کد خبر : 2014978 | 29 فروردين 1403 ساعت 00:39 | 106.9K بازدید | 352 دیدگاه

دمبله سوت‌ها را خاموش کرد و امباپه ضربه نهایی را زد

انتقام پس از هفت سال، بارسای از رؤیا تا کابوس

بارسلونا با نتیجه ۴ بر یک مقابل پاری سن ژرمن شکست خورد تا در مجموع با نتیجه 6-۴ از گردونه مسابقات لیگ قهرمانان اروپا کنار برود.

انتقام پس از هفت سال، بارسای از رؤیا تا کابوس

به گزارش "ورزش سه"، دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی چمپیونزلیگ امشب آغاز شد. در یکی از جنجالی‌ترین بازی‌های این مرحله، بارسلونا و پاری سن ژرمن در ورزشگاه المپیک مونتجوئیک به مصاف همدیگر رفتند. درحالی‌که رافینیا بارسا در دقایق ابتدایی پیش انداخت، اما با اخراج رونالد آرائوخو و به هم ریختن میزبان، پاری سن ژرمن توانست کامبک بزند و به نیمه‌نهایی برود.

ویدئو: 330205

بازی با برتری بارسلونا آغاز شد. پس از چند حمله ناموفق، در دقیقه ۱۲ لامین یامال از سمت راست حرکت کرد و با ورود به محوطه جریمه، توپ را به مقابل دروازه فرستاد. در آنجا رافینیا توانست گل اول را به ثمر برساند.

2011637

پنج دقیقه بعد پی‌اس‌جی می‌توانست پاسخ گل بارسا را بدهد اما ضربه سر امباپه روی سانتر اشرف حکیمی از بالای دروازه راهی اوت شد.

در دقیقه ۲۱ روی حرکت خوب رافینیا، لواندوفسکی در محوطه جریمه به توپ رسید اما ضربه‌اش دقت کافی را نداشت و با اختلاف زیادی به اوت رفت.

در دقیقه ۲۹ پس از فرار بارکولا، او در آستانه تک به تک شدن با ترشتگن بود اما پیش از ورود به محوطه جریمه، آرائوخو او را با خطا متوقف کرد. خطایی که باعث اخراج مستقیم مدافع بارسا از زمین شد.

سه دقیقه بعد دمبله پشت ضربه ایستگاهی قرار گرفت اما ضربه‌اش با اختلاف نسبتاً زیادی از کنار دروازه گذشت.

در دقیقه ۴۰ بالاخره پی‌اس‌جی توانست گلزنی کند. ارسال بارکولا به مقابل دروازه از همه گذشت و در سمت راست دمبله با یک ضربه فوق‌العاده بازی را مساوی کرد.

2011636

پی‌اس‌جی در دقایق باقیمانده از نیمه اول هم چند موقعیت نصفه و نیمه داشت اما توپی تز خط دروازه بارسا نگذشت و نیمه اول به پایان رسید.

در همان ابتدای نیمه دوم حملات پاری سن ژرمن آغاز شد. در دقیقه ۵۴ شوت زیبای ویتینیا از پشت محوطه جریمه به گوشه سمت چپ دروازه، بازی را ۲-۱ کرد.

2011639

سه دقیقه بعد گوندوگان می‌توانست به گل پی‌اس‌جی واکنش نشان دهد، اما ضربه‌اش از لبه محوطه جریمه به تیر عمودی دروازه خورد و به بیرون رفت.

دو دقیقه بعد وضعیت برای بارسا بدتر هم شد. تکل ناشیانه کانسلو به روی دمبله منجر به اعلام پنالتی به سود پاری سن ژرمن شد. در دقیقه ۶۱ امباپه پشت این ضربه قرار گرفت و با فرستادن توپ به گوشه بالای سمت راست، بالاخره موفق شد مقابل بارسا گلزنی کند.

2011635

پس از این گل پاری سن ژرمن بازی را مدیریت کرد و به بارسلونای ۱۰ نفره اجازه نداد به موقعیتی برسد. در یکی از معدود فرصت‌های بارسا، در دقیقه ۷۳ ضربه خطرناک لواندوفسکی را دوناروما به زیبایی مهار کرد.

پنج دقیقه بعد هم رافینیا با حرکتی عالی از بین مدافعان پی‌اس‌جی گذشت اما ضربه‌اش از سمت چپ به اوت رفت.

در ادامه باز هم بازیکنان پاری سن ژرمن به خوبی بازی را مدیریت کردند و بارسلونا از خلق موقعیت عاجز بود. در دقیقه ۸۹ پی‌اس‌جی تیر خلاص را به بارسا زد. روی ضدحمله‌ای سریع، ترشتگن ضربه‌های امباپه و آسنسیو را دفع کرد اما توپ روی اشتباه عجیب کنده دوباره به امباپه رسید و این فوق ستاره فرانسوی توپ را دوباره به تور دروازه ترشتگن چسباند تا بازی ۴-۱ شود.

2011638

وقت‌های اضافه بدون موقعیت و اتفاق خاصی گذشت تا پاری سن ژرمن با پیروزی ۴-۱ در بازی برگشت و ۶-۴ در مجموع بارسلونا را حذف کند و راهی مرحله نیمه‌نهایی شود.

بارسلوناترکیب بارسلونا:
مارک آندره تراشتگن، ژول کنده، رونالد آرائوخو، کوبارسی، ژائو کانسلو، پدری، فرانکی دی یونگ، ایلکای گوندوغان، لامین یامال (۳۴-اینیگو مارتینز)، رابرت لواندوفسکی و رافینیا

پاری سن ژرمنترکیب پاری‌سن‌ژرمن:
جانلوییجی دوناروما، اشرف حکیمی، مارکینیوش، لوکاس هرناندز، نونو مندس، فابین رویز، ویتینیا، زائر امری، بارکولا، کیلیان امباپه و عثمان دمبله

29 فروردين 1403 ساعت 00:27

کرنومترپاریسی‌ها دست‌بردار نبودند. این بار هم آسنسیو از راه دور اقدام به شوت‌زنی کرد، اما سنگربان آلمانی با تمام وجود برای مهار این توپ قدم برداشت.

29 فروردين 1403 ساعت 00:22

توپ گلبارسلونا ۱-۴ پاری سن ژرمن (کیلیان امباپه دقیقه ۸۸): توپ برگشتی دوناروما، خیلی زود تبدیل به یک ضدحمله شد. ابتدا کولو موانی شلیک کرد، ترشگن مهار کرد. پس از آن آسنسیو شوت زد که بار هم ترشتگن مهار کرد ولی در آخر توپ به امباپه رسید تا گل چهارم هم به نام او ثبت شود.

29 فروردين 1403 ساعت 00:22

کرنومتردقیقه ۸۸ کرنر مستقیم رافینیا به سمت دروازه شلیک شد اما دوناروما آن را دور کرد.

29 فروردين 1403 ساعت 00:18

بازی بدون هیچ موقعیت خاصی دنبال می‌شود و بازیکنان با درگیری در میانه زمین مشغول هستند.

29 فروردين 1403 ساعت 00:02

بولت استقلالیک صحنه مشکوک بین گوندوغان و مارکینیوش به وجود آمد که داور در کمال تعجب و بدون هیچ بررسی‌ای، دستور به ادامه بازی داد و یک پنالتی نسبتا مهم را به سود بارسلونا سوت نزد.

29 فروردين 1403 ساعت 00:00

کرنومتردر دقیقه ۶۲، یک موقعیت فوق العاده نصیب تورس شد اما مارکینیوش از پشت سر از راه رسید و این موقعیت را از او گرفت.

28 فروردين 1403 ساعت 23:53

توپ گلبارسلونا ۱-۳ پاری سن ژرمن (کیلیان امباپه دقیقه ۶۰): مهاجم فرانسوی در کمال خونسردی، توپش را از بالای دست ترشتگن گذر داد تا خیال پاریسی‌ها از نتیجه راحت‌تر شود.

28 فروردين 1403 ساعت 23:53

اشتباه عجیب کانسلو در دقیقه ۵۸ و تکل او بر روی عثمان دمبله، یک پنالتی هدیه به پاری‌سن‌ژرمن کرد تا شرایط سخت‌تر شود.

28 فروردين 1403 ساعت 23:50

توپ گلبارسلونا ۱-۲ پاری سن ژرمن (ویتینیا دقیقه ۵۴): ویتینیا هافبک پرتغالی پاری سن ژرمن که بیشتر از هر بازیکنی در این فصل موفق به گلزنی از پشت محوطه جریمه شده، با شلیک پای راستش ترشتگن را به زانو درآورد و گل دوم بازی را به ثمر رساند.

28 فروردين 1403 ساعت 23:27

کرنومتر۴۵ دقیقه اول دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن در اوج جذابیت و حساسیت دنبال شد و این دیدار با نتیجه ۱-۱ خاتمه پیدا کرد تا نتیجه نهایی تا اینجا ۴ بر سه به سود بارسلونا باشد.

مشاهده بیشتر

دیدگاه‌ها