کد خبر : 45427 | 11 خرداد 1390 ساعت 11:07 | 1.6K بازدید | 0 دیدگاه

نماینده آمریكا در فیفا برای كونكاكاف هم دردسر آفرید

'‌چاک بلیزر' نماینده آمریکا در فیفا که با طرح اتهام علیه محمد بن همام بحرانی را در دنیای فوتبال به راه انداخت، در کونکاکاف هم اسباب دردسر شد.

نماینده آمریكا در فیفا برای كونكاكاف هم دردسر آفرید

   ''ليسل آستين'' که در پي تعليق ''جک وارنر'' به طور موقت رييس کونکاکاف شده در اين خصوص گفت: بليزر از سمت دبير کلي کونکاکاف برکنار شده است.
اندکي پس از انتشار اين خبر در وب سايت ''کونکاکاف'' اطلاعيه اي منتشر شد که حکايت از ادامه کار نماينده آمريکا در اين اتحاديه داشت.
کنفدراسيون فوتبال آمريکاي شمالي و مرکزي و منطقه کاراييب (کونکاکاف) ''ليسل آستين'' را فاقد اختيار براي برکناري بليزر دانست و اعلام کرد: او همچنان به وظايف دبير کلي خود ادامه خواهد داد.
بنا بر اين اطلاعيه، فقط بخش قضايي کونکاکاف چنين اختياري دارد که آن بخش هم تاکنون اقدامي براي برکنار چاک بليزر نکرده است.
آستين گفته بود که پيش از نيمه شب به وقت محلي در اتاق هتلي در زوريخ و از طريق ايميل نامه اي به بليزر داده و برکناريش را به او اطلاع داده بود.
وي گفت: کنفدراسيون نمي تواند از عهده پيامدهاي افتراهايي که بليزر به تازگي به برخي از مقامات فيفا زده برآيد.
بليزر که از سال 1996 عضو کميته اجرايي فيفا شده به تازگي اتهاماتي را عليه محمد بن همام رييس قطري کنفدراسيون فوتبال آسيا و ''جک وارنر'' رييس کونکاکاف مطرح و آنها را به پرداخت رشوه به اعضاي منطقه کاراييب در اين کميته متهم کرده است.
هر چند که بن همام و وارنر اتهامات او را رد کردند، ولي تا زمان تکميل تحقيقات از تمامي فعاليتهاي مرتبط با فوتبال منع شدند.
بن همام از رقابت بر سر رياست فيفا کنار کشيد و بلاتر رييس سه دوره فيفا را در اين انتخابات بدون رقيب گذاشت.
آستين همچنين گفت که بلاتر رييس فيفا و ''جروم والکه'' دبير کل فيفا را نيز در جريان اخراج بليزر قرار داده بود. 
 

دیدگاه‌ها