کد خبر : 2011459 | 12 فروردين 1403 ساعت 14:57 | 27.5K بازدید | 74 دیدگاه

کنایه رافینیا به VAR: اگه می‌تونی، آفساید بگیر!

مهاجم برزیلی بارسلونا پس از گل زنی مقابل لاس پالماس به فناوری کمک داور ویدیویی کنایه زد.

کنایه رافینیا به VAR: اگه می‌تونی، آفساید بگیر!

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته بارسلونا موفق شد به سختی و با تک گل رافینیا از سد میهمان خود تیم فوتبال لاس پالماس عبور کرده و به رقابت برای کسب عنوان قهرمانی ادامه دهد. پیروزی که با وجود ۱۰ نفره شدن حریف در دقیقه ۲۴، با زحمت به دست آمد.

البته بارسلونا در این دیدار و در همان ۲۰ دقیقه ابتدایی موفق شد دو مرتبه دروازه حریف را باز کند که هر دو بار با بالا رفتن پرچم کمک داور نخست بازی، آنها ناامید به ادامه بازی می‌پرداختند. البته که تصمیم او روی مردود شدن گل دوم تا حدودی جنجالی از آب درآمد.

ابتدا این روبرت لواندوفسکی بود که موفق شد در دقیقه ۵ و روی پاس رافینیا دروازه لاس پالماس را باز کند. گلی که آفساید بودن آن در تصاویر تلویزیونی نیز مورد تایید قرار گرفت و جایی هیچ شک و شبه‌ای نداشت اما روی گل دوم بحث و گمانه زنی زیاد است.

روی گل دوم، رافینیا بین ۶ تا ۷ متر در آفساید قرار داشت ولی مهم این است که پاس اول برای روبرت لواندوفسکی ارسال شد. این مهاجم با فرار از قلب خط دفاعی لاس پالماس، در تلاش بود که بتواند با دروازه‌بان حریف تک به تک شود ولی مدافع میهمان از راه رسید و بر روی توپ اثر گذاشت که ضربه او به رافینیا رسید.

با این حال، کمک داور با تشخیص اینکه حضور رافینیا در آفساید سبب شده تا مدافع حریف مجبور به اثرگذاری روی توپ شود، این گل را مردود اعلام کرد که حتی VAR نیز این تصمیم را مورد تایید قرار داد. موضوعی که به مذاق رافینیا و دیگر بازیکنان بارسلونا و همچنین هواداران این تیم خوش نیامد.

اما بالاخره و زمانی که مهاجم برزیلی بلوگرانا در دقیقه ۵۹ توانست از پاس زیبای ژوائو فیلیکس نهایت استفاده را برده و با یک ضربه سر تماشایی دروازه را باز کند، او یک خوشحالی کنایه آمیز انجام داد. جایی که با دستانش حرکت داوران برای اعلام استفاده از فناوری کمک داور ویدیویی را به نمایش گذاشت.

رافینیا با دستانش یک مربع را ترسیم کرد که همان حرکت استفاده از VAR است تا این گونه نشان دهد که حتی فناوری کمک داور ویدیویی نیز نمی‌تواند این گل زیبای او را مردود اعلام کند.

2005793
2005795
2005796
2005794

دیدگاه‌ها