کد خبر : 1612304 | 28 اردیبهشت 1398 ساعت 12:51 | 849 بازدید | 0 دیدگاه

در یکضرب به بالای 200 کیلو هم رسیده ام

داوودی: بعد از طلای آسیا، به جهانی فکر می‌کنم

قهرمان دسته فوق سنگین وزنه برداری آسیا در سال ۲۰۱۹ از هدف بزرگ خود یعنی کسب مدال جهانی در رده بزرگسالان می گوید.

داوودی: بعد از طلای آسیا، به جهانی فکر می‌کنم

به گزارش "ورزش سه"، علی داوودی که چند هفته قبل در رقابت های قهرمانی وزنه برداری آسیا به اولین مدال طلای خود در رده بزرگسالان رسید، این روزها در اردوی تیم جوانان خودش را برای رقابت های جهانی در این رده سنی آماده می کند.


با توجه به خداحافظی بهداد سلیمی و افت سعید علی حسینی، حالا علی داوودی امید اول ایران در دسته فوق سنگین به شمار می رود و اگر بتواند مسیر پیشرفت را در پیش بگیرد، احتمالا در المپیک ۲۰۲۰ هم او را خواهیم دید.


داوودی درباره حضورش در اردوی تیم جوانان به "ورزش سه" گفت: من در آمادگی ۹۰ درصد هستم. تمام تلاش خود را در تمرینات می کنم و امیدوارم فدراسیون بتواند تیم را اعزام کند. تا روز مسابقه هیچ چیز معلوم نیست، اما امیدوارم بتوانم عنوان قویترین مرد جوانان جهان را برای ایران حفظ کنم.


وی درباره کسب مدال طلای آسیا عنوان کرد: مدال طلای آسیا برای من خوب بود چون در رده بزرگسالان چنین مدالی نداشتم. قهرمانی در آسیا برای من خیلی ارزش داشت. این مدال نه تنها مرا قانع نکرده، بلکه به انگیزه هایم افزوده تا بتوانم با قدرت ادامه دهم. قطعا رقابت های جهانی سطح خیلی بالاتری دارد و رقابت در دسته فوق سنگین هم همیشه سخت است. من سعی می کنم جزو وزنه برداران برتر جهان باشم. به هر حال سال قبل اولین تجربه ام بود و امسال تلاشم این است رکوردهای بهتری را ثبت کنم.


ملی پوش دسته فوق سنگین وزنه برداری درباره حضور بهداد سلیمی در تمرین تیم جوانان بیان داشت: آقا بهداد گاهی اوقات در تمرین ما حضور دارند. من سعی می کنم از نکاتی که می گویند استفاده کنم. به هر حال تجربه من کمتر است و از آقابهداد مشورت می گیرم تا بتوانم بیشتر پیشرفت کنم. او هم هیچ وقت کم نمی گذارد و سعی می کند مرا کمک کند.  


داوودی درباره وضعیت رکوردهایش گفت: من در تمرینات در یکضرب به بالای ۲۰۰ کیلوگرم رسیدم و در دوضرب هم ۲۴۷ را مهار کردم. من باید بازهم افزایش رکورد داشته باشم چون همه رقبایم در جهانی آماده هستند.


وی در پاسخ به این سوال که رکوردهای رقبایش را هم دنبال می کند یا خیر، افزود: خیلی دنبال نمی کنم. دیدم که در اینستاگرام فیلم هایی منتشر می شود، اما قابل استناد نیست. ممکن است روز مسابقه از این رکوردها کمتر یا بیشتر بزنند. به نظرم روز مسابقه همه چیز مشخص می شود.

دیدگاه‌ها