کد خبر : 2004146 | 04 اسفند 1402 ساعت 04:30 | 90.8K بازدید | 147 دیدگاه

بررسی لحظه ده نفره شدن سپاهان در ریاض

سیاوش یزدانی، کارت زرد یا قرمز - پاسخ کارشناسان

صحنه اخراج سیاوش یزدانی در دیدار برابر الهلال مورد بررسی کارشناسان داوری قرار گرفته است.

سیاوش یزدانی، کارت زرد یا قرمز - پاسخ کارشناسان

به گزارش "ورزش سه"، سپاهان که در دیدار رفت برابر الهلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شکست خورده بود، در دیدار برگشت در ورزشگاه کینگدام آرنا برابر حریف پرستاره خود قرار گرفت.

در این دیدار سپاهان در دقیقه ۵۴ با گل فرشاد احمدزاده از حریف خود پیش افتاد، اما در دقیقه ۷۱ سیاوش یزدانی با دریافت کارت قرمز از داور مسابقه اخراج شد تا شرایط بازی رفت برای سپاهان تکرار شود و این تیم با یک یار کمتر بازی را دنبال کند.

پس از اخراج یزدانی، سپاهان سه گل دریافت کرد و شکست خورد تا از دور رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا کنار برود. این اخراج در شرایطی رقم خورد که مالکوم با فراری تند و تیز به سمت دروازه سپاهان پیش می‌رفت که با خطای یزدانی سرنگون شد و داور ابتدا به مدافع سپاهان کارت زرد داد، اما سپس با بازبینی صحنه در VAR، این بازیکن را اخراج کرد.

بولت پرسپولیسکارشناسان داوری در گفت‌وگو با ورزش سه به بررسی این صحنه پرداخته‌اند:

ویدئو: 325485

محمدحسین ترابیان: اخراج بازیکن مدافع به دلیل سلب موقعیت آشکار گلزنی از حریف کاملا درست بود.‌ این صحنه چهار فاکتور موقعیت آشکار گلزنی را دارد (مهاجم صاحب توپ است، حرکت بازیکن مهاجم به سمت دروازه، فاصله مهاجم تا دروازه، موقعیت استقرار مدافعین) و به همین دلیل تصمیم داور درست بود.

✅ مهدی عالیقدر: داور پس از بازبيني توسط كمك داور ويدئويي و از آنجا كه فاكتورهاي موقعيت آشكار گلزني را مورد ارزيابي قرار داده است، نسبت به تغيير رنگ كارت به قرمز اقدام نموده كه درست مي‌باشد.

✅ ابراهیم میرزابیگی: در این مورد به دلیل اینکه فاکتورهای موقیعت آشکار گل را داراست، اخراج به درستی از طرف داور صورت گرفت.

✅ بابک وسیله‌بر: در این صحنه هنگام وقوع تخلف، یعنی خطای مدافع، هر چهار فاکتور جلوگیری از موقعیت آشکار گلزنی محرز است. بنابراین اعلام ضربه آزاد مستقیم و اخراج صحیح است.

✅ سعید علینژادیان: در این صحنه با توجه به اینکه تمام شروط لازم برای اخراج بازیکن به دلیل بر موقعیت آشکار گلزنی وجود دارد (شامل مالکیت توپ، فاصله از دروازه، جهت بازی و تعداد و آرایش بازیکنان)، تصمیم داور درست بود. داور اماراتی در تصمیم اولیه‌اش اشتباه کرد اما با کمک VAR و بازبینی صحنه تصمیمش را اصلاح کرد و بازیکن سپاهان به درستی اخراج شد.

دیدگاه‌ها