کد خبر : 2019486 | 17 اردیبهشت 1403 ساعت 16:20 | 117.6K بازدید | 236 دیدگاه

درام بی‌پایان بارسلونا

وقتی مسی را بیرون می‌کنید، این اتفاق می‌افتد

سردبیر اسپورت، افول ادامه‌دار بارسلونا و وضعیت اسفناک این روزهای باشگاه کاتالان را نتیجه روزی می‌داند که خوان لاپورتا فریب پرز را خورد.

وقتی مسی را بیرون می‌کنید، این اتفاق می‌افتد

به گزارش "ورزش سه"، خیرونا با دو پیروزی بی‌چون و چرا و زدن 8 گل در دو بازی گربه سیاه فصل بارسا بود. مهم نیست که مشکلات بارسا امروز با اشتباهات سرخیو روبرتو یا اشتباه آرائوخو توضیح داده شود، حقیقت این است که باشگاه بلوگرانا تمام رکوردهای گل خورده امسال را شکسته است: 3 گل یا بیشتر را در ده بازی دریافت کرده و بسیاری از آنها نیز تعیین کننده بودند.

این افول تصادفی و نتیجه حادثه نیست بلکه یک بحران ساختاری عمیق را نشان می‌دهد که از راه دور می‌آید، از آن روز سرنوشت‌ساز 5 آگوست 2021 که بارسا تصمیم گرفت مسی را در تصمیمی شرم‌آور اخراج کند. بارسا همان زمان در افول بود ولی روند سقوط به طرز چشم‌گیری سرعت گرفت. از آن زمان باشگاه خود ویرانگری خود را تسریع کرد. 

2015127

احساس این است که لاپورتا، اگرچه ممکن است باورنکردنی به نظر برسد، سوپرلیگ فلورنتینو پرز را که اکنون از نظر بالینی مرده است، به تمدید با بهترین بازیکن تاریخ خود ترجیح داد. 

فراتر از پیامدهای اقتصادی، حقیقت این است که خروج ناگهانی و دردناک شماره "10" باشگاه را ویران کرد و زمان نشان داد که اولین پیامد آن خلاء کامل یک رهبر در تیم بود.

امروز بارسا در اطراف زمین پرسه می‌زند بدون اینکه بداند رهبرش کیست، و خارج از آن، این موسسه، هرج و مرج شگفت‌انگیزی را به نمایش می‌گذارد که نتیجه‌اش، ماندنی شدن غم‌انگیز ژاوی بود. 

خروج مسی همچنین به کاهش چشمگیر تمایل ستاره‌های بزرگ برای پیوستن به بارسا و قدرت گرفتن تیم در اروپا کمک کرد. بارسا مدت‌هاست که مدعی جدی لیگ قهرمانان نیست و حالا در راه از دست دادن قدرتش در لالیگاست. بارسا حالا حتی بهترین تیم کاتالونیا هم نیست.

2014832

بدون مسی، باشگاه توانایی خود را برای جذب ستاره‌های بزرگ و نیز حامیان مالی بزرگ از دست داده و در یک دور باطل سیر می‌کند. امسال دور از نوکمپ، باشگاه بخش مهمی از سرمایه نمادین و احساسی خود یعنی هواداران را نیز از دست داد. بارسا، بدون مسی، از نظر ورزشی فقیرتر و بسیار بدتر از گذشته شده، اما مهم‌تر از همه، باشگاهی است که شخصیت خود را از دست رفته می‌بیند.

با وجود مسی در باشگاه، حتی اگر کم بازی می‌کرد، بارسا قطعاً دچار بحران‌هایی می‌شد، اما آنها به گونه‌ای دیگر از آنها عبور می‌کردند. بارسا با وجود رهبر طبیعی خود، احترام بیشتری می‌گرفت، درآمدهای بی‌شماری ایجاد می‌کرد و می‌توانست توصیه‌های ارزنده‌ای به مدیریت ورزشی و ریاست باشگاه بدهد و هواداران، ناامیدی فعلی خود را با افتخار داشتن پرچمدار بزرگ جبران می‌کردند. اما لاپورتا او را بیرون انداخت و بخشی از این لجن از آن غبار می‌آید.

1949313

امروز نه مسی اینجاست و نه با روابط از هم پاشیده دو طرف، انتظار می‌رود که او برگردد. حتی تاریخی برای برگزاری بازی قدردانی از مسی نیز وجود ندارد. 

کسانی که فکر می‌کردند قدرت رهبری لاپورتا می‌تواند جایگزین رهبری مسی شود، در یک دنیای فانتزی و غیرواقعی به سر می‌بردند. تمام این درامی که بارسا تجربه می‌کند، نتیجه بیرون کردن مسی، بهترین بازیکن تمام تاریخش است.

منبع: دیاریو اسپورت

دیدگاه‌ها