کد خبر : 2009943 | 01 فروردين 1403 ساعت 05:13 | 21.6K بازدید | 19 دیدگاه

ستاره‌هایی که به فرزندانشان افتخار می‌کنند

پدر پسری‌های فوتبال: از تورام و مالدینی تا ببتو و شکوری

یکی از خواسته‌های اغلب فوتبالیست‌های مطرح بعد از دوران حرفه‌ای، حضور فرزندانشان در مسیری است که آن‌ها طی کرده‌اند و برخی از آن‌ها به این هدف رسیده‌اند.

پدر پسری‌های فوتبال: از تورام و مالدینی تا ببتو و شکوری

به گزارش "ورزش سه"، به مناسبت روز پدر، نشریه آبولا، نمونه‌های مختلفی از نسل‌های یک خانواده فوتبالی را به یاد می‌آورد که نامشان در فوتبال ماندگار شده است.

19 مارس در پرتغال و چندین کشور، روز پدر است و به همین مناسبت آبولا نمونه‌های مختلفی از بازیکنان سابق را نام برده که استعداد خود را به فرزندان‌شان منتقل کرده‌اند و امروزه شاهد تقلید و یا حتی پیشی گرفتن آن‌ها از پدران خود در زمین بازی هستیم.

بولت سرشاخهدر ابتدای این گزارش ابتدا نام بازیکنانی که در پرتغال این شرایط را تجربه کرده‌اند،‌ مرور می‌کنیم:

2003241

بولت پرسپولیسسرجیو کونسیسائو

سرجیو به عنوان مربی فعلی تیم پورتو در اروپا شناخته شده و پسر او هم که در پورتو حضور دارد، عضو تیم زیر 23 سال‌های پرتغال است.

2003242

بولت پرسپولیسآنتونیو فولیا

آنتونیو فولیا که سابقه 195 بازی رسمی برای پورتو را در کارنامه دارد اکنون دستیار کونسیسائو است و نکته جالب اینکه پسر او هم عضو باشگاه پورتو است. البته برناردو در تیم بزرگسالان این باشگاه بازی نمی‌کند و تیم B پورتو است.

2003244

بولت پرسپولیسآرتور ژرژ

آرتور ژرژ تورس گومز آرائوخو آموریم، که معمولاً با نام آرتور ژرژ شناخته می‌شود، بازیکن سابق فوتبال و سرمربی فعلی تیم براگا B است که در زمان بازیگری، سابقه بازی در باشگاه فوتبال براگا و تیم ملی فوتبال زیر 21 سال پرتغال را داشت. پسر او، که مانند پدرش، آرتور ژرژ نام دارد نیز بازیکن فوتبال است که همانند پدرش، در دوره‌ای برای براگا به میدان می‌رفت و اکنون بازیکن تیم موریرنزه است.

2003246

بولت پرسپولیسببتو

خوزه روبرتو گاما د اولیویرا با نام معروف ببتو اسطوره فوتبال برزیل است که با بیش از 400 بازی حرفه‌ای در رده باشگاهی و ملی، اکنون پسرش با نام متئوس اولیویرا در تیم فارنسه پرتغال بازی می‌کند و سابقه بازی در تیم زیر 20 ساله‌های برزیل را دارد.

2003247

بولت پرسپولیسگونچالو پاسینسیا

گونچالو 29 ساله که یکی دیگر از بازیکنان پرتغالی است که نام مشابه پدرش دارد، سابقه بازی در پورتو را دارد و اکنون با قراردادی قرضی در بوخوم حضور دارد. او هم مانند پدرش سابقه بازی در تیم ملی پرتغال را دارد.

بولت سرشاخهو همچنین چند نمونه از فوتبالیست‌های خارجی که پسران آن‌ها مانند پدرشان در فوتبال موفق بوده‌اند:

2003249

بولت پرسپولیسلیلیان تورام

لیلیان تورام یکی از بازیکنان سرشناس دنیای فوتبال از فرانسه است که به جای یک فرزند، دو پسر او وارد دنیای فوتبال شده و حتی به تیم ملی کشورشان هم راه پیدا کرده‌اند. مارکوس در اینتر می‌درخشد و خفرن هم در نیس بازی می‌کند.

2003250

بولت پرسپولیسریوالدو

برنده توپ طلا در سال 1999 که سابقه قهرمانی جام جهانی، جام بین قاره‌ای و کوپا آمه‌ریکا را در کارنامه دارد پسرش هم فوتبالیست شده است. ریوالدینیو سابقه بازی با پدرش را هم دارد. ریوالدو که در سال 2013 به باشگاه موگی میریم منتقل شده بود موفق شد برای یک بازی با پسرش بازی کند. این بازیکن 28 ساله اکنون در تیم دینامو بخارست بازی می‌کند.

2003251

بولت پرسپولیسژرژ وه‌آ

تیموتی وه‌آ که از تابستان گذشته به یوونتوس منتقل شد، پسر اسطوره میلان ژرژ وه‌آ است. پدر او سرشناس‌ترین بازیکنان آفریقایی تمام ادوار است. در سال 1995، به‌عنوان مرد سال اروپا و جهان انتخاب شد. او تا به امروز، تنها بازیکن آفریقایی است که به‌عنوان بهترین بازیکن اروپا و جهان انتخاب شده‌ است. تیموتی 24 ساله امیدوار است راه پدرش را ادامه دهد.

2003252

بولت پرسپولیسآلف اینگه

پدر 54 ساله ارلینگ هالند در دوران حرفه‌ای خود چندان سروصدا نکرد و بازیکن بسیار مطرحی نبود اما پسرش کمبودهای دوران حرفه‌ای پدرش را یک تنه به دوش می‌کشد.

2003254

بولت پرسپولیسانریکو کیه‌زا

پدر فدریکو کیه‌زا در تمام دوران حرفه‌ای خود برای باشگاه‌های ایتالیایی بازی کرد و 22 بار برای تیم ملی ایتالیا هم به میدان رفت. پسر او به عنوان یکی از ستاره‌های حال حاضر یوونتوس شمرده می‌شود و امیدوار است با نسل طلایی ایتالیا در یورو 2024 برای قهرمانی تلاش کنند.

2003255

بولت پرسپولیسدیه‌‌گو سیمئونه

سرمربی اتلتیکومادرید که سابقه بازی در تیم ملی آرژانتین را دارد شاهد رقابت پسرش در سری A ایتالیاست. جیووانی 28 ساله از زمان جدایی از ریورپلاته راهی ایتالیا شده و و در سری A برای باشگاه‌های جنوا، فیورنتینا، کالیاری و هلاس ورونا بازی کرده است.

2003256

بولت پرسپولیسمالدینی

یکی از نام‌های ماندگار در تاریخ فوتبال بدون شک خانواده مالدینی خواهند بود. پس از چزاره که اسطوره میلان شناخته می‌شد، پائولو سال‌ها پیراهن این تیم را به تن داشت و پس از او نوبت به پسرش دانیله رسید که این افتخار نصیبش شود. دانیله 22 ساله اکنون در مونتزا حضور دارد.

1939368

بولت پرسپولیسهادی شکوری

نزدیک‌ترین مثال برای اهالی فوتبال در ایران  در این بخش، هادی شکوری و پسرش هستند. مدافع سابق استقلال تهران شاهد درخشش آرشا در سال‌های اخیر بوده که اخیرا او را به تیم ملی فوتبال ایران هم رسانده است. عملکرد آرشا در رقابت‌های جام جهانی نوجوانان موجب شد تا امیر قلعه نویی او را برای بازی مقابل ترکمنستان به اردوی تیم ملی دعوت کند.

دیدگاه‌ها