کد خبر : 2008068 | 20 اسفند 1402 ساعت 21:52 | 49.2K بازدید | 69 دیدگاه

این سوت نتیجه لیورپول - سیتی را تغییر می‌داد (عکس)

آخرین لحظات بازی لیورپول و منچسترسیتی با تصمیم جنجالی داور پس از برخورد جرمی دوکو و الکسیس مک آلیستر در محوطه جریمه سیتی، جنجالی دنبال شد.

این سوت نتیجه لیورپول - سیتی را تغییر می‌داد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، رویارویی لیورپول و منچسترسیتی در ورزشگاه آنفیلد در یک بازی حساس با تساوی 1-1 به پایان رسید.

در بازی هفته بیست و هشتم لیگ برتر انگلیس، سیتی ابتدا با گل دقیقه 23 جان استونز از حریفش پیش افتاد و با گل دقیقه 50 الکسیس مک آلیستر، لیورپول در نهایت به تساوی رسید.

گل مک آلیستر روی ضربه پنالتی به ثمر رسیده بود و این هافبک آرژانتینی شانس آن را داشت که یک مرتبه دیگر در این بازی با پنالتی گلزنی کند اما این شانس از او گرفته شد.

بازی در نیمه دوم به دلیل تعویض ادرسون پس از مصدومیت و اتفاقات دیگر 9 دقیقه وقت اضافه داشت و تلاش هر دو تیم برای گلزنی در لحظات پایانی بیشتر از وقت‌های معمولی دیده می‌شد.

2000092

در دقیقه 90+7 یک صحنه بسیار مشکوک رخ داد که عملکرد مایکل اولیور در تمام این بازی را زیر سوال برد. این صحنه در محوطه جریمه سیتی رخ داد و جرمی دوکو نقش اول آن بود.

مک آلیستر برای در اختیار گرفتن توپ سرگردان در محوطه جریمه سیتی به جرمی دوکو نزدیک می‌شد که بازیکن آبی‌ها تصمیم گرفت آن را با پا دور کند. به دلیل ارتفاع زیاد توپ و سرعت بازیکن لیورپول برای توپ‌ربایی، دوکو ریسک کرد و با کف پا به سمت توپ رفت.

این ریسک باعث شد که دوکو ضمن دفع این توپ، با پای راستش به سمت راست بالا تنه‌ی مک آلیستر ضربه بزند و او با احساس درد روی زمین بیفتد. توپ سپس با دخالت بازیکنان سیتی به کرنر رفت و بلافاصله قرمزها از داور درخواست اعلام خطای پنالتی داشتند.

این صحنه به قدری مشکوک بود که تمام بازیکنان سیتی از این تصمیم شوکه شدند و منتظر سوت داور به نشانه اعلام خطای پنالتی بودند. داور که روی اعلام این تصمیم شک داشت، از VAR استفاده کرد. تصمیم داوران اتفاق کمک داور ویدیویی عدم اعلام پنالتی و ادامه جریان بازی بود.

پس از تصمیم سریع VAR که در نوع خود عجیب هم بود، بازیکنان و هواداران لیورپول‌ از عدم اعلام این ضربه پنالتی به شدت عصبانی بودند اما به هر شکل بازی ادامه یافت تا اینکه در نهایت با تساوی به پایان رسید.

مایک دین، داور سابق لیگ برتر که در برنامه پوشش زنده این بازی اسکای اسپورت حضور داشت، تایید کرد که جرمی دوکو خیلی خوش شانس بود: "این یک تصمیم بزرگ از سوی VAR بود. دوکو یک تماس کوچک روی توپ داشت اما ضربه‌ بعدی او به قفسه سینه مک آلیستر برخورد کرد. تعجب نمی‌کردم اگر آن‌ها داور را به سمت صفحه نمایشگر کنار زمین می‌فرستادند.

وقتی بررسی این صحنه از سوی VAR کامل شد، مایک دین گفت: "او ابتدا به توپ ضربه زد و من حدس می‌زنم که داوران می‌گویند این یک اتفاق عادی است. به نظرم دوکو در این صحنه بسیار بسیار خوش شانس بود."

دیدگاه‌ها