کد خبر : 2009901 | 29 اسفند 1402 ساعت 20:49 | 11.6K بازدید | 13 دیدگاه

رشیدی: می‌شود تیمی کل فصل مصدوم ندهد؟!

با این شرایط خاتون 90 سال دیگر هم قهرمان می‌شود!

قائم مقام باشگاه ملوان بندرانزلی به شدت از عملکرد داوران در فصل جاری و سالیان اخیر در لیگ برتر بانوان گلایه‌مند است.

با این شرایط خاتون 90 سال دیگر هم قهرمان می‌شود!

به گزارش "ورزش‌ سه"، شب گذشته مسابقه حساس دو تیم مدعی ملوان بندرانزلی و خاتون بم در شرایطی با برتری 2 بر یک بمی‌ها تمام شد که بازیکنان و سایر اعضای ملوان نسبت به عملکرد داوری معترض بودند. دو تیم پیش از این مسابقه 37 امتیازی بودند و در فاصله دو هفته مانده به پایان مسابقات پیروزی در این دیدار اهمیت بسیاری داشت که در پایان با وجود اینکه ملوان در خانه نیمه اول را با پیروزی تمام کرد، در نیمه دوم دو گل خورد و در بازی قهرمانی در خانه مغلوب شد.

در همین زمینه گفتگویی با رامبد رشیدی قائم مقام باشگاه ملوان بندرانزلی داشتیم  و او حرف‌هایش را اینطور درباره این مسابقه حساس که به نوعی نتیجه آن تعیین کننده قهرمان مسابقات بود را آغاز کرد: «غیر از داوری، بازی خوبی بود. به بازیکنان باکیفیت بم که نیمه دوم در زیر باران به اندازه یک مسابقه کامل دویدند و تلاش کردند، تبریک می‌گوییم.

او سپس درباره اینکه ملوان پیش از آغاز بازی هم نسبت به عملکرد داوری معترض بود، بیان کرد: «قبل مسابقه گفته بودم که بزرگترین ضعف لیگ بانوان ما در بخش داوری است. در این بازی هم گذشته از ضعف‌های مشهود فنی داوران محترم، متاسفانه جرات و جسارت آنان به ویژه برای سوت زدن علیه تیم خاتون به پایین‌ترین حد خود می‌رسد. ضمن اینکه نفهمیدیم کمک داور اول بازی به چه منظور کنار زمین حضور داشت و اساسا" چه نقشی در برگزاری مسابقه و کمک به داور وسط داشت!.»

قائم مقام باشگاه ملوان سپس با اشاره به شیوه ثبت گل اول تیم خاتون اضافه کرد: «در گل اول تیم خاتون، بازیکن حریف از دست برای کنترل توپ استفاده کرده و از بازیکن ما عبور کرد. سرعت بازی در مسابقات بانوان آنقدر نیست که داور و کمک ایشان صحنه را ندیده باشند. به نظرم جسارت اینکه پرچم را بالا ببرند یا سوت بزنند نداشتند. البته این تاثیرگذارترین اشتباه داوری بود که مثل تمامی مسابقات حساس لیگ به سود خاتون اتفاق افتاد! وگرنه در کل نود دقیقه تا دلتان بخواهد اشتباهات ریز و درشت داوری داشتیم.

2003157

قائم مقام ملوان سپس در واکنش به این سوال که یعنی اشتباهات داوری را تنها دلیل شکست تیم‌تان در این مسابقه می‌دانید، اینطور با تاکید پاسخ داد: «تنها دلیل نه! بازیکنان ما از قبل هم نسبت به حمایت داوران از تیم حریف ذهنیت داشتند. وقتی باز هم در این مسابقه حساس چنین مواردی پیش می آید ناخودآگاه روی تمرکز و کیفیت‌شان تاثیرگذار خواهد بود. خواهش من این است که فیلم کامل مسابقه را ببینید. بازی کاملا" به دو قسمت تقسیم شد، قبل از گل اول حریف که تیم ما سوار بازی بود و بعد از گل که ورق بازی برگشت! متاسفانه بعد از این که همه دیدند بازیکن حریف از دستش برای کنترل و به ثمر رساندن گل استفاده کرد اما داوری واکنشی به این صحنه نداشت، تیم ما تا پایان بازی نتوانست دوباره تمرکزش را بدست بیاورد که این قطعا" ضعف ماست و باید برای برطرف کردنش چاره اندیشی کنیم.»

رشیدی در واکنش به این سوال که آیا اشتباهات داوری را تعمدی می‌داند، گفت: «تعمدی نیست. پتانسیل داوری ما فعلا" در همین حد هست. تا آموزش و نظارت درست نباشد پیشرفتی در این بخش نخواهیم داشت. گفته شده بود که این کوپل داوری، بهترین‌های داوری بانوان ایران بودند. بله. عرض کردم. تا نظارت نباشد هیچ پیشرفتی در فوتبال ما اتفاق نمی‌افتد.» 

او در ادامه با انتقاد از فدراسیون فوتبال اضافه کرد: «اگر دلسوز فوتبال بانوان هستیم باید بررسی کنیم که چطور نتایج تیم‌های ما در مسابقات داخلی و خارجی اینقدر با هم تفاوت دارد. چه ضعف‌هایی در فوتبال بانوان ما هست که منجر می‌شود تیم‌های ما در مسابقات خارجی نتوانند موفق باشند. از کارشناسان و اهالی فن فوتبال کمک بگیریم که آیا در سراسر دنیا نمونه‌ای سراغ دارند که تیمی در کل فصل مصدوم ندهد و نیاز به بازیکنان جانشین نداشته باشد؟ آنهایی که به دنبال مسکوت گذاشتن چنین موارد مهمی هستند، منفعت خود را در ادامه این شرایط می‌بینند اما اهالی دلسوز فوتبال بانوان باید به دنبال آسیب شناسی و برطرف کردن مشکلات در این حوزه باشند.

قائم مقام باشگاه ملوان بندرانزلی سپس حرف‌هایش را با کنایه زدن به تیم خاتون اینطور از سر گرفت و افزود: «برای دوستان‌مان در فدراسیون دو پیشنهاد دارم. اول اینکه نام لیگ برتر بانوان را از کوثر، به خاتون تغییر دهند. ابتدای فصل یک جام به تیم خاتون بدهند، بقیه تیم‌ها هم برای کسب رتبه‌های دومی بجنگند چون با این شائبه حمایتی که از این تیم وجود دارد، خاتون 9 سال که هیچ، 90 سال هم قهرمان خواهد شد مگر اینکه شرایط رقابت عادلانه برای سایر تیم‌ها فراهم شود!

او ادامه داد: نظارت در فوتبال بانوان را مثل فوتبال آقایان جدی بگیریم. قانون که همان است؛ باید نظارت جدی در داوری، کنترل دوپینگ، سخت افزار، عوامل فنی و اجرایی برگزاری مسابقات و همه مواردی که در قانون به صراحت آمده؛ انجام شود. هرکدام از حلقه‌های این زنجیر که معیوب باشد، خروجی فوتبال ما به ویژه در مسابقات برون مرزی تغییری نخواهد کرد.»

قائم مقام باشگاه ملوان سپس اینطور حرف‌هایش را با تشکر از مدیریت باشگاه و مردم انزلی خاتمه داد: «از مسئولان برگزاری لیگ بانوان و همه تیم‌هایی که جوانمردانه برای رشد و توسعه فوتبال بانوان تلاش می‌کنند، متشکرم. دختران ما لایق امکانات و شرایطی بسیار بهتر از این هستند. از مدیریت باشگاه ملوان که امسال باعث و بانی ایجاد چنین تیم خوبی شدند، از کادر فنی‌مان که زحمت زیادی کشیدند، از دختران و خواهران عزیزم که تمام تلاش‌شان را در زمین انجام دادند ممنونم و شرمنده‌شان هستم که نتوانستیم حقشان را در بیرون زمین بگیریم. و در انتها از مردم و هواداران بی نظیر فوتبال در انزلی که باز هم ثابت کردند فوتبالی‌ترین شهر ایران با فاصله زیاد بندر زیبای انزلی است؛ بابت حمایت همیشگی و پرشورشان سپاسگزارم.»

دیدگاه‌ها