کد خبر : 50273 | 11 مرداد 1390 ساعت 15:45 | 1.5K بازدید | 0 دیدگاه

توماس دال:

بازیكنان الهلال برای گرفتن روزه در ماه رمضان مشكلی ندارند

سرمربی آلمانی تازه‌وارد تیم الهلال عربستان گفت: تمرینات بازیکنان را در آخرین ساعات شب برگزار می‌کنیم تا برای گرفتن روزه در ماه رمضان با مشکل مواجه نشوند.

بازیكنان الهلال برای گرفتن روزه در ماه رمضان مشكلی ندارند

 توماس دال در گفت‌وگويي با روزنامه آگسبورگر‌‌آلگماينه اظهار داشت: ماه رمضان و روزه‌گيري فقط مخصوص الهلال نيست و شامل همه تيم‌ها مي‌شود. براي اين منظور تا جايي که بتوانيم، ديرهنگام در شب، تمرين مي‌کنيم تا مايحتاج بدني بازيکناني که روزه مي‌گيرند، بهتر و مطلوب‌تر تمرين شود.
وي که روزگاري در تيم ملي آلمان بازي مي کرد، سابقه حضور به عنوان بازيکن نيز در تيم‌هاي باشگاهي هامبورگ، هانزاروستوک، دينامودرسدن، اينتراخت‌فرانکفورت آلمان، باري و لاتزيورم ايتاليا را دارد.

دال 44 ساله که هفته گذشته با اين تيم مطرح عربستان و آسيا به توافق رسيد و قرارداد امضا کرد، از ابتداي هفته جاري وارد اردوي آماده‌سازي عرب‌ها شد که در باد وريس‌هوفن آلمان اردو زده اند.
اظهارات کامل دال در اين مصاحبه را مي خوانيم:

*آقاي دال، چگونه شخصيتي مثل شما به عنوان مربي از تيمي عربستاني سر درمي آورد؟
اين ماجرا هم شبيه به قضيه بازيکنان است. مدير برنامه‌‌ام به من زنگ زد و خبر داد الهلال پيشنهاد داده است.

*پس از آن همه چيز خيلي تند و سريع پيش رفت؟
دوشنبه هفته قبل در پاريس با عبدالرحمان بن موسي، رئيس باشگاه ملاقات کردم. ما گفت‌وگوي خوبي داشتيم. سه‌شنبه يعني يک روز بعد، به من تلفن شد که همه چيز مساعد است و قرارداد روز جمعه در پاريس امضا خواهد شد. روز شنبه هفته گذشته هم با کادر مربيانم ملاقات کردم و راهي باد وريس‌هوفن، محل اردوي تدارکاتي تيم شديم.

* در کم‌تر از 5 روز تصميم به کار در عربستان گرفتيد. واقعا فرصت هماهنگ ‌سازي و برنامه‌ريزي براي حضور در الهلال داشتيد؟
خير. نمي‌دانستيم در انتظار چه چيزي باشيم. آنچه محرز است،‌ اين که شرايط کمپ تيم بسيار خوب است. هرچه نباشد الهلال يکي از باشگاه‌هاي بزرگ آسيا است. باشگاهي است که موجب تحرک در فوتبال قاره بوده و مي‌خواهد در ليگ قهرمانان آسيا تا جايي که مي‌تواند صعود کند.

*شما حضورتان در عربستان را ماجراجويي مي‌ناميد. ممکن است با مواردي مثل ماه رمضان و روزه گرفتن بازيکنان، برخورد کنيد که خيلي خوب از آن شناخت نداريد؟
درست است. بايد با اين شرايط کنار آمد و هماهنگ بود. ضمن آنکه ماه رمضان و روزه‌گيري خاص الهلال نيست و شامل همه تيم‌ها مي‌شود، بنابراين تا جايي که بتوان ديرهنگام در شب، تمرين کرد تا مايحتاج بدني بازيکناني که روزه مي‌گيرند، بتوان بهتر تامين کرد. در اين زمين البته با کادر فني قبلا صحبت و تبادل نظر شده تا هماهنگ باشيم. مي‌توان گفت همه برنامه ريزي براي روزه بازيکنان در ماه رمضان شده و اوضاع روبه‌راه است.

*از قبل با کادر مربيگري‌تان آشنا هستيد. بفرماييد اکنون همه بازيکنان الهلال را مي‌شناسيد؟
خير. بايد اضافه کرد همه آنها را با هم در اختيار نداشته‌ام. قرار است در ماه اوت، چهار ملي پوش تيم که هنوز در حال استراحت تابستاني هستند به جمع ما اضافه شوند، اما به غير از اين تعداد نيز به طورکلي مجموعه بازيکن خوبي در اختيار دارم که در اين ميان يک سوئدي، ‌يک کره‌جنوبي و دو ملي‌پوش مراکشي، بازيکنان خارجي بودند که قبلا زير نظر اريک ژرتس کار کرده‌اند.

*فکر مي‌کنيد همين بازيکنان با شما اکنون آشنا شده‌اند؟
به طور کلي بله. آنها خبر دار شدند که مربي تيم چه کسي خواهد شد، ولي اين نکته که بدانند من چه تعداد بازي ملي انجام داده‌ام، زياد مهم نيست. بيش از همه بازيکنان جوان دنبال دانستن اين گونه موضوعات نيستند. صادقانه بگويم خود من هم در ايام جواني خوشم نمي آمد. موضوع مهم اين است بازيکنان ببينند ما کادر فني داريم که مي‌خواهد تيم پيشرفت کند، بنابراين اين که من 50 بازي ملي در کارنامه ام داشته ام يا نه، نقشي ندارد.

*مي‌توانيد براي بازيکنان الهلال چيزي تازه به ارمغان آوريد؟
تمام سعي‌مان بر اين است. به طور قطع ساختار تمريني الهلال تغيير خواهد کرد. در آينده بيشتر به صورت گروهي تمرين خواهيم کرد. زماني بدون مهاجم‌ها يا مدافع‌ها تمرين خواهيم کرد. اين کار باعث نشاط بيشتر تيم مي‌شود.

*از وضعيت اردوي در باد‌وريس‌هوفن تا چه حد رضايت داريد؟
بايد بگويم خيلي راضي هستم. همه چيز فوق العاده خوب برنامه‌ريزي شده است. همه دست‌اندرکاران چه مسئولين هتل و چه باشگاه، بسيار زحمت کشيده‌اند. در آنجا ما در زماني کوتاه توانستيم آزمايش پزشکي از بازيکنان بگيريم. اين موضوع خيلي مهم است تا بتوان توان جسماني بازيکنان را درست ارزيابي کرد. در زمينه کارهاي تمريني نيز بايد تحول تازه اي ايجاد کنيم.

*شما تا روز 5 اوت (جمعه 14 مرداد) در اين اردوگاه در آلمان خواهيد ماند. چه زماني براي اولين بار قدم به رياض خواهيد گذاشت؟
روز هشتم اوت (دوشنبه 17 مرداد ) به سوي عربستان پرواز خواهم کرد. آن‌وقت به مدت 4 هفته فرصت خواهم داشت تا در عربستان کار کنم . زيرا در تاريخ 9 سپتامبر (18 شهريور ) فصل جديد ليگ عربستان آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ها