کد خبر : 2011723 | 14 فروردين 1403 ساعت 12:07 | 35.2K بازدید | 12 دیدگاه

لونین زامورا نمی‌برد

بدترین خبر ممکن برای ستاره آماده رئال

آندری لونین، گلر آماده و سرحال رئال مادرید، نمی‌تواند طبق قوانین لالیگا به مهمترین جایزه انفرادی فصل دست یابد.

بدترین خبر ممکن برای ستاره آماده رئال

به گزارش "ورزش سه"، طبق قانون لالیگا، یک دروازه‌بان برای بردن جایزه زامورا باید حداقل 28 بازی انجام دهد و در هر کدام نیز حداقل 60 دقیقه در میدان باشد. 

رئال پس از مصدومیت تیبو کورتوا تصمیم به جذب کپا گرفت و او مدت‌ها گلر ثابت تیم بود، ولی بعد از مصدومیت او این لونین بود که به ترکیب ثابت رسید و دیگر آن را از دست نداد. لونین آنقدر درخشید که در نهایت کادر فنی تصمیم گرفت تغییری درون دروازه ایجاد نکند.

2006055

سه ماه پیش حضور کپا برابر آلاوس باعث شد تا لونین دیگر هیچ شانسی برای بردن جایزه زامورا نداشته باشد. قبل از آن لونین در هفت بازی گلر فیکس رئال بود و تا به امروز نیز 18 بار درون دروازه قرار گرفته است. 8 بازی دیگر تا پایان فصل باقی مانده و تحت هر شرایطی او از 26 بازی برای رئال گذر نخواهد کرد. به این ترتیب گلر اوکراینی به حدنصاب لالیگا نخواهد رسید. 

در این 18 بازی لونین تنها یازده گل دریافت کرده و 9 بار نیز کلین‌شیت کرده است. متوسط گل‌های دریافتی او 0.61 در هر بازی است و از این حیث او برترین در لالیگاست.

در حال حاضر اونای سیمون با متوسط 0.9 گل خورده، الکس رمیرو با متوسط 1 گل خورده و تراشتگن با متوسط 0.85 شانس های اصلی کسب جایزه زامورا هستند. تراشتگن ولی اگر حتی یک بازی دیگر را از دست بدهد، به حدنصاب نخواهد رسید و شانس بردن این جایزه را از دست خواهد داد. دو گلر دیگر پیش از این حدنصاب 28 بازی را پشت سر گذاشته‌اند.

لازم به ذکر است، از فصل 08-2007 که ایکر کاسیاس به جایزه زامورا رسید، تنها تیبو کورتوا بوده که در فصل 20-2019 این جایزه را برای رئال مادرید برده است.

دیدگاه‌ها