کد خبر : 2047583 | 21 خرداد 1403 ساعت 07:15 | 18.5K بازدید | 4 دیدگاه

مورد توجه‌ترین مرد این روزهای تیم ملی (عکس)

عملکرد متزلزل تیم ملی در فاز دفاعی پس از جام ملت‌های آسیا همچنان ادامه دارد.

مورد توجه‌ترین مرد این روزهای تیم ملی (عکس)

به گزارش "ورزش‌ سه"، پس از دو کلین‌شیت علیرضا بیرانوند در دو مصاف رفت و برگشت مقابل ترکمنستان در فیفادی فروردین ماه بار دیگر تیم ملی در یک مسابقه به میدان رفت و با دریافت دو گل زمین مسابقه را ترک کرد تا نگرانی‌های اهالی فوتبال نسبت به عملکرد خط دفاعی بار دیگر بالا بگیرد و اتفاقات جام ملت‌های آسیا یادآوری شود.

در این بین با توجه به اینکه فلسفه فوتبال دفاعی را ایتالیایی‌ها شکل داده‌اند و در دنیای فوتبال زبانزد هستند، بسیاری از آنتونی مانیکونه مربی ایتالیایی تیم ملی انتظار دارند که نقش مهمی در بهبود شرایط دفاعی تیم ایفا کند و در مصاحبه‌ای هم که این مربی در حاشیه تمرین روز یکشنبه با خبرنگاران داشت با سوالی در همین زمینه مواجه شد.

2041950

پاسخ مانیکونه به این سوال جالب بود و او بیان کرد که فوتبال ایتالیا طی سال‌های اخیر دگرگون شده و دیگر با دفاع مستحکم شناخته نمی‌شود و سعی دارد که به مانند فوتبال مدرن جهان کار خود را دنبال کند؛ این موضوعی است که در عملکرد آتزوری که منجر به قهرمانی آنها در یورو ۲۰۲۰ شد نیز به وضوح دیده شد. البته که فوتبال ایتالیا هم دوران گذار را سپری می‌کند و آنها به همین دلیل غایب بزرگ دو جام جهانی گذشته بوده‌اند. 

به هر حال یکی از ضعف‌های تیم ملی در مسیر جام جهانی ۲۰۲۶ تزلزل خط دفاعی تیم و دریافت گل از حریفان است که باید دید امیر قلعه نویی و دستیارانش برای بهبود وضعیت و متعادل کردن قدرت خط هجومی و دفاعی چه راهکارهایی را در پیش خواهند گرفت.

دیدگاه‌ها