کد خبر : 2009070 | 26 اسفند 1402 ساعت 03:46 | 14.4K بازدید | 5 دیدگاه

اعتراضات به سرمربی تیم ملی ژاپن بالا گرفت!

دعوت از یوتو ناگاتومو در سن ۳۷ سالگی موجب شده رسانه‌های ژاپن به شدت از تصمیم موریاسو انتقاد کنند.

اعتراضات به سرمربی تیم ملی ژاپن بالا گرفت!

به گزارش ورزش سه، مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در نوروز ۱۴۰۳ در قاره آسیا پیگیری می‌شود و با توجه به اینکه از جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ تقریباً یک ماه می‌گذرد، تیم‌های آسیایی پروژه جدید ملی خودشان را آغاز کردند.
تیم ملی فوتبال ایران با حضور امیر قلعه نویی حالا پروژه جوانگرایی خودش را آغاز کرده و طبق گفته‌های امیر قلعه‌نویی انتظار بر این است که لیست اعلام شده برای دو دیدار مقابل ترکمنستان با تغییرات قابل توجهی همراه شود.
این مسئله در دیگر کشورهای آسیایی هم قابل لمس است چرا که آنها هم پروژه جدید خودشان را آغاز کردند و حتی در لیست تیم ملی استرالیا و کره جنوبی مشاهده شد که بازیکنان سن و سال‌دارشان را کنار گذاشتند تا از همین حالا به مدت ۲ سال تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۶، روی چهره‌های جدید و جوان‌تر حساب باز کنند.

1986899

با این حال تیم ملی ژاپن به عنوان یکی از سرشناس‌ترین تیم‌های فوتبال آسیا شرایط خاصی را تجربه می‌کند؛ به نظر می‌رسد آنها برخلاف دیگر کشورهای آسیایی قصد دارند با دعوت از بازیکنان با تجربه‌تر، برای بازیکنان جوان‌تر اوضاع را بهبود سازند.
مصدومیت‌های پی در پی و همچنین غیبت تومیاسو به دلیل کم فعال بودن در تیم آرسنال علتی بود که هاجیمه موریاسو سرمربی تیم ملی ژاپن قلم قرمزش را بر روی نام‌های بازیکنان جوان‌تر کشید و از ناگاتومو دعوت کرد!
موریاسو در نشست خبری در حضور اعصاب رسانه درباره شرایط بازیکنان دعوت شده هیچ ابایی نداشت که درباره وضعیت بازیکنانش و شرایط نفراتی که دارد صحبت کند و حتی به کمبود بازیکن در پست دفاع چپ اذعان داشت.
او حالا ناگاتومو را در سن ۳۷ سالگی برای اولین بار بعد از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در لیست نهایی خود قرار داده و از طرفی طبق ادعای رسانه‌های ژاپنی در جلسه‌ای که هفته گذشته با سران جی لیگ ژاپن برگزار کرده، از آنها خواستار توجه به پست‌های مورد نیاز تیم ملی ژاپن بوده است.

2001805

او دفاع چپ و مهاجم نوک را در لیست اهداف بلند مدت فوتبال ژاپن قرار داده و می‌داند در جام جهانی و همچنین برای آینده فوتبال ژاپن می‌تواند اصلی‌ترین عامل موفقیت سامورایی‌ها برای سال‌های آینده باشد.
البته برخی از دیگر رسانه‌های کشور ژاپن معتقد هستند موریاسو به جای انتخاب ناگاتومو که یک سال پیش از تیم ملی خداحافظی کرده است، می‌توانست برای دیدار ساده‌ای که پیش رو دارد از نفرات بهتری استفاده کند و به جای تمرکز بر بازیکنان لژیونر از نفراتی استفاده کند که در لیگ ژاپن بازی می‌کنند تا از این فرصت برای رشد خود استفاده کند.

دیدگاه‌ها