کد خبر : 974225 | 10 خرداد 1391 ساعت 12:20 | 1.6K بازدید | 0 دیدگاه

افشای رسوایی عضو آمریکایی فیفا

وکلای کنفدراسیون فوتبال آمریکا (کونکاکاف) از احتمال قانون شکنی 'چاک بلیزر' عضو آمریکایی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در مورد حق پخش تلویزیونی چند میلیون دلاری مسابقات خبر دادند.

افشای رسوایی عضو آمریکایی فیفا

      به گزارش منابع خبری، بلیزر که از سال 1997 تا کنون در کمیته اجرایی فیفا عضویت دارد، همان فردی است که سال گذشته طبل رسوایی فساد در نهاد حاکم بر فوتبال دنیا را به صدا درآورد.

وکلای کنفدراسیون فوتبال آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه دریای کارائیب می گویند، بلیزر در تلاش است بیش از 7 میلیون دلار به عنوان حق کمیسیون برای امضای قراردادهای حق پخش تلویزیونی و حمایت مالی دریافت کند.

همچنین گفته شده است که بلیزر به عنوان یکی از اعضای کمیته با نفوذ اجرایی فیفا بر اساس قراردادی که در سال 1994 بین او و ''جک وارنر'' نایب رییس سابق فیفا و رییس کونکاکاف امضا شده بود، ماهانه حقوقی معادل حداقل 10 هزار دلار دریافت می کرده است.

طبق قرارداد بلیزر با وارنر، وی از طریق شرکتش به نام ''اسپورت ورتایزینگ'' 10 درصد از قراردادهای حمایت مالی و حق پخش تلویزیونی را به عنوان حق کمیسیون دریافت می کرده است. این قرارداد در سال 1998 به پایان رسید اما بلیزر بعد از آن هم همچنان حق کمیسیون می گرفت.

کونکاکاف هفته گذشته اعلام کرده بود، حق کمیسیون و دستمزدی که بلیزر در سال گذشته دریافت کرده مبلغی بین 4 تا 5 میلیون دلار است.

این کنفدراسیون در هفته گذشته رأی به برکناری بلیزر از کمیته اجرایی فیفا داد اما نتوانست درخواست خود را به موقع وارد دستور کار کنگره فیفا کند و آن را به تصویب برساند.

 

دیدگاه‌ها