج گل زد و یک پاس گل داد.
بلانکو در فصل 2021 – 2022 نیز در 39 مسابقه برای ایبار موفق به زدن 6 گل شد و 2 مرتبه پاس گل داد.
مهاجم آرژانتینی در فصل 2020 – 2021 برای رئال اویدو در 33 مسابقه توانست هفت بار گل بزند و یک پاس گل بدهد.
بلانکو 2019 – 2020 برای آنتالیا اسپور و شاختار در 33 مسابقه توانست پنج بار گل بزند و سه مرتبه گل‌سازی کند.
و بالاخره اینکه او در فصل 2018 – 2019 که بازیکن مالاگا بود، 42 بازی انجام داد که با 9 گل و هفت پاس گل همراه بود.

دیدگاه‌ها