کد خبر : 2006971 | 16 اسفند 1402 ساعت 11:36 | 47.6K بازدید | 10 دیدگاه

رویای پورتو زنده شد: تلاش برای قهرمانی

در رؤیای صعود پورتو به مقام دوم و نزدیک شدن به شانس قهرمانی لیگ پرتغال، گالنو یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان تیم تحت هدایت سرخیو کونسیسائو است.

رویای پورتو زنده شد: تلاش برای قهرمانی

به گزارش "ورزش سه"، با دو گلی که مقابل بنفیکا به ثمر رساند و پاس گل به وندل در برد 5-0 مقابل قرمزها، گالنو برزیلی جایگاه خود به عنوان دومین بازیکنی که بیشترین تأثیر را روی گل‌های پورتو در لیگ داشته، تقویت کرد و تنها اوانیلسون از او پیش است.

این مهاجم 10 گل زده و 4 پاس گل ارسال کرده، اما اوانیلسون 5 گل بیشتر زده و همین‌طور 5 پاس گل بیشتر برای هم‌تیمی‌هایش ارسال کرده است.

به عبارت دیگر، این دو بازیکن به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم روی 24 گل از 43 گل آبی و سفیدها در لیگ تاثیر داشته‌اند: 55.8 درصد!

روی یک فرم عالی، گالنو که قبلاً به آرسنال گل زده بود، در یک رؤیا پیش می‌رود یا رؤیاها، چون کونسیسائو می‌خواهد به دو هدف برسد، اگر تیم همان تمرکزی را که در بازی اخیر نشان داده، حفظ کند: حمله به مقام دوم و اگر اسپورتینگ کار را آسان‌تر کند، رسیدن به عنوان قهرمانی!

1998379

از زمان حضور سرخیو کونسیسائو در پورتو این تیم یا قهرمان شده، که 3 بار اتفاق افتاده، یا در مکان دوم قرار گرفته است! فصل گذشته، در شروع هفته بیست و هفتم، پورتو با 10 امتیاز اختلاف در لیگ به دیدار بنفیکا رفت که در صورت شکست می‌توانست این اختلاف 13 امتیازی شود. در این بازی‌، آبی و سفیدها با گل‌‌های اوریبه و طارمی 2-1 پیروز شدند. در 7 هفته، پورتو با توجه به امتیازاتی که بنفیکا از دست داد، تنها 2 امتیاز با قرمزها فاصله گرفت و در نهایت در رده دوم ایستاد.

آبی و سفیدها به دنبال صدر جدول

10 هفته تا پایان لیگ باقی مانده و در حال حاضر آبی و سفیدها با 6 امتیاز کمتر از بنفیکا و 7 امتیاز کمتر از اسپورتینگ که یک بازی عقب افتاده مقابل فامالیکائو دارند، از سهمیه مستقیم و پلی آف لیگ قهرمانان اروپا دور هستند.

اگر اسپورتینگ با برد در بازی معوقه 10 امتیاز پیش بیفتند، کار پورتو برای رسیدن به این تیم بسیار سخت می‌شود. اسپورتینگ باید در هفته‌ سی‌ویکم در ورزشگاه خانگی پورتو مقابل این تیم به میدان برود. در حال حاضر، این هدف در ذهن بازیکنان پورتو پررنگ است: کسب مقام دوم.

دیدگاه‌ها